През последните два месеца в Германия 17 души загинаха при катастрофи, причинени от автомобили, навлезли в насрещното движение. Какво кара шофьорите да изберат грешната посока, пита Дойче веле.
Всеки шофьор изпитва ужас от подобна ситуация. На магистралата срещу теб изведнъж изскача автомобил, който погрешно кара в насрещното платно. Този кошмарен сценарий се превърна в смъртоносна реалност за 17 души през последните два месеца. Петима души загинаха на магистрала в Саарланд, четирима в Горна Франкония и петима край Офенбург.
Цяло семейство от Северен Рейн-Вестфалия беше заличено пак по същия начин. Ударилата се в техния автомобил кола изобщо нямала спирачен път. Спасителните екипи пристигат и заварват само купчина овъглени ламарини. Преди няколко дена отново стана подобна катастрофа, при която загинаха шест души. Основният виновник за нея цяла вечер сменял заведенията, а не е изключено да е бил и под въздействието на наркотици.
Годишно в Германия се регистрират между 500 и 1 000 подобни случаи на навлизане в насрещното платно. Хората в Германия дори наричат извършителите "Geisterfahrer" или "шофьори-призраци". В действителност навлизането в насрещното движение не е най-често срещаната причина за катастрофите. На тях се дължат около 3% от всички смъртоносни произшествия.
Нужда от допълнителна ориентация
Типичен "шофьор-призрак" обаче така и няма. Пътуването в насрещното платно може да се предотврати например чрез подобряване на пътните условия. Много от входовете и изходите на магистралите не са добре обозначени. Може би е редно да има и допълнителни знаци, които да помагат за ориентацията на шофьорите. През 2010 година провинция Бавария стартира пилотен проект на магистралата А8. На всички нейни отбивки, на бензиностанциите и паркингите са монтирани предупредителни табели срещу навлизането в насрещното движение.
В края на тази година ще бъдат представени и първите резултати от кампанията за безопасно движение. Полицейският синдикат в Северен Рейн-Вестфалия предлага и допълнителни мерки - например монтирането на т.нар. "шипове" - те се разтварят автоматично пред автомобилите, които неправилно са навлезли в насрещното движение и пукат гумите на превозното средство. "По-добре няколко спукани гуми, отколкото убити или тежко ранени пътници", казва Ерих Ретингхаус от синдиката на полицията.
И все пак магистралите си остават най-сигурни в сравнение с другите шосета. "Дневно ние получаваме средно до пет сигнала за навлизане на превозни средства в насрещното движение, което не е нищо на фона на милионите шофьори, които са на път всеки ден", казва говорителят на автомобилния клуб ADAC Андреас Хьолцер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 капитен
07:29 21.11.2012
2 ффд
08:47 21.11.2012
3 Бай Онзи
Как карат тея...
08:56 21.11.2012
4 сашо
09:28 21.11.2012
5 тчиь
10:16 21.11.2012
6 vlekach.
12:31 21.11.2012
7 aydar
16:40 21.11.2012
8 натурален българин
19:25 21.11.2012
9 Милен Николов
23:08 21.11.2012
10 Симеон Симеонов
Коментиран от #11
03:44 22.11.2012
11 Баща Ви
До коментар #10 от "Симеон Симеонов":
Симеоне първите коли са създадени със десен волан а не със ляв!!! за пример ще ти дам ALFA ROMEO 2500 има и още много други а левия волан е хамериканска изгъзица за да се различават от европейците ;) англетата са си запазили десния волан за разлика от нас,но минават със ляво движение заради видимостта!!!!!!10:14 22.11.2012
12 аз
13:08 22.11.2012
13 ккк
21:56 22.11.2012