ФАКТИ.БГ

Airbus загуби войната с Boeing

Европейците отстъпват лидерската позиция по поръчки на самолети за 2018 година 

Публикувана: 10 Януари, 2019 14:25
16 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3981
Airbus загуби войната с Boeing
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Европейският самолетостроител Airbus отстъпва челното място по брой поръчки, което заемаше в продължение на пет години, на американския си конкурент Boeing за 2018 година, предаде Reuters.

Делът на компанията на самолетния пазар, достигащ 150 милиарда долара, се е свил до най-ниската си стойност от шест години. При доставките на самолети обаче Airbus е намалил преднината на Boeing.
Европейската компания е получила нови поръчки за 747 самолета, което е с 33 процента по-малко спрямо 2017 година. Boeing печели надпреварата при поръчките за първи път от 2012 година с 893 поръчки.

Компанията Airbus е доставила 800 самолета или с 11 процента повече, включително 20 от малкия модел A220. Boeing е доставил 806 самолета.

Същевременно Boeing продължава да е най-големият самолетостроител по производствен обем за седма поредна година.

Макар Boeing да не успя да постигне целите си за доставки, а Airbus по-рано понижи целите си заради проблеми с веригата на доставки в сектора, силното търсене на пътнически самолети увеличи доставките с 8 процента, което е най-бързото темпо от шест години.

Инвеститорите обаче следят за признаци, че този по-дълъг от обикновено цикъл в сектора се "износва" на фона на безпокойства за ключови пазари като Китай, макар че се очакваше известно забавяне на поръчките, тъй като производителите се сблъскват с рекордно неизпълнение на поръчките.

Според запознати със сектора стремежът на Airbus да разшири бизнеса си е помрачен през последните години от промишлени проблеми, промени в ръководството и етични проблеми, съвпадащи с разследване за корупция.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
хмм
1 Отговор
А ушанките къде са в тая класация?

Коментиран от #5


Оценка:
-11 +18

2
Този коментар е премахнат от модератор
Стюардесата
3 Отговор
Самовъзпламеняващите се в полет Боинг така се шегуват в бранша! А-380 ги удари у пистата 777 на Боинг!

Оценка:
-6 +12

гост
4 Отговор
Ама чакайте ,руските самолети ИЛ няма ли ги в международната класация ? А да ,забравихме ,че руснаците немогат да правят самолети и сложни технологии

Коментиран от #6


Оценка:
-17 +14

Име като гост
5 Отговор

До коментар #1 от "хмм":


Кроят и шият ушанка за тъпата ти манерка!

Оценка:
-8 +13

НКВД
6 Отговор

До коментар #4 от "гост":


Само дето имат най добрата бойна авиация, прочети малко и за хидроплана,, Албатрос "А40 после се изхвърляй на пясъка!

Коментиран от #10


Оценка:
-15 +14

Само питам
7 Отговор
А ми руските Ил Ан Ту Як къде са??????????????????

Коментиран от #9


Оценка:
-5 +8

Стефан Стамболов
8 Отговор
Dreamliner закопа всички! Пък ушанките ги няма никъде..... Даже в някои европейски летища не допускат илюшините и туполевките, заради шумни двигатели и ненадеждността им!

Оценка:
-5 +9

Borislav Popov
9 Отговор

До коментар #7 от "Само питам":


Спряха да ги произвеждат, понеже са скъпи, некачествени и само падат. Във всички руски авиакомпании, преобладават Боинг и Аеробус, иначе, лнес по руската телевизия казаха, че ЕС и Америка, все така си гният и а днес, а утре ще се разпаднат и ще остане само великата Русия...Слава !

Оценка:
-6 +5

русофилска подлога
10 Отговор

До коментар #6 от "НКВД":


Най-добрата бойна авиация имали боже...На руснаците ще им трябват около 20-30 години минимум ,за да настигнат САЩ и първо трябва да станат и технологична държава,пък после можеш да ни обесняваш кой каква бойна авиация имал.Много ти се иска каскетите да са някакъв фактор в авиацията ,ама истината е ,че изостават дори и от Китай.

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +7

Хахаха
11 Отговор
Тия тролове тук са като Мирча Кришан и краставицата. Няма значение темата каква е, те ще намерят начин да напишат нещо за Русия.

Оценка:
-3 +13

Авер
12 Отговор
А какво се случва със пътническите самолети на Сухой,май краварите ги сложиха на трупчета.

Оценка:
-3 +2

Биби
13 Отговор
С 6 броя Боинг изпреварил Еърбъс, брей каква разлика. ЕС се разпада, а рашъ цъфти.

Оценка:
-5 +2

14
Този коментар е премахнат от модератор
Филип II
15 Отговор
Умствения капацитет на тук коментиращите се свежда до универсалната фраза: “пак го преместих”. Би било хигиенично всички тук коментиращи да се задоволят с цитираната фраза, но всуе! Задължително трябва да се плюнчат на тема Ушанките, непременно да изказват мнение за неща които не разбират. Те това е Бай Ганьо с Клавиатура. Вижте се на какво приличате, пък после ревете че политиците ви били виновни! Боко Тиквата ви го каза в прав текст: “Аз съм прост, и вие сте прости!”. Отнася се за всички тук коментиращи, без изключение.

Оценка:
-0 +0

Филип II
16 Отговор
Провалът в продажбите на Airbus A380 е причината Boeing да ги изпревари към момента. Погрешна стратегия от страна на Airbus. Оказа се, че тези двуетажни мастодонти нямат пазар. Boeing отдавна престанаха да залагат на 747, но от Airbus не разбраха че системата с огромни летища-хъбове няма да сработи на практика, и така си останаха само с един клиент за А380 в Дубай. Бъдещето е в авиолайнери с два двигателя. Четири двигателя излизат много скъпо и не издържат конкуренцията. За съжаление Airbus понесоха рекордни загуби от А380, а Boeing дори не се опитаха да проектират такъв огромен самолет. Те заложиха на дву-двигателни технологии както за средни (737), така и за далечни (787) дистанции. Геният на един Chief Executive Officer е да предвиди бъдещето на пазара, и да предложи най-подходящия продукт. Тук Airbus се провалиха, и Boeing са номер едно.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът коментира пред бТВ изявите на досегашния президент и цените на газа:
Ако Първанов, вместо да прави партия и да обикаля паланките беше станал зам.-шеф на "Газпром", можехме да свалим цените на газа още."

Още бисери