ЕС е готов да действа, ако от САЩ не вземат в предвид неговите притеснения относно новите санкции срещу Русия, съобщи "Ройтерс".
Това беше заявено от председателя на ЕК Жан - Клод Юнкер.
В ЕС се опасяват, че новите санкции могат да се отразят на европейските енергийни компании, които работят с Русия.
"Ние сме готови да защитим нашите икономически интереси. САЩ трябва да имат това в предвид. Ние сме готови да действаме. Ако тези мерки накърнят нашите интереси, ние ще действаме до дни. Вашингтон трябва да съгласува действията си с нас", заяви Юнкер.
По-рано днес президентът на САЩ Доналд Тръмп подписа разширяването на санкциите срещу руската страна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 червен каскет
Коментиран от #2, #28
07:27 03.08.2017
2 Пълно е с Тролове
До коментар #1 от "червен каскет":
Настина трябва да си пиеш хапчетата!- Разходи се сега рано сутринта и дишай07:32 03.08.2017
3 Kcaniba
Първо ни набутваха шистовите си технологии, сега ще ни носят втечнен....
Е, Полша, Румъния и балтийските мега кономики ще купуват, те вече са лкупиран тотално, въпросът е, ние колко сме в(т)асали ...
Коментиран от #10, #12, #29
07:47 03.08.2017
4 Да го кажем направо
07:59 03.08.2017
5 Чакаме соросоидите
Коментиран от #35
08:23 03.08.2017
6 Kcaniba
Коментиран от #7
08:30 03.08.2017
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 no name no face no number
08:47 03.08.2017
9 фриц
09:16 03.08.2017
10 рамзес III
До коментар #3 от "Kcaniba":
Демократичния американски газ е 21% по евтин ...за сега!!!Коментиран от #13, #14, #18
09:26 03.08.2017
11 дядо Любен
Коментиран от #20
09:50 03.08.2017
12 куку руку ку
До коментар #3 от "Kcaniba":
Да се благодарим, че Босфора е затворен за газовози.Иначе щяхме да купуваме скъп "демократичен" газ.
А колкото за цената... всички знаят, че за да ловиш риба трябва да прежалиш малко захранка.
Коментиран от #15
09:59 03.08.2017
13 Kcaniba
До коментар #10 от "рамзес III":
Тещи цифри и проценти от къде ги извади!?От биокенефа на дядо на село?))
Коментиран от #26
10:25 03.08.2017
14 Дивуй
До коментар #10 от "рамзес III":
Ти кога си купи като си умрял преди няколко хиляди години10:26 03.08.2017
15 Ник
До коментар #12 от "куку руку ку":
- Босфора не е затворен за газовози и никога не е бил. Просто е скъп вариант за доставка. Няма евтин газ докаран с кораби! - Навлата в момента са ниски, но не достатъчно че да докара например до Гърция или България ниска цена. - Абсурдно е!Варианта за втечнен газ трябва да е от близки дестинациии. - Тоест това са Кипър, Израел и въобще Близкият изток. От там нататък е безсмислено. САЩ не могат да носят евтин газ, освен ако не е подкрепен сдотации. Сиореч частни компании продават под себестойност, а държавата ги компенсира з аразликата...
Изменение, сериозно в цената на газа може да има ако случайно започнат да овладяват газохидратите, което за сега е Тера Инкогнита
Коментиран от #17
10:30 03.08.2017
16 Киро
А няколкото лапача на мухи с ушанки тук, пишещи под 100 никнейма и триейки хисторито си, че да могат да лайкват много пъти собствените си коментари, изпадат в амок.
Спокойно дарагие тролчики, гарван гарвану око не вади!
Икономиката на калната дупка Рашка вече по-малка от на Италия, а заплатите по-ниски и от България!
Скоро ще се измервате икономически със страни от Африка!
Коментиран от #40
10:31 03.08.2017
17 Киро
До коментар #15 от "Ник":
Сериозно?И откъде идва газа в новия литовски терминал за втечнен газ тогава?
Коментиран от #19, #65
10:32 03.08.2017
18 Ник
До коментар #10 от "рамзес III":
- 21% спрямо какво? Аз лично смятам че няма такъв вариант!10:37 03.08.2017
19 Ник
До коментар #17 от "Киро":
Ще ти отговоря с въпрос!- Кой е най- големият производител на газ освен Руснаците близо до Литва?
Коментиран от #22
10:39 03.08.2017
20 Диди
До коментар #11 от "дядо Любен":
Грешиш,не Геншер,а Герхард Шръодер.10:51 03.08.2017
21 прост народ слаба държава
По добре първо си подай оставката и след това се скрии някъде завинаги.
11:02 03.08.2017
22 Киро
До коментар #19 от "Ник":
А така, тогава щом от над 1000 километра по море има икономически смисъл да се доставя газ, то тогава и ние имаме възможности да се измъкнем от монопола на алкохолиците или най-малко да им свалим цените!Коментиран от #27, #33, #64
11:09 03.08.2017
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 kalen
11:59 03.08.2017
26 Kcaniba
До коментар #13 от "Kcaniba":
Това са реални неща,но в коневръза под въздействието на алкохола и винарките ,които кръжат около ушанките,гледката е друга..ха ха ха Наздраве....и не се напъвайте толкова,рублата се обезценява на всеки час!12:00 03.08.2017
27 Глупак
До коментар #22 от "Киро":
Кирчо и русофобиВисоките цени на Газпром за България не са заради руснаците, а ЗАРАДИ НАШИТЕ ИЗЕДНИЦИ, КОИТО В СДЕЛКАТА СЛАГАТ ТАКИВА КОМИСИОННИ.
В държавни сделки за стратегически продукти
КОМИСИОННИТЕ СА ЧИСТ ПОДКУП.
Трябва да се забранят със закон
12:00 03.08.2017
28 Morgoth
До коментар #1 от "червен каскет":
Всъщност може. Европа в момента се управлява от близки до американските демократи, а САЩ от републиканците и то в лицето на Тръмп, който ама хич не се нрави на лидерите на ЕС.Ако решат, че ще бъде полезно за бъдещето и за доразклащането на Тръмп, ЕС лидерите могат да влошат отношенията с идеята след като падне Тръмп демократите да дойдат на бял кон. Въпреки че такава възможност е малко вероятна, а и Тръмп поне за сега не се клати достатъчно за да се поема такъв риск.
САЩ ще си нагодят санкциите, така че ЕС да страда по-малко, или ще договорят нещо друго, което да компенсира. Това е сравнително дребен проблем, който не може да скара ЕС и САЩ. И няма как ЕС да бъде на страната на Русия, не и докато се счита, че Крим е заграбен - след ВСВ европейските държави са много чувствителни към всякакви опити да се прекрояват границите.
12:05 03.08.2017
29 юрист
До коментар #3 от "Kcaniba":
“...Публикувано във факти.бг: т. е. Прагматичната Европа не иска да купква в 3 пъти по скъп, демократичен, амерски втечнен газ!!!!...“ ГЛУПОСТИ! ГЕРМАНИЯ Е ТАЗИ, КОЯТО ИСКА ДА СКЛЮЧВА ТАЙНА ДОГОВОРКА С РУСНАЦИТЕ- ТЕ ДА Й ПРОДАДАТ ПРИРОДЕН ГАЗ НА ПО-НИСКИ ЦЕНИ , ОТКОЛКОТО ГАЗПРОМ ПРОДАВА НА ИЗТОЧНОЕВРОПЕЙСКИТЕ ДЪРЖАВИ, НО ТАЗИ НЯМА ДА Я БЪДЕ! ВЕЧЕ ИМА ЕНЕРГИЕН СЪЮЗ И ГЕРМАНИЯ ДА СЕ СЪДЕРЕ, НЕ МОЖЕ ДА ПОПРЕЧИ НА ДЪРЖАВИТЕ ОТ ИЗТОЧНА ЕВРОПА ДА ГЛАСУВАТ ПРОТИВ СЕВЕРЕН ПОТОК-2 , КОЙТО Е НЕИЗГОДЕН ЗА ВСИЧКИ ИЗТОЧНОЕВРОПЕЙСКИ ДЪРЖАВИ. ОСВЕН ТОВА- БЪЛГАРИЯ ИМА ЗАЛЕЖИ В АКВАТОРИЯТА СИ НА МЕТАНОВ ХИДРАТ, КОЙТО МОЖЕ И ДА ИЗНАСЯ. “Ще стане ли България Дубай с проекта SUGAR: Черно море крие съкровище за 16 280 милиарда лева Само запасът от метан в газовите хидрати е равен на брутния ни вътрешен продукт за 407 години, твърдят учени Варна, България11 Авг. 2016.... Като имаме впредвид, че един куб. км е равен на 1 млрд. куб. м, а 1000 куб. м метан по междунардни цени е около 270 лева, груба сметка показва, че на дъното на морето под формата на хидрати лежи астрономическата сума от 16 280 млрд. лева. За сравнение числото е съизмеримо с брутния вътрешен продукт на България за 407 години....https://www.blitz.bg/goreshtite-novini/shche-stane-li-blgariya-dubay-s-proekta-sugar-cherno-more-krie-skrovishche-za-16-280-miliarda-leva_news435731.html
13:21 03.08.2017
30 юрист
В българския участък се крият хиляди кубични километра запаси 24 юли 2017 Българско-германска научна експедиция ЩЕ ИЗВАДИ ЗА ПРЪВ ПЪТ ТАЗИ ЕСЕН замръзнал метан от дълбините на Черно море. По този начин учените ще проверят резултатите от геофизичните изследвания, провеждани до момента, според които под дъното в българския участък се крият хиляди кубични километра метан под формата на твърд газов хидрат.Предварителните оценки са за много големи запаси. Със сигурност за период от един век ще можем не само да задоволяваме енергийните си потребности, но и да бъдем един от най-големите износители в Европа", коментира пред "Труд" океанологът доц. д-р Атанас Василев.Хидратите на метана се смятат за един от перспективните бъдещи източници на енергия, заради огромните световни запаси, които биха стигнали на човечеството за векове. Този вид природни горива могат да се добиват при риск и минимално замърсяване, тъй като находищата са сравнително плитки, а наляганията – малки. Освен това, не съдържат други субстанции, които са вредни за природата и се срещат при конвенционалния добив на газ и нефт. Самият метан пък най-лесно би могъл да замени традиционните горива. Експедицията в рамките на германския проект SUGAR ще се проведе през ноември и декември...“ http://www.dnes.bg/science/2017/07/24/goriasht-led-v-cherno-more-ekspediciia-vadi-metan-za-milioni.348195
13:26 03.08.2017
31 юрист
13:30 03.08.2017
32 юрист
13:38 03.08.2017
33 Ник
До коментар #22 от "Киро":
Не ме разбра! - Няма икономически смисъл, поне на този етап!Норвегия е сериозен износител на газ и поради тази причина по- голямата част от газта за западна Европа идва от там. Така стои въпросът и с Литва. - За това спри с глупостите!
Руснаците доставят около 30% от цялото потребление на Европа, другата част идва основно от Скандинавието.
Подготви се когато дискутираш темата
13:43 03.08.2017
34 юрист
Коментиран от #36
13:47 03.08.2017
35 юрист
До коментар #5 от "Чакаме соросоидите":
“...Публикувано във факти.бг: Нещо да видим "юрист" ... какво ще кажат“...“ Ами- прочети моите коментари от № 29, 30, 31, 32 и 34 и ще ти стане кристално ясно какво точно мисля:):):)13:55 03.08.2017
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 юрист
До коментар #36 от "Недотакована Фуста":
Ти не дрънкай глупости , ами напиши- КАКВО ЩЕ ПРАВИШ И ОТ КЪДЕ ЩЕ ИМАШ ПАРИЧКИ, ЗА ДА СЕ ХРАНИШ, КОГАТО БЪЛГАРИЯ ИЗВЕДНЪЖ СТАНЕ ЕС ДОСТАВЧИК НА МЕТАНОВ ХИДРАТ И В ЦЕЛИЯ ЕС РУСКИЯТ ПРИРОДЕН ГАЗ БЪДЕ ЗАМЕНЕН ОТ БЪЛГАРСКИ МЕТАНОВ ХИДРАТ?:D:DКоментиран от #38
14:06 03.08.2017
38 Недотакована Фуста
До коментар #37 от "юрист":
Слуша сега Шушо!- Това че ти сега чуваш за газохидратите, това не означава че те са нещо ново!
Да ли има газохидрати в Черно Море! - Да има! Има го и в останалите морета драга ...
По технологията се работи повече от 30 години до сега никой не е намери ефективен начин за неговото събиране. Тъй като пластовете на кристализиралата газ са условно казано в движение. Газохидратите не се изпомпват със сонда ама ти няма от къде да го знаеш. За да се случи това Шущо, трябва инсталацията да е подвижна понеже слоят е тънък и трябва буквално да се обира като прахосмукачка -прах от пода.
Руснаци, Японци и Американци се бориха с въпроса за промишленото използване на газохидрата, но не намериха икономическо решение което да намали себестойността на производственият цикъл. Този въпрос ще остане за решаване в следващите 50- 100 години, понеже драга залежи на газ от Скандинавието, Руската степ и Близкият изток има в изобилие, а газопреносната мрежа е изградена. - По- евтино излиза да направят тръбопровод отколкото да изсмукват кристализирала газ от дъното на морето.
Гледай си плетките драга! - Това не са теми за теб!
-Казах ти прочети статията! - Какво казва Юнкер?
Коментиран от #39, #41, #44
14:21 03.08.2017
39 юрист
До коментар #38 от "Недотакована Фуста":
“...Публикувано във факти.бг: По технологията се работи повече от 30 години до сега никой не е намери ефективен начин за неговото събиране....“ ЛЪЖА! ТИ ПРОЧЕТЕ ЛИ, неуко зелено човече? “...Българско-германска научна експедиция ще извади за пръв път тази есен замръзнал метан от дълбините на Черно море. По този начин учените ще проверят резултатите от геофизичните изследвания, провеждани до момента, според които под дъното в българския участък се крият хиляди кубични километра метан под формата на твърд газов хидрат....Експедицията в рамките на германския проект SUGAR ще се проведе през ноември и декември, а от българска страна в нея ще участват доц. д-р Атанас Василев (Институт по океанология – БАН) и д-р Валентин Георгиев (Геомарин ЕООД)...“http://www.dnes.bg/science/2017/07/24/goriasht-led-v-cherno-more-ekspediciia-vadi-metan-za-milioni.348195 ХАЙДЕ СЕГА КАЖИ КАКВО ТОЧНО ОЗНАЧАВА ТОЗИ ТЕКСТ? ОЗНАЧАВА ЛИ, ЧЕ НЯМА ТЕХНОЛОГИЯ ЗА ВАДЕНЕ НА МЕТАНОВ ХИДРАТ ОТ МОРЕТО ИЛИ ОЗНАЧАВА, ЧЕ ИМА ТАКАВА ТЕХНОЛОГИЯ? АБЕ - НОВИНАТА ЩЕ ТИ ИЗБОДЕ ОЧИТЕ, И ПАК С НАГЛОСТ И РУСКИ ЦИНИЗЪМ ТВЪРДИШ, ЧЕ НЯМАЛО ТАКАВА ТЕХНОЛОГИЯ! Ейййй- руската наглост е безгранична!
Коментиран от #43, #45
14:31 03.08.2017
40 гост
До коментар #16 от "Киро":
Киро, вземи поне веднъж си защити тезата бе, "голямото IQ"! ;) Повтаряш едни и същи простотии и когато някой ти отговори се потапяш. Голям капацитет си, няма що."Отношенията между САЩ и Русия може да се влошат още" пост 32, с препратка към друга статия и пост, отново с липса на отговор.
Ако беше спортист винаги щеше да си губеща страна поради дисквалификация. LOSER!
А за статията какво? Въпрос на много кратко време е да се разбере чия теза е била вярна:
- дали за единството на САЩ/НАТО/ЕС срещу Русия;
Или
- началото на края на зависимостта на ЕС от САЩ и появата на алтернатива на НАТО, но на Европейско ниво.
И като се замислим, че всичко тръгна всъщност от желанието на САЩ да притисне отвсякъде Русия.
Има една хубава българска поговорка, която явно не е позната зад океана:
"Каквото човек сам си направи и най-големият му враг не може да направи!"
14:34 03.08.2017
41 юрист
До коментар #38 от "Недотакована Фуста":
“...Успешното добиване на природен газ от хидрати е на практика неизчерпаем източник на енергия , защото според проучванията запасите ще стигнат за период от 64 000 години...Япония вече обяви, че успешно е приложила технология за извличане на метана от хидратите на дъното на океана и се очаква ефектът от добива да е съпоставим с революцията в енергетиката на САЩ , предизвикана от добива на шистов газ. „Хидрати се срещат в две среди – в криогенните полярни области на сушата и шелфа и в дълбоководните седименти на океаните и моретата . За Черно море зоната на стабилност на газовите хидрати започва при дълбочини на водата 500-900 м и има средна мощност под дъното от 300 м. Първият стабилен пробен добив на метан е в криогенните хидрати на Аляска, а първите експерименти с добив от морски газови хидрати са осъществени от Япония „, информира доц. Атанас Василев. Разбира се, има и проблеми, споделят специалистите. Една от най-съществените пречки е,ЧЕ СЕ ЗАСЯГАТ ИНТЕРЕСИТЕ НА ГОЛЕМИТЕ КОМПАНИИ, КОИТО ДОБИВАТ ГАЗ ПО КОНВЕНЦИОНАЛЕН НАЧИН които добиват газ по конвенционален начин. Оказва се например, че ИСТИНСКАТА ЗАПЛАХА ЗА ПРИСЪСТВИЕТО НА „Газпром“ на световния пазар на горивата НЕ Е ШИСТОВИЯТ ГАЗ, А ГАЗОВИТЕ ХИДРАТИ. ТОВА СЕ ПОСОЧВА И В ДОКУМЕНТИ НА РУСКОТО ЕНЕРГИЙНО МИНИСТЕРСТВО ОТ 2013 г....“https://vemiplast.wordpress.com/category/%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B8%D0%B9%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82/
14:41 03.08.2017
42 onq s konq
14:43 03.08.2017
43 Недотакована Фуста
До коментар #39 от "юрист":
Кое не схвана ма Шушо?Изваждането на повърхността на определена единица обем газохидрат не означава, че си намерил промишленият начин да го извадиш. Вземи попрочети малко повече че не ми се дрънкат простотии. -Освен това да извадят газохидрат в кристален в същото състояние каквото е на дъното е почти непосилна задача. - Ше го извадят в газообразно състояние не в твърдо. Причината той да е в твърдо състояние е температурата и налягането, които упражнява морската вода в случая на единица площ. - Но това не са мисли за твоята глава... - Толкова ли не ти стига акъла, да не влизаш в спорове, за които нямаш познания ма?
Гледай си там бракоразводните дела, пълномощните и нотариалните катове и толкова. Що се впускаш в теми непонятни за главата ти?
- И за трети път да ти кажа! - Прочети заглавието на темата и за какво става въпрос в нея! - Какво говори Юнкер?
Не ми дрънкай теми, за които си боса
14:43 03.08.2017
44 юрист
До коментар #38 от "Недотакована Фуста":
“...Публикувано във факти.бг: Оказва се например, че ИСТИНСКАТА ЗАПЛАХА ЗА ПРИСЪСТВИЕТО НА „Газпром“ на световния пазар на горивата НЕ Е ШИСТОВИЯТ ГАЗ, А ГАЗОВИТЕ ХИДРАТИ. ТОВА СЕ ПОСОЧВА И В ДОКУМЕНТИ НА РУСКОТО ЕНЕРГИЙНО МИНИСТЕРСТВО ОТ 2013 г....“РАЗБРА ЛИ, УШАНКО? Сега схвана ли, защо считам, че си газпромски трол? Ако беше БЪЛГАРИН, щеше да се РАДВАШ на новината, а не да пишеш врели - некипели! Но понеже си газпромски трол, се опитваш ПО ВСЯКАКЪВ НАЧИН- С ЛЪЖИ И НЕВЕРНИ ТВЪРДЕНИЯ- да внушаваш, че нямало технологии за вадене на метановия хидрат от бг. акватория на Черно море, защото НЕ ИСКАШ ДА СИ ПРИЗНАЕШ, ЧЕ ТОЗИ АЛТЕРНАТИВЕН ИЗТОЧНИК ИЗМЕСТВА РУСКИЯТ ТРЪБЕН ПРИРОДЕН ГАЗ ОТ ЕС ГАЗОВ ПАЗАР! Ако не си руски гражданин, а си български гражданин, те считам за ИЗМЕННИК НА БЪЛГАРИЯ.Коментиран от #46
14:45 03.08.2017
45 гост
До коментар #39 от "юрист":
Ами човекът ясно ти го е написал:"Руснаци, Японци и Американци се бориха с въпроса за промишленото използване на газохидрата, но не намериха икономическо решение което да намали себестойността на производственият цикъл." Отговорът е:
ДА, има технология за установяване наличието и залежите и НЕ, скоро няма да се възползваме от тази възможност!
... и все пак Декември 2017 е скоро. Нека видим доколко надеждите ти има шанс да се сбъднат в рамките на година, две, пет, десет и т.н. Дано си права!
Коментиран от #47
14:47 03.08.2017
46 Недотакована Фуста
До коментар #44 от "юрист":
Напротив! - Много искам да сме независими, но на теб не ти увира женската глава и не слушаш какво ти се говори!- Трябва да запомниш, че плямпането без да слушаш и да мислиш не е начин да решаваш проблемите. Чети внимателно какво съм написал! - сигуран съм, че не правиш разлика между болт и винт, термометър и манометър. Вероятно в нещастният си живот не си завила и едно болче и поради тази причина намирам за нелепо да ми се правиш на отворена още повече с технически неща.
Млъкни и си затвори устата и чети и слушай какво говорят хората по темата!
Не искам пак да се повтарям какво съм написал по- горе! - ЧЕТИ!
14:56 03.08.2017
47 юрист
До коментар #45 от "гост":
“...Публикувано във факти.бг: ДА, има технология за установяване наличието и залежите и НЕ, скоро няма да се възползваме от тази възможност!...“ НЕ СЪМ СЪГЛАСНА с втората част от цитата. Дайте НАУЧНИ РАЗРАБОТКИ, ОТ ИЗТОЧНИК, РАЗЛИЧЕН ОТ РУСИЯ, за да докажете твърдението си! “...Планирано е през 2018 г. по германския проект SUGAR да бъде тествана ТЕХНОЛОГИЯ ЗА ДОБИВ НА МЕТАН от газовите хидрати, което ще стане със специална дънна сондажна установка в българската икономическа зона на Черно море. Тази новина бе съобщена по време на поредната работна среща по COST акция MIGRATE, която координира европейските усилия за изследване и експлоатация на газови хидрати. Това съобщи за в. „Черно море” доц. д-р Атанас Василев от секция „Морска геология” в Института по океанология на БАН...Германският SUGAR (Submarine Gas Hydrate Reservoirs) е сред най-напредналите и добре финансирани, обясни доц. Василев. Неговата крайна цел е създаването на работещи технологии за добив на метан от морски газови хидрати. Академични и частни организации разработват 3 различни технологии. Най-известна и в напреднала фаза на изпитания е дънната сондажна система MeBo. Тя може да достига газовите хидрати в Черно море. Апаратурата работи на дълбочина 2000 метра и сондира до 200 м под морското дъно. В момента се разработва следващ прототип за сондажи до 500 м. Новата апаратура ще направи достъпни 90% от известните големи находища на газови хидрати, посочи доц. Василев.“16 May 2016 http://www.cКоментиран от #49, #50
15:07 03.08.2017
48 юрист
http://www.chernomore.bg/varna/2016-05-16/prez-2018-godina-sondirat-pilotno-za-metan-ot-danoto-na-cherno-more И ОЩЕ малко цитати- “....Според варненския океанолог този пример доказва, че при подходящи условия ДОБИВЪТ НА МЕТАН ОТ ХИДРАТИ МОЖЕ ДА ЗАПОЧНЕ ВЕДНАГА СЪС СЪЩЕСТВУВАЩАТА СОНДАЖНА ТЕХНИКА И В РАМКИТЕ НА СТАНДАРТНИТЕ НОРМАТИВИ ЗА ДОБИВ НА НЕФТ И ГАЗ.. Той е убеден, че експлоатацията на хидратни залежи е многократно по-безопасна от добива на нефт и газ както за работещите и техниката, така и за околната среда...“
15:13 03.08.2017
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 гост
До коментар #47 от "юрист":
Момент, логиката ти е обратната. Не аз или човекът, когото цитирах трябва да доказва несъществуване, а ти съществуване на такава технология, способна да предоставя промишлено количество до преносната мрежа.Всъщност никой не успорва цитатите ти, но тестването на нова технология е много начален стадии.
Пример:
Фердинанд Порше създава първият електромобил далечната 1900 - на. Дори печели състезанието с него. Тогава той е бил твърдо убеден, че бъдещето е именно на електромобилите, а не на ДВГ.
Виждаш колко години са минали от тестването на технологията, до промишлено производство.
Примерът може и да не е много удачен в случая, но е показателен.
За съжаление геният на човешката изобретателност винаги е страдал от лакомията на икономическите интереси и зависимости. Пример - Тесла.
Коментиран от #52, #53
15:30 03.08.2017
51 юрист
До коментар #49 от "Недотакована Фуста":
“...Публикувано във факти.бг: Неговата крайна цел е създаването на работещи технологии за добив на метан от морски газови хидрати...“ И? ИМА 5 РАЗРАБОТКИ, КОИТО ЩЕ СЕ ТЕСТВАТ ТОЧНО ПРЕЗ НОЕМВРИ И ДЕКЕМВРИ 2017Г.! ВСЕ ЕДНА ЩЕ ПРОРАБОТИ! А ТИ ТВЪРДИШ, ЧЕ ИЗОБЩО НЕ СЪЩЕСТВУВА ИЗМИСЛЕНА ТЕХНОЛОГИЯ- Т.Е. ЧЕ НЕ СЪЩЕСТВУВАТ ДОРИ ТЕЗИ 5 ВАРИАНТА! ТЕКСТЪТ ПОКАЗВА НЕЩО КОРЕННО РАЗЛИЧНО ОТ ТОВА, КОЕТО ТВЪРДИШ ТИ- А ИМЕННО“...Публикувано във факти.бг: Изваждането на повърхността на определена единица обем газохидрат не означава, че си намерил промишленият начин да го извадиш...“ ТВОЙ КОМЕНТАР № 43 !Коментиран от #54
15:48 03.08.2017
52 юрист
До коментар #50 от "гост":
“...Публикувано във факти.бг: Публикувано във факти.бг: Всъщност никой не успорва цитатите ти, но тестването на нова технология е много начален стадии...“ Не- НЕ Е в начален стадий, а е В КРАЕН СТАДИИ- ТЕСТВАНЕ В РЕАЛНИ УСЛОВИЯ НА 5 ОТДЕЛНИ ВИДА ТЕХНОЛОГИИ! Моля, прочетете си ОТНОВО тази статия, защото е явно, че не комуникираме на един и същ език! http://www.chernomore.bg/varna/2016-05-16/prez-2018-godina-sondirat-pilotno-za-metan-ot-danoto-na-cherno-moreКоментиран от #56
15:51 03.08.2017
53 Kcaniba
До коментар #50 от "гост":
Браво,много точни ,смислени и добре аргументирани коментари!Коментиран от #63
15:53 03.08.2017
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 гост
До коментар #52 от "юрист":
Нека да се върна към примерът с Порше. Спечелването на състезанието е било много повече от успешна крайна фаза на изцяло нова технология, доказваща дори тогава превъзходството на електромобилите над ДВГ... И? Какво стана?О.К.
Нека видим. Времето ще покаже. Жалко, че при сегашната зависимост на България, не споделям ентусиазъм ти за националната изгода от наличието на ресурс на наша територия. Дори съм убеден точно в обратното. В крайна сметка вредите ще са повече от ползите. Примерът сама ще се сетиш.
Пак казвам: Дано греша!
Коментиран от #58, #59
16:07 03.08.2017
57 юрист
В СО2 хидратира под морското дъно. Този мащабен национален проект се финансира от две федерални министерства и от немската промишленост....Проект SUGAR Германската инициатива за газа хидрат "SUGAR - подводни газови резервоари" е съвместен проект за научноизследователска и развойна дейност с 20 партньора от SMEs, индустрията и научноизследователските институции. Проектът се координира от Центъра за изследване на океана "Кил" (GEOMAR) в Helmholtz. Захар Бях стартиран през 2008 г. и успешно продължих във втората фаза от 2011 до 2014 г. и сегашната трета фаза, която тече до декември 2017 г.“ http://www.geomar.de/en/research/fb2/fb2-mg/projects/sugar-2-phase/ и http://www.research-in-germany.org/en/research-landscape/research-areas/maritime-technologies/Research-Projects/SUGAR-Project.html The collaborative project "SUGAR – Submarine Gas Hydrate Deposits: Exploration, Exploitation and Transport", which is funded by the Federal Ministry of Economics and Technology (BMWi) and the Federal Ministry of Education and Research (BMBF), pursues the aim of developing a safe and eco-friendly procedure which combines undersea methane production with carbon dioxide storage....
16:10 03.08.2017
58 юрист
До коментар #56 от "гост":
“...Публикувано във факти.бг: Нека да се върна към примерът с Порше...“ Нека да се върнем към официалните източници-1. http://www.research-in-germany.org/en/research-landscape/research-areas/maritime-technologies/Research-Projects/SUGAR-Project.html
2. http://www.geomar.de/en/research/fb2/fb2-mg/projects/sugar-2-phase/
3. http://www.geotechnologien.de/index.php/en/co2-speicherung/55-co2-projects/171-sugar-a-2-ccs.html
Предлагам да се съсредоточим върху по-сериозното от Вашето инфо, което съм публикувала по-горе...
Коментиран от #61
16:15 03.08.2017
59 гост
До коментар #56 от "гост":
Всъщност мисля, че мечтите ти са утопия. Загубите от евентуални български находища и националното им усвояване, използване и продажба биха били не само за Русия, а за всички участници в сравнително константният и разпределен пазар. Частта, която евентуално бихме завзели надали ще е само за сметка на Русия. Тоест автоматично всички добиващи цялата петролна група страни ни стават противници. Какъв шанс има страна която дори няма собствена армия? Най-лошият вариант е да ни спретнат една война (примерно гражданска, българо-циганска) и да влезем в руслото на постоянните воини както в петролните страни. Това е моето виждане.Моля, сподели какво е твоето? Какво ще стане, ако я имаме технологията и суровината?
16:30 03.08.2017
60 юрист
http://www.gfz-potsdam.de/en/section/inorganic-and-isotope-geochemistry/projects/sugar/optimization-of-gas-hydrate-production-technologies/
16:33 03.08.2017
61 гост
До коментар #58 от "юрист":
От телефона не ми е удобно да пиша бързо и да проследявам линкове. Добре, ще прегледам линковете и ще се включа по-късно.Коментиран от #62
16:34 03.08.2017
62 юрист
До коментар #61 от "гост":
Това е добър вариант. Надявам се да помислите върху нещата и да напишете мнението си.Коментиран от #66
16:42 03.08.2017
63 Kcaniba
До коментар #53 от "Kcaniba":
ало, коневръза с парцуцата от козиаково!!!Шавазамола, дане давате оценки от мое име плииз!!!
18:39 03.08.2017
64 Знаещ
До коментар #22 от "Киро":
Американския втечнен газ катастрофира и на френския пазар,след като Литва се отказа да купува скъпото гориво. През януари т.г. Литва се отказа от американския сгъстен газ. Литовските власти излязоха с номера, че газотранспортната система на страната не е приспособена за американския висококалориен газ.Франция разглежда възможността за забрана на вноса на американски сгъстен природен газ, съобщи агенция Ройтерс, като се позова на изказване на френския министър на екологията Сеголен Роаял.
19:06 03.08.2017
65 ЗНАЕЩ
До коментар #17 от "Киро":
Американския втечнен газ катастрофира и на френския пазар,след като Литва се отказа да купува скъпото гориво.Вървят си въглеводородните войни и с пазарни средства.През януари т.г. Литва се отказа от американския сгъстен газ. Литовските власти излязоха с номера, че газотранспортната система на страната не е приспособена за американския висококалориен газ.
Франция разглежда възможността за забрана на вноса на американски сгъстен природен газ, съобщи агенция Ройтерс, като се позова на изказване на френския министър на екологията Сеголен Роаял.
19:07 03.08.2017
66 Знаещ
До коментар #62 от "юрист":
Ако руския газ беше неизгоден и имаше по-евтина и СИГУРНА алтернатива ЕС никога нямаше да се опъне на САЩ. Истината е, че няма и затова всички големи компании работят 50/50 с Русия?19:27 03.08.2017