Добре е да проверите гумите си минимум за две неща: правилно налягане и достатъчна дълбочина на протектора. Това ни съветва експертът от Nokian Мартин Дражик. Според него дълбочината на протектора е особено важна при дъждовно време през лятото.
Когато завали изненадващо и дъждът започне да залива пътната настилка, има риск лошите гуми да не се справят с изтласкването на голямото количество вода, което може да доведе до аквапланинг. Сигурната автомобилна гума има минимум 4 милиметра протектор.
Трябва да проверите и налягането на гумите. Пътуването за почивка обикновено е свързано с пълен с хора и багаж автомобил, така че е нужно настроите гумите си за пълно натоварване и дори с една десета над предписанието.
Правилната стойност на налягането може да бъде намерена в ръководството на автомобила, от вътрешната страна на капачката на резервоара или на B-колонката при отворена шофьорска врата. Правилното налягане намалява разхода на гориво, увеличава живота на гумите и прави шофирането по-безопасно.
Проверете страничните стени и протектора на вашите гуми за всякакви пукнатини, цепнатини и издатини. Проверете и основните канали. Всички големи камъчета, които са заседнали в основните канали, ще проникнат по-дълбоко в гумата по време на шофиране и могат да причинят повреда на гумите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Азз
Коментиран от #5
15:06 01.08.2019
2 Азз
Коментиран от #4
16:10 01.08.2019
3 злобар
16:26 01.08.2019
4 AUDI
До коментар #2 от "Азз":
Не - всичко си е както трябва. Лошото е ,че материала наистина е станал ......Проверката на колата за 5мин преди е най-важното нещо , което човек може да направи. След което да кара отговорно
17:12 01.08.2019
5 hienata
До коментар #1 от "Азз":
Само да попитам , знаеш ли състава на въздуха 78% азот 21% кислород. Колко ли голямо влияние оказва изменението на температурата върху 20% от въздуха в гумите?!!?? Разбирам да си състезател и всяко минимално изменение да ти е от полза, но за ежедневно ползване изобщо не си струва парите.Коментиран от #10
17:35 01.08.2019
6 Шофьор
18:52 02.08.2019
7 Шофьор
18:52 02.08.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ганьо
17:44 03.08.2019
10 йьйь
До коментар #5 от "hienata":
само с азот - около 0.5barс прост въздух - около 1bar
това са практическите разлики
ако имате сензари за показване на налягането в гумите това ще видите
Коментиран от #11
23:01 03.08.2019
11 Ганьо
До коментар #10 от "йьйь":
А на мен си ми е кеф да си проверявам гумите. Още повече че докато ги проверя и маслото е загряло и мога да си карам спокойно.18:10 04.08.2019