За последните 20 години замърсяването на околната среда вследствие на транспорт е нараснало 71%, като 3/4 от тях идват от автомобилния транспорт. Международната организация Greenpeace, цитирана от руското издание ЦТС, показа как протича отказването от коли с двигатели с вътрешно горене в Европа.
Активистите обнародваха специална карта, на която местата са оцветени с три основни цвята - сив, жълт и зелен. Сивият показва страните, които въобще не планират отказ от коли с ДВГ, жълтият - страните, които планират отказване след 2030 година, а зеленият - страните, които ще се откажат от коли с ДВГ до 2030-а. България, както може би се досещате, е в сивия сектор и по този показател.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 SR20
14:27 18.06.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 истината ви казвам
Коментиран от #12, #29
14:35 18.06.2019
6 Бай Хой
14:58 18.06.2019
7 гост
Коментиран от #15, #22, #27
15:44 18.06.2019
8 Гост
15:48 18.06.2019
9 гост
15:53 18.06.2019
10 Зайко Байко многознайко
16:23 18.06.2019
11 тъпо
17:43 18.06.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Бай Тошо
19:57 18.06.2019
14 Бачо Киро
До коментар #12 от "Нормален":
Зависи коя природа визираш. Опазването на природата където има само електромобили става за сметка на природата там, където правят батериите и произвеждат тока. До едно време сигурно бива, но после? В края на краищата като осерат страните производители пак ще стигне до тях, планетата е една и всичко е свързано. Къде акъл обаче в псевдоеколозите?Коментиран от #16
20:17 18.06.2019
15 rtyuiol
До коментар #7 от "гост":
Благодарим за честитката, но не разбрахме теб лично тази забрана какво те грее? Нещо спира ли те още днес да смениш сегашното си СУВ-че Рено с някакво електрическо такова? Или таиш някакви надежди, че до 2030-2040-та година цените на електричките ще са достатъчно ниски за доходите ти? Или може би разчиташ да си повишиш доходите в пъти? Ха, блажени се верующите (във второто пришествие).Коментиран от #17
20:44 18.06.2019
16 асддса
До коментар #14 от "Бачо Киро":
Работи се за 100% възобновяема енергия. Така градовете ще са чисти, производството ще намали замърсяването навсякъде.Колите са само малка част от това което трябва да се направи.
Започват от сега, защото трябва време да се развие всичко. Малко по малко ще стане.
21:33 18.06.2019
17 гост
До коментар #15 от "rtyuiol":
Мен лично ме грее , че все по-малко трошки от моргите на въпросните държави ще стигат до България за начало !!! А същите в България също ще намаляват прогресивно в следващите години по една проста причина , данъци и застраховки !!! Вече е пълен дебилизъм да караш кола за 1000 лева , която има още горе долу толкова разходи на година от данъци и застраховки , до две години това ще се отнася за колите под 2000 , а след 5 и за колите под 7-8000 !!! Което вече значи над 70% от сегашния "автопарк" !!! Та пак повтарям , честито !!!!Коментиран от #19, #21, #25
21:33 18.06.2019
18 1488
22:27 18.06.2019
19 асддса
До коментар #17 от "гост":
Искаш да ми кажеш че данъците ще станат 7000 лева на година ? Ти луд ли си ? А и какво общо имат те ? Колата има определени годишни разходи за данъци, застраховки и т.н.Човек си смята дали може да ги плаща и после си купува кола според бюджета му. Не всеки може да кара кола за 30 000 и да плаща 1000 на година, но много хора могат да карат кола за 2-3, 5000 и да плащат 1000 на година.
Съотношението между цената на колата и тези разходи не е фактор.
Коментиран от #20
22:36 18.06.2019
20 гост
До коментар #19 от "асддса":
И 7000 ще станат , но не след 5 години , а след 10-12 !! Но след 5 ще са около 2000-2500 !!! И не данъците , а общо данък , застраховка , преглед , винетка !! Но най-голямата част естествено ще е данъка и застраховката !!! Ако можеше да си направиш сметка с колко са се вдигнали само за последните 2 години , нямаше да задаваш тъпи въпроси !!! А те сега само започват !! И целта е точно такава , всичко под Евро 5 да стане за скрап , друг вариант България да влезе в норми и да не плаща десетки милиони за глоби на ЕС за мръсен въздух няма !!!Коментиран от #26
23:18 18.06.2019
21 wqer
До коментар #17 от "гост":
Охоо, ама ние сме си имали работа с новоизлюпен "богаташ", бе дами и господа. Меринджейче от Пловдив, и каращ Рено?! Предполагам на лизинг обаче, защото няма достаъчно стотинки да го плати в брой. "Пейзаните" ще ти се пречкат и ще ти замърсяват въздуха, а? Опазването на въздуха му било приоритет. Ти да видиш. Ми, щом искаш да пазиш въздуха чист, защо не ни покажеш как става тая работа и не си купиш още днес електричка? Мога да ти подскажа защо - защото нямаш достатъчно пари за електричка. С други думи си същия дрипльо като тези със старите дизели и пренебрежението ти към тях е христоматичен пример за ирония и поговорката, "Присмял се Хърбел на Щърбел".06:32 19.06.2019
22 куку руку ку
До коментар #7 от "гост":
В Германия от 14 години има реални сини зони, а не само за събиране на пари. Всеки автомобил има лепенка, според емисиите на вредни газове, които реално са измерени по време на преглед, като съответно лепенките са червени, жълти и зелени. В центъра на градовете може да се влиза само със зелен стикер.07:37 19.06.2019
23 Манго с БМВ
11:09 19.06.2019
24 1984
11:24 19.06.2019
25 Лупи
До коментар #17 от "гост":
Ти като си написа простотиите прочете ли ги? Къде ги видя тия разходи или мама така ти каза? Сънува ли ги? Факс ли получи?12:43 19.06.2019
26 Валери
До коментар #20 от "гост":
Маймуняк, издръжката на една малолитражка на 14+ години на газ ти е 100 лв винетка + 20 лв данък + 240 лв гражданска + 60-70 лв масла и филтри + 40 лв преглед т.е. пряко сили 500 лв на година, което е под 50 лв на месец за да я имаш тая кола и да е регистрирана и изрядна за път. На нова кола само смяната на масла и филтри в оторизиран сервиз ти е минимум половината от тая сума, като добавиш измисленото каско и получаваш реалната картинка как никой нормален човек с масовия доход в тая държава няма да кара нова кола и как никой няма да се откаже от старата си кола първо защото доходите са малки и второ защото е в пъти по-изгодно да си със стара кола отколкото с нова. Правителството, което направи данъка на колата 1000 лв и повече ще бъде изгонено с камъни. Правителство, което направи средния доход 1500 евро и после направи данъка 500 евро на година ще бъде оставено да работи ама такова правителство в България няма да има следователно няма да има и данък 1000 лв и повече за стари коли. По-вероятно е да те изнасилят на някой светофар в новата ти кола отколкото старите коли да се обложат с голям данък, който ти със сигурност си нямаш идея в ралзичните държави от ЕС какъв е и колко е спрямо средния доход на населението.Коментиран от #30
12:56 19.06.2019
27 Кумчо Вълчо
До коментар #7 от "гост":
Гост, да не си гостенин от някоя друга планета.Щом си в блатото-България,келеш какво се кефиш че ще ти спрат опелчето .Ще спират хората защото имат пари а ти с голия си задник, от какъв чеп им ближеш задните бузи?????15:27 19.06.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 987
До коментар #5 от "истината ви казвам":
На картата се вижда разликата между развитите и бели държави и тези от третия сввт като русия, Молдова и всяка подобна изостанала кочина.12:30 20.06.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Бесен
09:19 30.11.2019