17 Април, 2019 12:43 27 095 20

Разлики между зимни и летни гуми

  • съвети-
  • гуми
Разлики между зимни и летни гуми - 1
Снимка: Shutterstock

Съвременните зимни и летни гуми се отличават по много параметри и детайли, но основният е, че зимните са значително по-меки. Самият състав на каучука е различен, като идеята зимните гуми да са по-меки е защото те трябва да работят добре дори и при много студено време.

Зимните гуми разполагат и с т.нар. ламели - малки вдлъбнатини, с които е осеян протекторът на гумите за студения сезон. Целта им е да помагат за по-доброто сцепление, като използват и най-малките издатини от пътя, дори когато той е покрит с лед.

Разлики между зимни и летни гуми

Тези характеристики са оптимални за зимата, но определено не работят през лятото - дори напротив. Правят гумата много по-опасна. Освен, че не спира добре през лятото, зимното каучуковото покритие на зимната гума се съсипва при каране по горещ асфалт и впоследствие гумата губи свойствата си и през зимата.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    48 9 Отговор
    За жалост много хора карат със зимни и през лятото и си мислят, че няма проблем, а после зимата пак карат със същоте гуми, които от жегата вече са така изпечени, че за нищо не стават.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Бай Хой

    26 6 Отговор
    И аз съм го правил, много голяма грешка ! Дори да нямаш пари за нови, по-добре да вземеш каквито и да е , НО да са летни гуми ! Пътувайки за Кюстендил , жега 35 градуса, и преваля един бърз летен дъждец, пързалях се като Кен Блок по завоите и то не само при спиране. Дори при влизане с ниска скорост в завой , задницата ми тръгваше, колата беше на предно :) Явно яко ги бях изпекъл тези гуми.
  • 4 Townboy

    38 3 Отговор
    От гуми не се пести. Задължително с летни и зимни ако се кара през съответния сезон и колкото по-бърза е колата толкова по-висок клас гуми се взимат. Миналото лято срещнах един тигър с 5-6 годишно Ауди с китайски зимни гуми. Има 25 бона за кола а не може да отдели хиляда лева за гуми.

    Коментиран от #6, #18

  • 5 onq s konq

    40 3 Отговор
    Язе си карам беенвето само с летни штото прес зимато стои у гаража покрито с весници и чаршафи та да не мръзне горкото !
  • 6 Гост

    19 2 Отговор

    До коментар #4 от "Townboy":

    Тази зима видях един с кола за 60 бона в канавката... "аз ся ще ида и ще си купя гуми , ще видите" - онемяхме, няма какво да кажеш на такъв индивид. При очеваден лед на пътя тръгнал неподготвен... като не е дал 1200лв за комплект гуми на горната кола с готини джанти, да вземе една бричка за през зимата , да е само със зимни гуми и да ги редува, явно парите не са му проблем, акъла липсва.
  • 7 Кубински ром

    13 14 Отговор
    Aйде стига с тез гербаджииски спонсори заети в бизнеса с гуми(време е да си купите лятни гуми),обаче аз искам ранно пролетни.

    Коментиран от #8, #17

  • 8 Гост

    15 10 Отговор

    До коментар #7 от "Кубински ром":

    А докато ги нямаше ГЕРБ не се внасяха гуми в България ли??? Ей това мрънкачите нямате почивен ден! Като са ти виновни някой отиди си на село подкарай на дядо си каруцата и нито винетка,нито застраховка, ни данък или гуми! Ама не ходиш там нали!
  • 9 JPower

    16 3 Отговор
    Аз карам с всесезонни, ведерщайн 160лв. е едната. Държат 2сезона/години...от 10години карам само с всесезонни на всички коли!!!

    Коментиран от #10, #11

  • 10 WarLord

    14 0 Отговор

    До коментар #9 от "JPower":

    Всесезонните са добър вариянт, особено както няма зима в Пловдив са ИДЕАЛНИ....
  • 11 Банско

    8 15 Отговор

    До коментар #9 от "JPower":

    Няма такова понятие всесезонна гума това е търговски трик, койте се хване, хване. Най вероятно караш с летни гуми през зимата. Все един път ще ти се наложи да излезеш от Пловдив и като стане белята пътища много.

    Коментиран от #15

  • 12 filo

    12 2 Отговор
    Разбира се, че има всесезонни гума. Няма как да търговски трик, защото всесезонните гуми водят до по-малко продажби. Това е компромисно решение за по-меки зими или ако не ползваш колата много през зимата.
  • 13 Jack Bauer

    16 2 Отговор
    Поредното "промиване на мозъци". Разликите в двата вида гуми е шарката и материала. И ако карате лятото със зимни кгуми единственото което ще се случи е че ще намалите техния пробег от 45-50 х. км. на 35-40 х.км. Другите "опасности" ще се случат не заради зимите ви гуми през лятото а заради неспазването на ЗДП и ППЗДП.

    Коментиран от #14

  • 14 333

    2 8 Отговор

    До коментар #13 от "Jack Bauer":

    Зимните гуми се изпичат през лятото. Загряват повече защото са меки, за това са с по-нисък скростен индекс. На висока температура толкова загряват, че се получава вторична вулканизация. И стават на пластмаса.
    Ако е много горещо и караш по-сериозно може и да се взривят. Ако се загледаш, ще видиш, че на някои им се кърти протектора. Уж меката гума така се е втвърдила, че се чупи. С летни гуми си ОК ако няма сняг през зимата. Сняг има две, три седмици в годината. Със зимни е ужас.
  • 15 333

    8 0 Отговор

    До коментар #11 от "Банско":

    Има снежинка на гумата, кое и е лятното. Аз карам с такива. Зимата държат повече, отколкото очаквах. На мокро държат доволно. На сухо и топло имам забележки. Зимата на студен сух асфалт са по-добри от зимни! На мокър също. Това беше една от причините да ги избера - мразя как се държат зимните гуми на сухо и мокро дори при ниски температури. А нямаме 2 месеца сняг в България. На лед ако не си го предвидил, ще се праснеш и със зимни.
    Michelin CrossClimate е гумата. Уж трябва да се държи най-добре на сухо и топло от тоя вид гуми.
    Комплекта струва колкото комплект летни и комплект зимни среден клас. Имаме и други мпс-та, и нямам намерение да сменям летни/зимни на 2000км. А и гумите стареят.

    Коментиран от #16

  • 16 Баш майстора

    11 0 Отговор

    До коментар #15 от "333":

    Преди време бях доста скептичен към всесезонните гуми, но за втора кола са идеални преди години си закупих Good year вектор 4 сезона точно тази гума ме накара да си променя коренно мнението за градско и нормален сняг гумата се държи доста добре ,тази зима взех Мишелин крос климат нямаше много сняг но на мокро гумата се държи идеално ,така че на 5 години за втора кола е по добре с нови всесезонни висок клас отколкото два чифт джанти и гуми отделно.
  • 17 Plamen

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Кубински ром":

    Q vzemi edni vsesezonki
  • 18 Да да

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Townboy":

    На мен ми стана интересно за този с китайските гуми. Да те питам - закъсвал ли е, въртял ли се е, нещо проблеми по ходовата част? Преди да ми отговориш, ще вметна че вече молиони коли са с китайски гуми, дори заводски. А иначе катастрофите стават и с японски и с германски и с каквито се сетиш. До скоро нямаше китайски.

    Коментиран от #19

  • 19 Гост 5

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Да да":

    Кой коли излизат от завода с китайски гуми?
  • 20 Йо хо хо

    0 0 Отговор
    Миналата зима си взех китайски "разработени за алпийски условия"!Оказаха се изненадващо добри!