14 Април, 2019 17:48 1 565 4

Люис Хамилтън спечели днешната Гран При на Китай

  • люис хамилтън-
  • гран при-
  • формула 1-
  • мерцедес

Той вече е водач в класирането при пилотите с шест точки преднина

Люис Хамилтън спечели днешната Гран При на Китай - 1
Снимка: БГНЕС

Голямата звезда на Мерцедес Люис Хамилтън спечели днешната Гран При на Китай, трети кръг от сезон 2019 във Формула 1. Петкратният световен шампион стартира втори, но още на излизане от първи завой изпревари съотборника си Валтери Ботас и поведе колоната, съобщава sportal.bg. До финала Люис не остави шанс на преследвачите си и менажираше с лекота дистанцията пред втория Валтери през цялото състезание. Така британецът свали от първото място финландеца и вече е водач в класирането при пилотите с шест точки преднина.

За третата позиция на почетната стълбичка успя да се пребори Себастиан Фетел, за когото това е първи подиум от началото на сезона. Четирикратният световен шампион първо трябваше да се справи със съотборника си Шарл Леклер, а по-късно се защити от по-бързия в тази фаза от състезанието в Шанхай Макс Верстапен. Холандецът го изпревари, но атрактивна контраатака от страна на Себ в крайна сметка му донесе третото място на финала.

Така Верстапен не успя да изпълни заканата си и да си върне тъпкано на Фетел след вчерашния спор помежду им в квалификацията и остана зад него на четвърта позиция. Шарл Леклер не успя да атакува топ три и на финала остана на петата позиция.

Днешната Гран При на Китай бе старт номер 1000 в славната история на Формула 1 и борбата за победата в Шанхай обещава истинско зрелище. Вчерашната квалификация бе спечелена от пилота на Мерцедес Валтери Ботас, който остави зад себе си голямата звезда на шампионите Люис Хамилтън. Зад двамата пилоти на Мерцедес стартира Себастиан Фетел от Ферари. Четирикратният световен шампион успя да се доближи до фаворитите Ботас и Хамилтън, но без да ги застраши. Четвърти стартира съотборникът му в Скудерия Шарл Леклер, а от пета позиция Макс Верстапен от Ред Бул.

На старта Люис Хамилтън потегли много добре и успя да изпревари съотборника си Валтери Ботас още при първи завой. Същото се случи и с пилотите на Ферари: Леклер се възползва от дясната си позиция на стартовата решетка и успя да спре по-късно за десния завой. Така Шарл вече е трети, а Себастиан - четвърти.

Виртуална кола на сигурността бе активирана още в края на първата обиколка заради троен инцидент между Ландо Норис, Даниил Квят и Карлос Сайнц.

В 10-ата обиколка Фетел се доближи много близо до Леклер и започна да губи време. Три обиколки по-късно от Ферари наредиха на Монегаска да пусне съотборника си и Себастиан вече е трети.

В 19-ата обиколка Фетел влезе в бокса първи от лидерите за смяна на гуми. Германецът се върна на пистата с твърдите сликове на Пирели пред Верстапен, който мина през бокса предишната обиколка, но не успя да спечели позиция чрез стратегията си.

В 22-рата обиколка Валтери Ботас влезе от втора позиция в бокса и се върна на пистата трети с твърдите гуми зад Леклер, който още не е спирал.

В 23-ата обиколка през бокса мина и другият пилот на Ферари Леклер. Младокът се върна на пистата пети и така загуби позиция от Верстапен.

В 35-ата обиколка за втори комплект нови медиум сликове през бокса мина Фетел. Лидерът на Ферари бе последван от пилотите на Мерцедес. Лидерът Хамилтън и вторият Ботас влязоха в бокса в пакет и перфектната работа на механиците им позволи и двамата да не загубят и стотна при смяната на гуми.

В 44-ата обиколка Шарл Леклер последен от топ пет мина през бокса. Пилотът на Ферари се върна на пистата на същата позиция, след като изоставането на шестия Пиер Гасли бе твърде голямо.

До финала изненади нямаше и пилотите в топ пет финишираха в непроменен ред. Безапелационната победа на Хамилтън в Шанхай му донесе и лидерската позиция в шампионата. Британецът свали от върха съотборника си Ботас, който въпреки първата стартова позиция днес не успя да спре Люис и остана втори. За третото място се пребори лидерът на Ферари Фетел след борба с четвъртия Верстапен от Ред Бул и по-рано със съотборника си в Скудерия Леклер, който остана пети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 рене артоа

    15 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Четирикратният световен шампион първо трябваше да се справи със съотборника си Шарл Леклер" - от Ферари наредиха на Леклер да го пусне! Така са "справи".
  • 2 гост

    3 0 Отговор
    Той немеца така се справя, че се запилява. Шарл можеше да си кара, а щом Фетел е бил по-бърз да го е изпреварил, Шарл няма да му пречи. Не се научиха, че с такива заповеди убиват спорта.
  • 3 Чичу Ади

    1 0 Отговор
    Личи си, че автора само е видял крайното класиране и е сътворил в главата си едно състезание. Леклер си караше със същата скорост като Фетко, казаха му, че ако не се откъсне, ще трябва да го пропусне. И 3 завоя по-късно му казаха, че времето му за откъсване е свършило и трябва да му направи път на краля... Точно в тези 3 завоя му добави 2-3 десети.. Но цирковете на черните катърчета ги знаем още от 96-та. После атрактивната контраатака на Фетко спрямо Акнестапен не беше нищо повече от избутването му извън пистата при все, че двата болида бяха гума в гума. Явно Фекали и Фетко усилено се нуждаеха от този подиум, за да няма уволнения на макаронаджии още днес. Добре е, да започват с колата за следващия сезон, този вече го разбрахме на къде отива.
  • 4 Иво

    1 0 Отговор
    Какво прави Фетел във Ферари? Завлича ги към дъното - бита карта и трябва бърза смяна / според мен/! А за нарежданията от щаба на Ферари - това си върви от години - колко пъти Барикело пускаше по нареждане от бокса Шумахер, за да може последният да трупа точки? Ама това е май прийом на всички отбори от Формула-та, от което човек остава с доста неприятно усещане.