Last news in Fakti

10 Януари, 2019 14:25 4 495 16

Airbus загуби войната с Boeing

  • airbus-
  • boeing-
  • еърбъс-
  • боинг-
  • самолет

Европейците отстъпват лидерската позиция по поръчки на самолети за 2018 година 

Airbus загуби войната с Boeing - 1
Снимка: Shutterstock

Европейският самолетостроител Airbus отстъпва челното място по брой поръчки, което заемаше в продължение на пет години, на американския си конкурент Boeing за 2018 година, предаде Reuters.

Делът на компанията на самолетния пазар, достигащ 150 милиарда долара, се е свил до най-ниската си стойност от шест години. При доставките на самолети обаче Airbus е намалил преднината на Boeing.
Европейската компания е получила нови поръчки за 747 самолета, което е с 33 процента по-малко спрямо 2017 година. Boeing печели надпреварата при поръчките за първи път от 2012 година с 893 поръчки.

Компанията Airbus е доставила 800 самолета или с 11 процента повече, включително 20 от малкия модел A220. Boeing е доставил 806 самолета.

Същевременно Boeing продължава да е най-големият самолетостроител по производствен обем за седма поредна година.

Макар Boeing да не успя да постигне целите си за доставки, а Airbus по-рано понижи целите си заради проблеми с веригата на доставки в сектора, силното търсене на пътнически самолети увеличи доставките с 8 процента, което е най-бързото темпо от шест години.

Инвеститорите обаче следят за признаци, че този по-дълъг от обикновено цикъл в сектора се "износва" на фона на безпокойства за ключови пазари като Китай, макар че се очакваше известно забавяне на поръчките, тъй като производителите се сблъскват с рекордно неизпълнение на поръчките.

Според запознати със сектора стремежът на Airbus да разшири бизнеса си е помрачен през последните години от промишлени проблеми, промени в ръководството и етични проблеми, съвпадащи с разследване за корупция.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хмм

    18 11 Отговор
    А ушанките къде са в тая класация?

    Коментиран от #5

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Стюардесата

    12 6 Отговор
    Самовъзпламеняващите се в полет Боинг така се шегуват в бранша! А-380 ги удари у пистата 777 на Боинг!
  • 4 гост

    14 17 Отговор
    Ама чакайте ,руските самолети ИЛ няма ли ги в международната класация ? А да ,забравихме ,че руснаците немогат да правят самолети и сложни технологии

    Коментиран от #6

  • 5 Име като гост

    13 8 Отговор

    До коментар #1 от "хмм":

    Кроят и шият ушанка за тъпата ти манерка!
  • 6 НКВД

    14 15 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Само дето имат най добрата бойна авиация, прочети малко и за хидроплана,, Албатрос "А40 после се изхвърляй на пясъка!

    Коментиран от #10

  • 7 Само питам

    8 5 Отговор
    А ми руските Ил Ан Ту Як къде са??????????????????

    Коментиран от #9

  • 8 Стефан Стамболов

    9 5 Отговор
    Dreamliner закопа всички! Пък ушанките ги няма никъде..... Даже в някои европейски летища не допускат илюшините и туполевките, заради шумни двигатели и ненадеждността им!
  • 9 Borislav Popov

    5 6 Отговор

    До коментар #7 от "Само питам":

    Спряха да ги произвеждат, понеже са скъпи, некачествени и само падат. Във всички руски авиакомпании, преобладават Боинг и Аеробус, иначе, лнес по руската телевизия казаха, че ЕС и Америка, все така си гният и а днес, а утре ще се разпаднат и ще остане само великата Русия...Слава !
  • 10 русофилска подлога

    7 6 Отговор

    До коментар #6 от "НКВД":

    Най-добрата бойна авиация имали боже...На руснаците ще им трябват около 20-30 години минимум ,за да настигнат САЩ и първо трябва да станат и технологична държава,пък после можеш да ни обесняваш кой каква бойна авиация имал.Много ти се иска каскетите да са някакъв фактор в авиацията ,ама истината е ,че изостават дори и от Китай.

    Коментиран от #14

  • 11 Хахаха

    13 3 Отговор
    Тия тролове тук са като Мирча Кришан и краставицата. Няма значение темата каква е, те ще намерят начин да напишат нещо за Русия.
  • 12 Авер

    2 3 Отговор
    А какво се случва със пътническите самолети на Сухой,май краварите ги сложиха на трупчета.
  • 13 Биби

    2 5 Отговор
    С 6 броя Боинг изпреварил Еърбъс, брей каква разлика. ЕС се разпада, а рашъ цъфти.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Филип II

    0 0 Отговор
    Умствения капацитет на тук коментиращите се свежда до универсалната фраза: “пак го преместих”. Би било хигиенично всички тук коментиращи да се задоволят с цитираната фраза, но всуе! Задължително трябва да се плюнчат на тема Ушанките, непременно да изказват мнение за неща които не разбират. Те това е Бай Ганьо с Клавиатура. Вижте се на какво приличате, пък после ревете че политиците ви били виновни! Боко Тиквата ви го каза в прав текст: “Аз съм прост, и вие сте прости!”. Отнася се за всички тук коментиращи, без изключение.
  • 16 Филип II

    0 0 Отговор
    Провалът в продажбите на Airbus A380 е причината Boeing да ги изпревари към момента. Погрешна стратегия от страна на Airbus. Оказа се, че тези двуетажни мастодонти нямат пазар. Boeing отдавна престанаха да залагат на 747, но от Airbus не разбраха че системата с огромни летища-хъбове няма да сработи на практика, и така си останаха само с един клиент за А380 в Дубай. Бъдещето е в авиолайнери с два двигателя. Четири двигателя излизат много скъпо и не издържат конкуренцията. За съжаление Airbus понесоха рекордни загуби от А380, а Boeing дори не се опитаха да проектират такъв огромен самолет. Те заложиха на дву-двигателни технологии както за средни (737), така и за далечни (787) дистанции. Геният на един Chief Executive Officer е да предвиди бъдещето на пазара, и да предложи най-подходящия продукт. Тук Airbus се провалиха, и Boeing са номер едно.