Renault ще чупи рекорди с необичаен "Батмобил"

30 Януари, 2025 13:07 1 056 5

  • filante record 2025-
  • renault-
  • рекорд-
  • електромобил

Filante Record 2025 ще използва 87кВтч батерия

Renault ще чупи рекорди с необичаен "Батмобил" - 1

Renault представи Filante Record 2025, свръхефективен едноместен електромобил, задвижван от 87-киловатчасова батерия, който е проектиран да счупи рекордите както за разход на енергия, така и за пробег. Въпреки че дизайнът му изглежда като пренесен от бъдещето, електрическият „Батмобил“ отдава почит на трима ретро рекордьори на Renault. Кръглите фарове напомнят за 40 CV des Records от 20-те години на миналия век, избутаните извън каросерията колела напомнят за Nervasport des Records от 1934 г., а арките са вдъхновени от задвижвания с газова турбина 1956 Etoile Filante.

Renault ще чупи рекорди с необичаен "Батмобил"

Дълъг над 5,12 м, той може да изглежда като сухопътна яхта. Въпреки това, теглото му е изненадващо ниско - 1 000 кг. Само акумулаторната батерия е с тегло от 600 кг, което е нормално за електромобилите. За да постигне ниско тегло, Renault използва уникална смес от алуминиеви, въглеродни и стоманени сплави за шасито, както и високоякостна алуминиева сплав, специално разработена за 3D принтиране. Софтуерът за изкуствен интелект и симулация е помогнала на инженерите да определят областите, в които материалът може да бъде премахнат, без да се наруши структурната цялост. Автомобилът е широк 1,71 метра и нисък 1,19 метра. Всяка повърхност на обтекаемата му каросерия е изваяна така, че да се постигне максимална аеродинамична ефективност и да се увеличи пробегът. Renault ще започне да тества автомобила по-късно през първата половина на годината и се очаква значително увеличаване на пробега спрямо компактния електрически кросоувър Scenic E-Tech, оборудван със същата 87-киловатчасова батерия.

Отчитайки, че гумите оказват 20% влияние върху пробега на електромобила, Renault монтира 19-цолови гуми Michelin, разработени по поръчка, за да се сведе до минимум разсейването на енергията и да се оптимизира контактното петно.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пръц

    8 1 Отговор
    Прилича на спортен Мерседес от времето на Фюрера.
  • 2 Мерцедесажия

    4 2 Отговор
    Яка машина
  • 3 МЕХАНИК

    9 0 Отговор
    Лъскави цървули за стотици хиляди ! Карам рено Меган Сценик , и сега е на 360 хиляди . А лъскарките са в бокса на 10 хил. !!
  • 4 Теодор

    2 1 Отговор
    Супер ❤️
  • 5 Батката Батман

    0 0 Отговор
    Автомобилът не е 1,19м нисък а ВИСОК. Все едно да кажа "Вчера шофирах бус, който беше 2,80м нисък."