Бомбардировката по Югославия бе „експериментална война на НАТО”, съобщава In Serbia, позовавайки се на италианския генерал от НАТО в оставка Бяджо Ди Грациа.
Ди Грация добавя, че той вижда паралел между бомбардировките от 1999 година и атомната бомба, хвърлена от САЩ над Нагазаки.
„Това бе експериментална война, която НАТО използва, между другото, за тренировка на въздушните сили по време на нападение, където броят на нападащите и защитаващите се е в несъпоставима диспропорция”, заяви Ди Грациа пред белградският вестник Politika, цитиран от Блиц.
Той даде интервюто миналата седмица в хода на визитата си в Сърбия, където представи книгата си „Защо НАТО бомбардира Сърбия”, в която разказва за службата си в Алианса. Коментирайки паралела, който той прави между бомбардировките от 1999 година и атомната бомба, хвърлена над Нагазаки, Ди Грациа отбелязва, че „ако атомната бомба, хвърлена над Хирошима, може да се сметне като военно действие, то следващата – онази, която бе хвърлена върху Нагазаки, бе хвърлена във времето, в което Япония вече бе капитулирала, ознаменува началото на студената война и бе един вид послание за СССР от САЩ”.
„На свой ред, чрез бомбардировките на Сърбия на Русия бе предадено посланието за това, кой е победил в Студената война. И за това Сърбия нямаше никаква вина, тя направи всичко, което ѝ бе по силите: в онези международни обстоятелства Русия бе слаба”, каза още генералът. Сега, по думите му, ситуацията е съвсем друга. „Защо в момента никой не си мисли за бомбардировки по Северна Корея? Заради ядреното оръжие, но и заради факта, че зад нея стои Китай, който е станал още по-силен. Дори Русия отново придоби статута на свръхдържава, и това, което тя направи с Грузия, Молдова и особено с Крим, прилича на онова, което НАТО направи с Косово. Затова случилото се в Косово през 1999 година бе единственият случай, който никога повече няма да се повтори”, смята Ди Грациа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГГГ
Коментиран от #3
15:48 21.06.2017
2 Saber Guardian 2017
Коментиран от #5
16:06 21.06.2017
3 ултра
До коментар #1 от "ГГГ":
Да, отбранителна е и ние, т.е. "твоята" Родина - България, сме член на тази организация и като такъв, се ползваме от комфорта на колективната защита! А ако това не устройва теб, или хората като теб, означава, че не сте българи, а обикновени руски тролеи!!!Коментиран от #17
16:43 21.06.2017
4 Барчо
Може да ни опазят както опазиха гръцкия остров Кипър от Турция?
Коментиран от #10
17:25 21.06.2017
5 све
До коментар #2 от "Saber Guardian 2017":
Истинските престъпници пият и се смеят зад океана. Главно М. Олбрайт… .17:48 21.06.2017
6 Kcaniba
А нашите евтиноплатените няма какво да кадат тук.
За това - мълчете плебеи!!!
Коментиран от #11
18:15 21.06.2017
7 Барчо
Сигурно и нас ни гласят за подходящ момент да ни хапнат.
20:10 21.06.2017
8 све
Срам
20:34 21.06.2017
9 Вярвам
Коментиран от #14
20:48 21.06.2017
10 onq s konq
До коментар #4 от "Барчо":
И защо според тебе НАТО са длъжни да пазят точно пък Кипър и от кого?Ама ей-така да хвърлиш камък в градината на НАТО,пък квото стане.И който ти се върже ...Коментиран от #12, #13
21:19 21.06.2017
11 Гост1
До коментар #6 от "Kcaniba":
Скопа ли доматето у дворо21:46 21.06.2017
12 Барчо
До коментар #10 от "onq s konq":
Защото Гърция ако не знаеш е член на НАТО от далечната 1952 г, а острова е гръцки. Не виждаш ли логическата връзка? Не знаеш ли Турция какво направи през 1974 г на въпросния гръцки остров? Вече съм писал по въпроса и който иска може да прочете. Има достатъчно много фактическа информация. Става въпрос за прехваления член 5, дето всички го цитирате.Коментиран от #18
21:48 21.06.2017
13 Барчо
До коментар #10 от "onq s konq":
Имах в предвид да прочете в уикепедия. Там всичко е написано за турската инвазия на гръцкия остров и създаването на северна турска република на него, принудително заселване със 120 000 турци, съпътстващи с изселване на гърци, отнемане на имоти и т.н. Това не съм си го измислил аз, за да пиша тук, а са факти от историята и са достъпни за всеки в нета за справка.21:55 21.06.2017
14 Барчо
До коментар #9 от "Вярвам":
В плевенския регион имам приятели и си спомням, че точно тази година бях там около седмица. Цялата селскостопанска продукция се скапа още преди да узрее. Чепките грозде, които бяха вързали бяха като попарени и нищо не стана. 90% от пчелните семейства умряха. Хората там бяха ужасени от последствията на бомбандировките в Югославия. И ние позволихме американските самолети тогава да минават през нашето въздушно пространство тогава. Жалки сме!22:25 21.06.2017
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Шаран БГ
06:21 22.06.2017
17 Трол
До коментар #3 от "ултра":
Точно, член сме на НАТО щото само с това участваме в алианса. Ни армия, нитопсме фактор, само една територия с няколко американски бази и един...член,един ама голям.06:43 22.06.2017
18 Хасан
До коментар #12 от "Барчо":
Това за Кипър не си прав...Кипър не е бил гръцки а е бил кипърски...там живеят кипърци ,,турци и гърци...имаше независима държава Кипър с гаранти Англия,Турция и Гърция...но след военния преврат в Гърция ,фашисткото правителство реши едностранно да присъидини Кипър към Гърция..почнаха гонения и депортация към турското население..Турция призова ООНи международнато общност...и накрая позовавайки се на международното право влезе за да укррпи мира на острова..и от 40 години има мир на острова..макар и разделен12:41 11.07.2017