Новини

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Публикувана: 23 Август, 2019 17:36
37 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 33976
Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 26 гласа.

Много собственици на автомобили дори не знаят, че въздушните възглавници могат да имат определен срок на годност, след което те трябва да бъдат сменени. В противен случай няма гаранция, че в точното време възглавниците няма да изпълнят най-важната си функция. Става въпрос за стари коли, които преобладават в нашия автомобилен парк.

На пазара има и автомобили, които заводски са с въздушни възглавници, но са претърпели удар, а след това еърбеговете не са сменени с нови. Недобросъвестни търговци, отстраняват въздушната възглавница, запълват мястото с монтажна пяна, например и тапицират волана или арматурното табло, като дори правят топли печати за наличието на еърбег. Това лесно може да се провери преди покупката със сервизна диагностика, която е силно препоръчителна.

По-голямата част от производителите на съвременни модели дават доживотна гаранция на въздушните възглавници. Що се отнася до някои автомобили от "нулевите" години на производство, почти всички от 90-те и по-старите, информацията за датата на годност на въздушните възглавници, като правило, се съдържа в инструкциите за експлоатация на автомобила.

При модели на някои марки, като например Mercedes-Benz, това е посочено и върху стикера в салона. Най-често животът на еърбеговете при по-старите коли е ограничен до 10 - 15 години и зависи от възрастта и марката на колата. Ето защо при избора на кола от вторичния пазар, за всеки случай, е препоръчително да се изясни информацията за навременната подмяна на въздушните възглавници.

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Още по-добре е, когато купувате кола на старо, диагностицирайте годността на въздушните възглавници, както и всички системи за сигурност на автомобила при специалист и ако е необходимо, ги заменете с нови. Инвестицията не е малка, но пък е жизненоважна. Обикновено препоръките на производителите се свеждат до замяната на пиропатроните, които при задействане пълнят възглавниците с въздух.

За някои много стари коли сроковете на годност на елементите от системата на въздушните възглавници не са посочени, но информация по темата има в официалните сервизи на дадената марка, както и в интернет. Особено внимателни трябва да бъдат и собствениците на автомобили от 2002 до 2015 година, в които са монтирани въздушни възглавници с марка Takata, станали печално известни със смъртоносното си действие. Повечето такива еърбегове се ремонтират в сервизите безплатно, като за целта трябва да проверите дали има сервизна акция за вашия автомобил.

Можете да попитате коя марка въздушна възглавница е инсталирана във вашия автомобил, като се свържете с дилър, който ще определи това по VIN номера. По-добре е продуктите Takata да се заменят с нов модел на друг производител. Що се отнася до съвременните автомобили, доживотната гаранция на възглавниците изобщо не означава, че те ще работят правилно до края на века.

Всеки път, когато моторът се стартира, електрониката започва самопроверка на системата за въздушни възглавници и ако бъде открита неизправност, съответният индикатор на арматурното табло със сигурност ще светне. В такава ситуация трябва спешно да се свържете с автосервиз.

Автомобилът на старо: Как да разберете дали въздушните възглавници работят

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 26 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Менгеле
1 Отговор
Най хубаво питайте Бойко той ще ви каже с точност дали работи въздушната възглавница той е най добрият по въздушните потоци .

Коментиран от #5, #12, #20


Оценка:
-42 +75

2
Този коментар е премахнат от модератор
Ъъъ
3 Отговор
Мн полезна информация.

Оценка:
-6 +36

Късоиме
4 Отговор
Лесно! Засилвате се към дърво и след като го блъснете и те се отворят .... Значи работят !!

Оценка:
-15 +53

БСПедер
5 Отговор

До коментар #1 от "Менгеле":


А теб ще питаме по тоалетни въпроси, ти си по лайната явно, във форумите и наяве

Коментиран от #30


Оценка:
-29 +19

КУПУВАШ КОЛА ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТ
6 Отговор
КУПИХ СИ ПАСАТ ТРОЙКА ПРЕДИ 7-8 ГОДИНИ ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАНАХ МАЙСТОР ! ! ! ! ! В ОПИТА ДА ПРИГОДЯ АВТОМОБИЛЪТ В ГОДНОСТ ЗА УПОТРЕБА НАУЧИХ НАЙ-ВАЖНИТЕ ТЪНКОСТИ НА ЗАНАЯТА И НЕ ДАВАМ И 1 СТОТИНКА ЗА МАЙСТОРИ, НИТО ЗА НОВИ ЧАСТИ. РАЗБИРА СЕ КОЛАТА БЕШЕ БЛЪСКАНА В ИТАЛИЯ НО ПРЕБОЯДИСАНА ТАМ, СЕГА ИМА 2 СЛОЯ БОЯ, ИНАК И МНОГО ЗДРАВО ГОВЕДО, МАХНАХ КЛИМАТРОНИКА И СЛОЖИХ КОМАНДИ С ЖИЛА ЗА ПАРНО И ВЕНТИЛАТОР . . . ТА ТАКИВА РАБОТИ. СЕГА ЩЕ ВИДЯ ЕЪРБЕЦИТЕ КОГА СА ПРАИЗВЕДЕНИ И ДАЛИ ДА ГИ СМЕНЯМ

Коментиран от #9, #17


Оценка:
-20 +35

КУПУВАШ ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТОР
7 Отговор
ТА КОЙТО ИСКА ДА НЕ РАБОТИ ПО АВТОМОБИЛА ДА ПОСЕТИ НЯКОЛКО МЕСТА / ОСВЕН ГОРУБЛЯНЕ/ ДА НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВА ДА ХОДИ И ДА ГЛЕДА МНОГО

Оценка:
-8 +24

NikNay
8 Отговор
Врътваш ключа на контакт и ако контрокната лампичка за аербега на таблото не светне значи или е дефектен или няма такъв.

Оценка:
-6 +28

КУПУВАШ ОТГ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТОР
9 Отговор

До коментар #6 от "КУПУВАШ КОЛА ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТ":


Ха-Ха, ГОРУБЛЯНСКИТЕ КЕНЕФИ цъкат минуси :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Оценка:
-8 +28

. . . . . . .
10 Отговор
РАЗБИРА СЕ НЕ СПОМЕНАХ ЧЕ "ХОРАТА" ОТ ГОРУБЛЯНЕ СИ ИМАТ ЧОВЕК В КАТ - ПОЕМА ТЕ ОЩЕ ЩОМ КОЛАТА Е РАЗТОВАРЕНА ОТ КАМИОНЧЕТО / понеже Е "НОВ ВНОС"/ И СРЕЩУ 50лв НАПРАВО НАЙ-ОТПРЕДЕ ТЕ ИЗВЕЖДА НА КАНАЛА, А ВЪТРЕ СЪЩАТА РАБОТА - НЕ ГЛЕДАТ НИЩО . . . . . . .

Оценка:
-2 +30

Кура ми янко
11 Отговор
Я ми дай конкретна информация от производител за годността на аербега.Ако има проблем индикаторът светва, а дори ще отчете и проблем ако има годност и тя е изтекла.Нещо май не си много на ясно с тези неща и си ги пишеш ей така.Това да ти не е сирене.Хората ти казват да идеш след 10-15 години на профилактика или пък ако купиш стара кола да си направиш профилактика за да имаш все пак някаква сигурност.А не че аербега ти е мухлясъл.То бива бива ама такава простотия от къде сътвори не знам.

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +19

Менгеме
12 Отговор

До коментар #1 от "Менгеле":


Тъпанар!

Оценка:
-7 +8

13
Този коментар е премахнат от модератор
Миризлив пор
14 Отговор
Стоя, чета и се смея. Въпросната диагностика проверява дали електрическата част на пиропатроните е здрава т.е. дали има съпротивление с определена стойност за всеки пиропатрон. Нашенските майстори много добре знаят колко е за възглавницата на всеки автомобил обикновено между 2.5 и 8 ома и директно на изводите на блока се слагат съответните резистори които струват стотинки. Така че се проверява дали физически са си на местата възглавниците и дали на изводите на блока няма "подобрения" след като диагностиката е казала че няма проблеми.

Коментиран от #15


Оценка:
-0 +36

kkk
15 Отговор

До коментар #14 от "Миризлив пор":


Ела да ти покажа кола с ВСИЧКИ възд. възглавници привидно на мястото им СЛЕД като всички са отворени след удар. Гаранция, че имаш работещи възглавници получаваш САМО когато я купиш нова тая кола и в първите 2-3г. докато е в гаранция- след това се молиш да са там, а ако ги има се молиш да сработят при нужда.

Коментиран от #18, #22


Оценка:
-3 +14

Абв
16 Отговор
На мен ми се случи да намеря обикновенно съпротивление от телевизор на кабелоте на пиропатрона и на диагностиката показа че всичко е наред и на таблото индикатора не светеше и се оказа че въобще няма въздушна възглавница та така с диагностиката

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +26

ПРОБЕГ
17 Отговор

До коментар #6 от "КУПУВАШ КОЛА ОТ ГОРУБЛЯНЕ И СТАВАШ МАЙСТ":


СТИГА С ТИЯ КЕНЕФИ.21век и колите не са любителско производство.Този модел вече е за суровина за топлйки

Оценка:
-3 +7

Миризлив пор
18 Отговор

До коментар #15 от "kkk":


Е, какво съм написал? Че диагностиката лесно се лъже и не трябва да и се вярва по нашите ширини. Виж в една нормална държава за такива "майстории" може и в затвор да лежиш.

Коментиран от #31


Оценка:
-1 +8

onq s konq
19 Отговор
Най-сигурната и надеждна проверка на възд. възглавници е ДА СЕ БЛЪСНЕШ ФРОНТАЛНО...в нещо евтино.

Оценка:
-6 +10

20
Този коментар е премахнат от модератор
Бай Васко
21 Отговор
Карах голф 3(1997)!2016-та катастрофирах(лампата за ербега беше изгоряла) - възглавниците сработиха!50 на 50%!

Оценка:
-1 +10

Мас
22 Отговор

До коментар #15 от "kkk":


Абе аз ползвам ключа за изключване на партроник и айрбег защото първи селянин наркоман или пиян те удари дори леко кат почнат да гърмят тези и пердета та ко паднат за един ударен калник си хвърлям колата помислете защо, табло волан тапицерия седалки колани че и тапицерия та на тавана че чупи и стъкла това е истината и без пари да я дам само този ремонт без нови айрбеци е цифра колата не струва толко

Оценка:
-1 +7

Аре сега
23 Отговор
Да глобяват, като те спре кат колани аптеки айрбаг катализатор резервна гума но не спомена да слагат работните гащи и да почват идиоти те и законите на геноцид и изрод

Оценка:
-3 +4

Аре сега
24 Отговор
Да глобяват, като те спре кат колани аптеки айрбаг катализатор резервна гума но не спомена да слагат работните гащи и да почват идиоти те и законите на геноцид и изрод

Коментиран от #25


Оценка:
-8 +4

Клисар
25 Отговор

До коментар #24 от "Аре сега":


Абе ,ти си рядко неграмотен тип!

Оценка:
-0 +10

Ербап
26 Отговор

До коментар #16 от "Абв":


От какъв модел телевизор беше?

Оценка:
-0 +2

Ракия
27 Отговор
Аз затова си карам Уазката знам ,че нищо няма да се отвори

Оценка:
-0 +11

джамбазът шумахера
28 Отговор
В България не работят на ни една кола

Оценка:
-6 +4

семафор
29 Отговор
Неоттдавна видях на едно кръстовище как се удари незнайно колко годишна изгнила фелиция и ербеците се отвориха.

Оценка:
-1 +7

30
Този коментар е премахнат от модератор
31
Този коментар е премахнат от модератор
Миризлив пор
32 Отговор

До коментар #31 от "kkk":


Самия оригинален парцал обикновено го няма, сгънат е по определен начин и трудно ще го събереш обратно на мястото му след като се е разпънал ако знаеш какво да гледаш се вижда. За това на негово място се слага "нещо" друго колкото да запълни дупката. Ако не си запознат какво и как се прави поне си трайкай.

Коментиран от #34


Оценка:
-1 +2

koko
33 Отговор
Със сигурност на повечето автомобили "нов внос" са изпробвани и са сработили докато са били в белите страни, тук като пристигнат е божа работа...

Оценка:
-0 +8

34
Този коментар е премахнат от модератор
Кракра
35 Отговор
На пиропатроните на еърбеговете има лепенки с датата, на която трябва да се подменят. Обикновено е 10 години след датата на производство. Ако няма лепенка или датата не отговаря на годините на колата, очевидно е имало нелек удар

Оценка:
-0 +1

Анонимен
36 Отговор
Вместо еърбези трябва да слагат ножове директно към гърлото. Никой няма да кара с повече от 30.

Оценка:
-0 +2

4х4
37 Отговор
Карам автомобил, закупен нов от Бг, започва 13 година и наскоро получих писмо от дилъра на марката да ида за смяна на еърбега. Мислех, че просто ми искат парите,щото от години ползвам друг сервиз, но явно е по-добре да се обновят възглавниците.
Благодаря на автора, статията на мен е от полза...

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.