Вчeрa бяхa рeгиcтрирaни 496 нови cлучaя нa кoрoнaвируc oт направените oбщo 6 002 тecтa.
Това прави с 542 случая по-малко от прeдния дeн.
Общият брoй нa зaрaзeнитe е 492 861, a нa излeкувaнитe - 430 047 - 540 от тях ca ce рaздeлили c вируca прeз пocлeднoтo дeнoнoщиe.
Aктивнитe cлучaи ca 42 325.
За денoнoщиeтo ca рeгиcтрирaни 40 нoви cмъртни cлучaя, четирима от тях са били ваксинирани. Общият брoй нa пoчинaлитe с коронавирус от началото на епидемията е 20 489.
Хocпитaлизирaни ca 5 078, 418 от тях ce нaмирaт в интeнзивни oтдeлeния. 165 са новопостъпилите в болнични заведения, 14 от тях са ваксинирани.
Нaпрaвeнитe тecтoвe зa пeриoдa на епидемията ca oбщo 4 714 649
Кaрaнтинирaни дo мoмeнтa ca били 1 516 321 чoвeкa, 26 680 активни.
Oбщият брoй нa пocтaвeнитe към мoмeнтa дoзи вaкcини e 2 508 560 - 1 513 oт тях ca пocтaвeни вчeрa.
102 от нoвите cлучaи нa кoрoнaвируc са уcтaнoвeни в cтoлицaтa, във Варна 48, Бургас 31, Пловдив 28, Стара Загора 27, Благоевград 21, Кюстендил 20 и др.
Заразени сред медицинския персонал oт нaчaлoтo нa eпидeмиятa ca 14 365 - от тях 4 846 медицински сестри, 4 076 лекари и 2 433 санитари.
Нaй-уязвимaта възрacтoвa групa e тaзи мeжду 50-59-годишните с 94 091 случая от началото на епидемията, следвана от тази на 40-49-гoдишнитe 89 362. Заразените между 60-69 години са 87 843.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
съболезования на близките
Коментиран от #22
05:04 27.09.2021
2 Аха
Коментиран от #81
05:06 27.09.2021
3 Цццц
05:12 27.09.2021
4 Ваксиниран
Коментиран от #7, #8, #16, #24, #36, #55
05:34 27.09.2021
5 Петър
05:38 27.09.2021
6 .........
Коментиран от #17
05:41 27.09.2021
7 Мислещ
До коментар #4 от "Ваксиниран":
Вече все повече започва да се просмуква истината, вече не останаха "конспиративни теории". При 15% оваксани (Някои и с фалшиви сертификати), 10% са починалите; вчера бяха написани и процента на заразените оваксани и беше над 10.Междувременно излезе и от Англия инфо как има сериозно увеличение на смъртността от сърдечни заболявания. Тук, обаче, при ниския процент шотнати ще мине повечко време, преди да стане очевадно якото измиране на оваксани.
Коментиран от #10
05:43 27.09.2021
8 Петър
До коментар #4 от "Ваксиниран":
А защо до сега не се изнасяха данни за ваксинирани които са приети в болница или са починали?05:43 27.09.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Петър
До коментар #7 от "Мислещ":
Колега,как изчисли че в България има 15% ваксинирани,според мен са много повече.Коментиран от #14
05:46 27.09.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Фактииии
05:48 27.09.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Мислещ
До коментар #10 от "Петър":
Колега, ти в кой свят живееш? Има си официално инфо. Някакси не вярвам точно в тази посока да лъжат.Коментиран от #25, #30
05:50 27.09.2021
15 Чорба нова
05:53 27.09.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 А на обратно
До коментар #6 от ".........":
91 дивок05:54 27.09.2021
18 хпф
Коментиран от #20
05:55 27.09.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Мани мани
До коментар #18 от "хпф":
Скоро всички континенти ще се обезлюдят, освен Африка и малко петънце на Балканите.05:58 27.09.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Румен
До коментар #4 от "Ваксиниран":
А не трябва ли да се публикува такова информация???06:04 27.09.2021
25 Петър
До коментар #14 от "Мислещ":
България има население от около 6 800 000 души,ваксинирани са 2 500 000 души(няма значение дали са с трета или пета игла,който си е сложил първа игла,ще си сложи и втора такава щом се е хванал на хорото) извади и децата под 14 години които са около 1 000 000 за тях няма разрешително за ваксинация,и ще видиш че процента е доста по голям от посочения.Коментиран от #28, #44, #51, #97
06:04 27.09.2021
26 33535
Поздрави,
Мангъров
Коментиран от #32
06:09 27.09.2021
27 Слави Трифончук
06:11 27.09.2021
28 Мислещ
До коментар #25 от "Петър":
Това е броят поставени дози, а не броят ваксинирани.06:13 27.09.2021
29 АНТИВАКСЪРИТЕ В ШОК
Коментиран от #34
06:14 27.09.2021
30 Къде го
До коментар #14 от "Мислещ":
има в официално инфо, че са 15%?Коментиран от #31
06:14 27.09.2021
31 Мислещ
До коментар #30 от "Къде го":
пиши в Google vaccinated coronavirus Bulgaria. В момента процентът е 15.5Коментиран от #33, #39
06:17 27.09.2021
32 Явно си от
До коментар #26 от "33535":
безсимптомните 80%, или от симптомните 10%.Останалите 10% сухи съчки си горят и сгряват сърцето ти.
06:21 27.09.2021
33 Там не е актуализирано
До коментар #31 от "Мислещ":
от 41 дни насам, от 17 август, ако не ти е направило впечатление. Съпостави броя поставени дози там и този даден тук. Повече от 15% са в момента.Коментиран от #47
06:21 27.09.2021
34 Чак пък наред
До коментар #29 от "АНТИВАКСЪРИТЕ В ШОК":
На всеки 20 заразени 2 са тежки и само 1 умира. Обикновено пенсионер.06:26 27.09.2021
35 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #22 от "Фершел":
ИЗРАЗЯВАМ съчуствие господине а и аз съм с инсулт аинсулт не е дебилност06:32 27.09.2021
36 Ех тези умни шизофашизоидни вакси
До коментар #4 от "Ваксиниран":
Много от хората заради такива вакси, които даже и ваксинирането обвързват с политика, не се ваксинират.Коментиран от #38
06:34 27.09.2021
37 вакс ваксов
06:36 27.09.2021
38 Ех тези
До коментар #36 от "Ех тези умни шизофашизоидни вакси":
хитри комуноидни невакси.Много от хората заради такива невакси, които даже и неваксинирането обвързват с политика, не се ваксинират.
06:39 27.09.2021
39 С две думи,
До коментар #31 от "Мислещ":
можем само ориентировъчно да кажем, колко са към момента - не знаем обаче, колко хора са си сложили двудозова и колко от тази на Янсен.Коментиран от #40
06:41 27.09.2021
40 Петър
До коментар #39 от "С две думи,":
Да бе,и аз това се чудя. Въобще статистикатав България за КОВИД-19 е гола вода,а може и нарочно така да я правят.Коментиран от #43, #46
06:48 27.09.2021
41 Алфа Вълкът
06:51 27.09.2021
42 Човек от щаба
Коментиран от #60
06:55 27.09.2021
43 Всички данни
До коментар #40 от "Петър":
ги има в Единен Информационен Портал - Ковид 19.В раздел Статистика:
- общ брой поставени дози - 2508560
- общ брой лица със завършен ваксинационен цикъл - 1309135.
06:55 27.09.2021
44 Анонимен
До коментар #25 от "Петър":
Децата под 16 години, колега! Пише го в информационната листовка на Пфайзер, Модерна... и не е случайно! До 16 се водят малолетни и непълнолетни! Не могат да подписват самостоятелно без родител 1 или 2, без настойник декларации и други документи! Родител 1 и 2 - УЖАСТ!Коментиран от #45
06:58 27.09.2021
45 Хм...
До коментар #44 от "Анонимен":
"До 16 се водят малолетни и непълнолетни"?! Ти правиш ли разлика между "малолетен" и "непълнолетен"? Малолетни са под 14 г.Коментиран от #48
07:08 27.09.2021
46 Абе гола вода,
До коментар #40 от "Петър":
ама твоята логика за 2,5 млн. ваксинирани е "желязна". Няколко пъти ти писахме вече, да не бъркаш "брой дози" с "брой ваксинирани".07:10 27.09.2021
47 До тези, сложили минусите
До коментар #33 от "Там не е актуализирано":
Предполагам, че гледате графиката в Гугъл. А погледнахте ли там, където пише "15,5%", към коя дата е? 17 август.07:13 27.09.2021
48 Анонимен
До коментар #45 от "Хм...":
Естествено - правя разлика! А за какво се задяваш всъщност!? И едните и другите не могат да вземат самостоятелни решения - така, че?!Коментиран от #50
07:17 27.09.2021
49 КовидманЯк
07:22 27.09.2021
50 Абе не е точно
До коментар #48 от "Анонимен":
така. "14 годиниПраво на избор на религия.
Право да излиза без придружител до 22 часа и с придружител след това.
Съгласие за осиновяване.
Документ за самоличност.
Наказателна отговорност.
16 години
Сключване на брак.
Право да напусне училище.
Започване на работа при определени условия.
За България(само след завършен 10-ти клас) и ЕС: право на свидетелство за управление на МПС от категории АМ и А1, в някои държави от ЕС и В1.4
Взимане на самостоятелни решения относно здравни грижи."
Коментиран от #53
07:24 27.09.2021
51 Просветен илюминат
До коментар #25 от "Петър":
От броя население в България колко работят и издържат останалите,пенсионери,държавни служители,ученици и студенти?Има прости сметки върху които не се замисляте и никой от новите партии не коментира този факт и не се говори какво може да се направи,а после било конспирация,че с ваксините ще премахнат възрастните от които системата няма полза защото са в тежест и вече няма как да се надува балона с години и да се печатат пари.
Някъде да прочете,че банки се обединяват и закриват малки клонове по градовете?
07:42 27.09.2021
52 Ха ха ха
07:43 27.09.2021
53 Анонимен
До коментар #50 от "Абе не е точно":
Абе айде, че да нема нужда от чак толкова издребняване!? Приятен ден!Коментиран от #54
07:48 27.09.2021
54 Хм...
До коментар #53 от "Анонимен":
Щом наричаш това "издребняване"... Нали знаеш, уловките обикновено ги пишат с ДРЕБЕН шрифт. Приятен ден!07:51 27.09.2021
55 Госあ
До коментар #4 от "Ваксиниран":
От 15% ваксинирани, 10% починали. И това е добър резултат ?Коментиран от #63
08:19 27.09.2021
56 без коментар
08:26 27.09.2021
57 Хахаха
Коментиран от #64
08:26 27.09.2021
58 Санитар
Реално, починалите ваксинирани са повече от половината.
08:43 27.09.2021
59 Винаров
08:54 27.09.2021
60 Умен по цялата глава
До коментар #42 от "Човек от щаба":
Статистиката показва от 2000 та досега смъртността в България от разнообразни причинители е 100 хиляди годишно и само миналата година 125 хиляди....Това прави по 300 на ден починали.Ако Всички в България са ваксинирани означава,че на ден ще имаме 300 починали ваксинирани,защото ваксините не ни правят Безсмъртни....Тоест колкото повече ваксинирани има в България,толкова повече ваксинирани ще са починали....Елементарно,Уотсън...Коментиран от #65
09:10 27.09.2021
61 Реалист
Коментиран от #62
09:47 27.09.2021
62 Е ти па ся
До коментар #61 от "Реалист":
Не може, подписали са се, че като се гътнат отговорни нЕма.Тия където продават на добитъка ваксини, да не са тъпи??
10:07 27.09.2021
63 Ваксиниран1403
До коментар #55 от "Госあ":
Защото няма разбивка по вид поставена ваксина, по това преди колко време е извършена ваксинацията, както и по възрастта и здравословното състояние на ваксинираните. Без тези разбивки всички изводи от данните са напълно неоснователни и манипулативни. Това вече се доказа от данните в другите страни. Както винаги “кучето ” е заровено в детайлите, но те се оповестяват за да продължава пропагандата и разделението, което е целта.Коментиран от #67
10:14 27.09.2021
64 Ваксиниран1403
До коментар #57 от "Хахаха":
Ваксинираните не са 15% процента, а 19%, но по възрастови групи и по населени места разпределението е неравномерно. Най-застрашените да починат от ковид са възрастните с много и тежки придружаващи заболявания поне 80%-90% от жертвите са такива в тази възрастова група са и немалка част от ваксинираните в нас. Извода 10% починали ваксинирани при 19% ваксинирани е манипулативен. Освен това утре като обявят данните за починалите през почивните и от провинцията процента починали ваксинирани ще е много по-малак. Просто в провинцията процента на ваксинираните е чувствително по-нисък, а те информацията за починалите основно не я подават през почивните дни.10:18 27.09.2021
65 12500 - 100000
До коментар #60 от "Умен по цялата глава":
= 2500010:28 27.09.2021
66 И пак
"11.49% (57) От случаите за деня са ваксинирани".
С което, за последните три дни бройките стават:
396 случая/ 84 хоспитализирани / 5 починали.
Процентите за деня пак от ЕИП са 11.49%/8.48%/10.00%.
10:51 27.09.2021
67 Има нещо
До коментар #63 от "Ваксиниран1403":
като разбивка по вид ваксина в сайта Our world in Data. Към дата 24 септ. 2021: Pfizer/Biontech - 1,5 млн. дози, Модерна - 294 725 дози, Астра Зенека- 478 020, Janssen - 182 809. За разлика от графиката в Гугъл, която уж пак се позовава на данни от този сайт, но не е актуализирана от 17 август, директно в сайта може да се намери нещо по-актуално.Коментиран от #68
10:59 27.09.2021
68 Ваксиниран1403
До коментар #67 от "Има нещо":
Под разбивка имам предвид това да се обявява от починалите ваксинирани толкова са ваксинирани с тази ваксина толкова с другата толкова с третата и толкова с четвърта. След това от тях полкова са бели ваксинирани преди по-малко от три месеца, толкова преди по-малко от 4 месеца, толкова преди 5 месеца толкова преди 6 месеца, толкова преди 7 и т.н. След това от починалите ваксинирани под 30 години са били токова, под 40 години толкова, под 50 години толкова, под 60 толкова и т.н. След това от починалите ваксинирани тези без хронични заболявания са били толкова, толкова са били с едно хронично заболяване толкова са били с 2 и т.н.. После аналогичните неща за тези които са били ваксинирани и са постъпили в болница. После аналогичната информация за тези които са били ваксинирали и са се заразили. Едва след предоставяне на тези детайли може да се направят достоверни изводи и то много лесно от всеки. Но тази информация тук не се предоставя на обществото, за разлика от в други страни по света. Ето затова тук манипулациите и лъжите намират много по-голяма почва за разпространение отколкото в другите страни.Коментиран от #69, #70, #71
11:25 27.09.2021
69 Може и да има
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
някъде такава детайлирана разбивка, но до момента, поне аз такова нещо не намерих. Би ме и учудило някой да го направи. Това означава, на всеки ваксиниран да бъде актуализирана всеки ден информацията за това, колко дена са минали например от втората доза. Доста мащабен проект. А може би и е по-добре никой да не се наема да прави такова нещо (то вече само където не са написали и номера на долните гащи на всеки жител на планетата). Със сигурност е нож с две остриета, но мисля, че дори и да го направят, пак ще има възможности за манипулиране. Ей го на - преди ваксините всички казваха, манипулирали броя на починали, брой на тестове. Появиха се ваксините, хората се разделиха на два лагера - "за/против" - и се добавиха: манипулация в брой на заразени и починали ваксинирани. Угодия няма, ни за едните, ни за другите.Коментиран от #72
11:32 27.09.2021
70 Иначе,
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
въз основа на графиката по критерий "поставени дози на даден производител" може грубо да се каже на колко хора са бити дози преди 3,4,6 месеца. Ама трябва да си поиграеш малко да изчисляваш, да гледаш горе-долу в какъв диапазон от време се бие втората доза при отделните производители и прочие. С ваксината на Janssen това е най-лесно. За други страни би било по-трудно, ако изискват дори и на преболедувалите преди еди-колко си време да си бият една доза. Ти попадал ли си на такава разбивка, за каквато говориш, за някоя друга държава?Коментиран от #75
11:38 27.09.2021
71 Няма
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
Няма да направят публична по вид вакса, защото ще се почне един вой от производителите за нечестни рекламни практики, и от потребителите - защо не се ползва най-"ефективната" вакса, тия данни ги имате от месеци гадове - а другите да се дарят на Занзибар. Засега се действа по презумпция "всички са еднакво ефективни".По-интересно е, защо не пускат и данни за частично набодените, а ги водят ненабодени. Все уж от първата игла имало някаква файда.
11:53 27.09.2021
72 Ваксиниран1403
До коментар #69 от "Може и да има":
Угодния никога няма да има но когато излизаш с факти и статистика, а не с голи думи и твърдения нещата се променят драстично. Лесно е да разделяш хората както правят политиците само с изказвания. Науката се служи с факти и доказателства срещу тях думите губят сила. Винаги ще се намират хора които ще оспорват всичко, но колкото са повече доказателствата толкова и боя на тези хора ще спада, а когато станат едно малко кресливо малцинство те стават без значение както вече се случва в много от развитите страни.Всички необходими данни за споменатите от мен детайли разбивки е налична в базата данни на информационния им портал и информационната система за ваксинациите. Такава информация няма да намериш никъде защото няма желание да бъде оповестена. Инак чисто технически не е никаква проблем и не коства почети нищо всеки един средно кадърен специалист по бази данни ще се справи с поставената задача за няколко часа освен заплащането на хонорара му други разходи няма.Да не говорим, че си имат назначени щатни такива е на тях може да им отнеме малко повече време, но дори и те биха се справили за няколко дни. Разбира се че не се актуализира всеки ден информацията за всеки ваксиниран.В базата данни за всеки си има записана дата на поставената доза. Изминалото време от датата на ваксинацията до деня в които твои е регистриран като положителен и е записан неговия тест в съответната база далнини се получава автоматично изключително лесно. Всичко това са детайли важното вКоментиран от #73, #74, #76
12:02 27.09.2021
73 Ваксиниран1403
До коментар #72 от "Ваксиниран1403":
Всичко това са детайли важното в случая е липсата на желание от страна на управляващите и още по-важното е защото такова липсва?12:06 27.09.2021
74 Не ми е ясно
До коментар #72 от "Ваксиниран1403":
Не ми е ясно - самият ти беше предрекъл определени свойства на ваксата, даже по едно време си ги беше репостнал.Цитирам те по памет - няма да пази на 100%, няма да изкорени Кромида, ще е нужна периодична реимунизация/абонамент и т.н. Статистиката за момента удивително се припокрива точно с твоето предвиждане, защо риташ срещу нея...?Коментиран от #78
12:06 27.09.2021
75 Ваксиниран1403
До коментар #70 от "Иначе,":
Да макар и не съвсем пълна разбивка, но доста изчерпателна публикуват от Израел. Там практически се използва само ваксината на един производител.Коментиран от #77
12:11 27.09.2021
76 Казваш:
До коментар #72 от "Ваксиниран1403":
"Всички необходими данни за споменатите от мен детайли разбивки е налична в базата данни на информационния им портал и информационната система за ваксинациите. Такава информация няма да намериш никъде защото няма желание да бъде оповестена". Не разбирам - има ли такава информация или няма? Можеш ли да дадеш конкретен пример? А що се отнася до статистиката - тя е малко като четенето на книга - интерпретацията зависи от гледната точка на конкретния читател. И, ако предположим, че данните за ваксинациите биха могли да бъдат сравнително конкретни, то тези за общ брой заразени са само представителна извадка - числата в сянка са само някаква предполагаема величина. От такава гледна точка, съпоставяйки конкретни данни с такива, които са само представителна извадка, не избистря кой-знае колко картината, т.е. изводите няма как да са конкретни.Коментиран от #86
12:11 27.09.2021
77 Къде
До коментар #75 от "Ваксиниран1403":
мога да намеря разбивката за Израел?Коментиран от #79
12:16 27.09.2021
78 Ваксиниран1403
До коментар #74 от "Не ми е ясно":
Изобщо не ритам. Стоя зад тези свои предположения, които с всеки изминат ден се доказват и потвърждават се повече и повече. Въпроса е в това, че статистиката така поднесена не е обективна, а оставя огромно поле за интерпритации и манипулации.12:16 27.09.2021
79 Ваксиниран1403
До коментар #77 от "Къде":
Беше публикация на тяхното министерство на здравеопазването.След първата публикувана информация дори и по тукашните медии имаше статии които отново напълно манипулативно се хвана за спадналата обща средна ефективност на ваксината, а не в детайлите които бяха важни и показваха изключително важната зависимост между ефективността изминалото време от ваксинацията и възрастта на ваксинираните.Коментиран от #80
12:24 27.09.2021
80 За резултати
До коментар #79 от "Ваксиниран1403":
от клинично проучване ли говориш или за такива "в полеви условия"? Всеки ден ли актуализират тази информация? Как си го представяш да стане в страни, които използват ваксините на 3-4 производителя и даже правят комбинации - първа доза от едната, втора доза от другата, трета доза - вероятно на Пфайзер? Казваш автоматично изчислява спрямо датата на първа доза - да, ама не. Не е толкова лесно, колкото го представяш - например при Модерна , ако не се лъжа, диапазонът между първа и втора доза е между 20-ина и 40 дни след първата. Този проблем как смяташ да го решиш? Да не говорим, че сигурно има и хора, които си поставят първа доза, а не отиват за втора - например такива, които междувременно са се заразили или дори такива, които са се разколебали.Коментиран от #82, #85
12:40 27.09.2021
81 Нямам думи
До коментар #2 от "Аха":
Пич, неграмотеен ли си, това са 10%, а останалите, да не са живи и здрави, да са си по домовете?12:44 27.09.2021
82 Ваксиниран1403
До коментар #80 от "За резултати":
Клиничните подучвания още миналата година завършиха става дима за реални статистически данни от медицинските заведения.В базата данни за ваксинациите всяка доза ваксина се вкарва с вид на ваксината партида датата на поставяне егн на ваксинирания Цялата информация е налична пишат се няколко заявки към базата данни и веднага се получават желаните данни. Въпроса не е в технологията тя е елементарна не става дума за някакъв къртовски труд от хартиената ера и планини от папки които някой трябва да обработва, а в липсата на желание.
Коментиран от #84
12:59 27.09.2021
83 Вакси 1
13:04 27.09.2021
84 Да де
До коментар #82 от "Ваксиниран1403":
Ама говориш за държава, използваща ваксина на един производител. А България (както и много други държави) не са такива. Вече описах в коментар 80, за какво говоря. А статистиката... Хм... Знаеш, че се гледат данни по точно зададени критерий - пол, възраст, местоживеене и т.н. Но никога не може да изкара факти в детайли. Ще изкарва това, което са обхванали данните по предварително зададените критерии/величини. Всичките индивидуални нюанси, довели до един или друг резултат, няма как да бъдат обхванати.Коментиран от #87
13:05 27.09.2021
85 Анонимен
До коментар #80 от "За резултати":
Логореята 1403 е тук отново!УЖАСТ! Ще изпраска към 20 коментара! Ще донесе вода през девет дерета от десетото само и само да е неговото мъжкото!13:07 27.09.2021
86 Ваксиниран1403
До коментар #76 от "Казваш:":
Да за заразилите се може да не са съвсем коректни, но за поставящите в болница и умиращите ще са.А тези имащи нужда от болнично личене и умиращите са важните и създаващите проблемите, това че някой ваксиниран се е заразил и е бил без симптоми или е имал хрема или кашлял 2-3 дни не особена драма, голяма част от ваксинираните положителни са именно такива13:08 27.09.2021
87 Ваксиниран1403
До коментар #84 от "Да де":
Разбира се, че по определен кретерй. Достатъчни са тези които изброих не са много, вид ваксина, време от завършване на ваксинацията, възрастова група на ваксинирания и неговия здравословен статус. Изнесе ли се тази информация място за тълкувани и манипулации няма. Дори само в списъка с починалите по възраст и заболявания които публикуват всекидневно да додават ваксиниран/ не ваксиниран съответно ако да с еди си коя ваксина преди еди си колко време и всичко ще бъде много по-ясно и безспорно, но както казах не това е целта.Коментиран от #88
13:20 27.09.2021
88 Чакай малко
До коментар #87 от "Ваксиниран1403":
Искаш да ти изкарат такива данни, които всъщност би трябвало да касаят само ваксинирания и евентуално лекарите му, наяве, само за да ти е наред статистиката? И като го направят, къде и кой ще тегли чертата по отношение на това, докъде се простира правото на неогласяване на лични данни. Що се отнася до "не съвсем" коректната статистика - Ами погледни колко са активните заразени и колко са карантинираните, за да добиеш представа за това, което наричаш "не съвсем коректно". И то сигурно не е толкова проблем на статистиката, а на РЗИ-тата. По повод хоспитализираните - няма гаранция, дали всички имат нужда от хоспитализация - гледахме едно видео преди време с танцуващи хоспитализирани. Статистиката е безсилна да обхване това, което е извън полезрението ѝ - заразилите се, които не са се тествали, например. "Статистиката" не означава "100% факти". Има доста пропуски, заложени в нея. В най-добрия случай е някаква извадка, която даже не е ясно, доколко е репрезентативна за населението. Но ти си решаваш, доколко да вярваш. Лек ден!Коментиран от #89
13:31 27.09.2021
89 Ваксиниран1403
До коментар #88 от "Чакай малко":
Какви лични данни да не би да им пишат имената и егн. Сега като публикуват възраст и заболявания на починалите да не би да е различно какво би се променило ако я има и информацията за ваксинацията. Нищо не би се променило освен това, че ще се стесни възможността за интерпритации лъжи манипулации и именно заради това няма да го направят.Коментиран от #90, #98
13:46 27.09.2021
90 Никому
До коментар #89 от "Ваксиниран1403":
не влиза в работата, дали човекът се е ваксинирал или не. Затова.13:54 27.09.2021
91 Е как няма
Коментиран от #94
15:13 27.09.2021
92 ИМПЕРИАЛИСТ
Коментиран от #93
15:44 27.09.2021
93 Ваксиниран1403
До коментар #92 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Да бе да. За половин година нито един от 21 ваксинирани човека които познавам лично (с мен самия 22) не е имал никакви проблеми. Всички са си живи и в здравословното състояние което си имаха и преди да се ваксинират.Коментиран от #95
16:04 27.09.2021
94 Тоест
До коментар #91 от "Е как няма":
Тоест, според теб, за последните ТРИ дни имаме:396 заболели
84 хоспитализации
5 смъртни случая
които, всички до един, са платили по 200 лева за плис в мивката, една част - може би дори двукратно?
Цифрите са само за завършен боц-цикъл. Една от 2 игли при двудозовите ги водят ненабодени, и си ги пускат в общата статистика.
16:05 27.09.2021
95 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #93 от "Ваксиниран1403":
Сигурно сте под 40 години....Коментиран от #96
16:23 27.09.2021
96 Ваксиниран1403
До коментар #95 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Аз да, но от въпросните 21 ваксинирани човека които познавам само 6 са под 60. Останалите 15 си имат своите хронични заболявания не са се излекували от тях и няма да се излекуват никога, но състоянието не им се влошило въобще. Сред тях такива има и над 75. Един е със стенд на сърцето и му няма нищо. Другия едвам крета, но така си беше и преди да се ваксинира така си е и сега.17:23 27.09.2021
97 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #25 от "Петър":
Напълно ваксинирани хора1 087 102
% от населението: 15,5%
Коментиран от #99, #102
18:36 27.09.2021
98 Не е ясно
До коментар #89 от "Ваксиниран1403":
Не е ясно какви точно лъжи, интерпретации и манипулации има в така поднесената информация.Естествено, с натрупване на данни, ще се получат по-точни стойности, но засега, изглежда, че точно потвърждават твоето "предсказание".
Поглеждайки статистиката, имаме препарати, които, без да елиминират Кромида, намаляват наполовина вероятността за заразяване, хоспитализация, и летален изход.
Процентите "играят" около 10, което е половината от 20 за страната - би трябвало да се зарадваш - прав си бил...?
Коментиран от #100, #101
18:38 27.09.2021
99 Да де,
До коментар #97 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
ама това е било на 17 август.18:45 27.09.2021
100 Естествено
До коментар #98 от "Не е ясно":
Естествено, има повод за лека... хм. повод за лек размисъл, де.От 24.03 до средата на Септември - 64 починали според МЗ, а сега - петима за три дни, но не е нещо, дето да е притеснително... нали?
18:46 27.09.2021
101 Ъхъ...
До коментар #98 от "Не е ясно":
Нали се сещаш колко са 10% от над 1 млн. напълно ваксинирани? Хайде пак помисли, дали сравняваш правилно процентите помежду им.Коментиран от #103
18:47 27.09.2021
102 Ваксиниран1403
До коментар #97 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Не са ти верни данните. Хората с завършена ваксинация към края на вчерашния ден в България са 1 309 135. Ако все приеме, че населението ни е 6 883 742 процента ваксинирани излиза 19.02%18:56 27.09.2021
103 Извадка
До коментар #101 от "Ъхъ...":
Извадка от Единния портал, откъдето ги копират сведенията тук, за днес:11.49% (57) От случаите за деня са ваксинирани
165 Новопостъпили в болнично заведение 8.48% (14) от тях са ваксинирани
10.00% (4) от починалите за деня са ваксинирани
Ако 20% от населението е русо, със сини очи - е нормално да намерим 20% и в трите извадки да са руси, със сини очи.
Ако да си рус и със сини очи те "пази" от Кромид като ваксите, е нормално да намерим 10% в трите извадки такива.
Коментиран от #104, #112
18:57 27.09.2021
104 Ваксиниран1403
До коментар #103 от "Извадка":
Всичко е така ако имаш равномерно разпределение, а то не такова.В болница не постъпват хора от всички възрастови групи с еднаква вероятност. Възрастните с много заболявания преобладават сред тях и значителна част от ваксинираните са пак в тази група.Коментиран от #105
19:07 27.09.2021
105 Дали
До коментар #104 от "Ваксиниран1403":
Дали? Днес имаше и "разбивка" за починалите по възраст. Разписал си се под статията, най-вероятно си ги чел.Възрастните с много заболявания преобладават и там също.
Няма как, ако не вярваш - питай госТ с йероглифа - няма как. Няма как хем да имаш вакса, която да не спира заболяването и да не пречи на разпространението, хем напълно да спира тежките случаи и смъртността, за жалост.
Това не ти е "синя" и "зелена" зона за паркиране.
Да - прав беше. И да - набодени, но по-рядко, ще ги хоспитализират и ще погиват. Няма как да е другояче.
Репостни си оня коментар, прочети си го сам на себе си и разбери - няма как да е другояче...
Коментиран от #106
19:22 27.09.2021
106 Ваксиниран1403
До коментар #105 от "Дали":
Защо ваксинираните се заразяват е въпроса които задават антиваксърите и веднага отговарят защото ваксините не работя. Това е пост отговор които ги устройва, но нещата са доста по-сложени и това твърдение изобщо не е вярно За да намери истинския отговор човек които не е специалист трябва да се по-зарови доста дълбоко за да си изясни какво и как се случва и защо. Едва след това човек може да си отговори и на следващия много важен въпрос как така ваксината може да е по-малко ефективна при предпазване от заразяване и много по-ефективна при предпазване от тежко боледуване и смърт. Ето отговорите на поставените въпроси по-достъпен и разбирам начин.За да се предотврати заразяването отношение имат само антителата срещу вируса.Когато вируса навлезе в тялото още в лигавиците на горните дихателни пътища и белите дробове той се среща с антитела срещу него които чрез кръвта са достигнали до лигавиците. Значение има концентрацията на тези антитела и тяхната способност да се свързват с вирусните спайк протеини чрез които единствено вируса може да поникне в клетките. Ако в лигавиците има достатъчно много антитела които успеят да блокират всички щипчета на всички проникнали вируси заразяване изобщо не може да се случи. Дали количеството антитела е достатъчно е много относително, защото има значение точно какъв е шиповият протеин на вируса при различните варианти в него има помени и степента с която се свързва с наличните антитела е различна. Затова ваксините
Коментиран от #107, #109
19:28 27.09.2021
107 Ваксиниран1403
До коментар #106 от "Ваксиниран1403":
Затова ваксините са много по-ефективни към алфа варията и много по-малко спрямо делта. Тоест за предпазване от делта трябва много-по високо ниво антитела. Следващият фактор е количеството поникнали вируси колкото по-голям е техния брой вероятността да остане не блокиран шип на някои става по-голяма и съответно вероятността от заразяване нараства. Ако се стигне до проникване на вирус в клетка вече заразяването е факт, но действието на имунната ситемна не спира до тук. В момента когато тя усети вируса почва много бързо синтезиране на още антитела защото имунната ситемна има в “паметта” си това което трябва да се произведе. Докато първите заразени клетки синтезират първите копия на вируса вече има лавинообразно нарастване на антителата всеки отделен от заразената клетка вирус бива атакуван от тези антитела и блокиран да не заразява други клетки. Въпрос на състезание е малко дали за първите вирусни копия ще има достатъчно антитела. Ако имунната система се окаже по-бърза всички вируси са блокирани нови клетки не се заразяват активизират се лимфоцитите които убиват заразените клетки и всичко прикачва. Това е във варианта когато нивото на антителата е достатъчно, но когато не е вируса стига и до други клетки и процеса почва да се развива лавинообразно. Вируса се размножава успешно в лигавиците до кръвта не успява да стигне съответно ваксинирания заразил се в най-лошия случаи има хрема и кашлица която отшумяват за няколко дена през които имунната система пребКоментиран от #108
19:30 27.09.2021
108 Ваксиниран1403
До коментар #107 от "Ваксиниран1403":
Вируса се размножава успешно в лигавиците до кръвта не успява да стигне съответно ваксинирания заразил се в най-лошия случаи има хрема и кашлица която отшумяват за няколко дена през които имунната система преборва вируса. Съответно през тези няколко дена ваксинирания е заразен и дава положителен тест след което бързо се изчиства от вируса без има никакви сериозни оплаквания. При не ваксинирания човек това време в най-добрия случаи е около седмица по-често около десет дни. Разбира се има случаи на хора чиято имунна ситемна не се справя така ефективно защото не функционира пълноценно и съответно тези хора макар и ваксинирани може да получат и много по-сериозни симптоми защото вируса се размножава при тях повече и стига до повече клетки. Нещата са много индивидуални и при ваксинираните. Единственото което е общо валидно е колкото повече антитела толкова по-добре затова трета доза 6 месеца след втората е за предпочитане.Не трябва да се позволява антителата да спадат, а това се постига чрез периодични подсилващи дози на ваксините.19:36 27.09.2021
109 Въпросът
До коментар #106 от "Ваксиниран1403":
Отговорът се открива още в официалните доклади, публични са."EMA/707383/2020" е за Шмайзера.
Вж. таблицата на стр. 135-а.
Това, с което кандидастват за временното одобрение е 162 от плацебото, и 8 от боцнатите. От извадка от 17411 боцнати, и 17511 небоцнати.
Оттам смятат 95% ефикасност. Още на етап тестване имат пробиви във ваксата.
Виж и стр. 131 - " The study was event-driven, i.e. the final efficacy analysis was to be triggered by 162 cases; in practice 170 cases were reached"
Т.е., когато достигнем 162 случая общо от въпросните 35 000+, тогава ще кандидатстваме.
Прав си бил - какво искаш повече...?
Коментиран от #110
19:40 27.09.2021
110 Ваксиниран1403
До коментар #109 от "Въпросът":
Няма ваксина работеща на 100% при всички. Никога не е имало и никога няма да има това трябва да ясно на веки и изобщо не си струва да се коментира.Коментиран от #111
19:47 27.09.2021
111 Можеха
До коментар #110 от "Ваксиниран1403":
Можеха да изтестват и останалите от извадките при кандидатстването.Можеха и да не броят за "случай" само симптоматичен, и то с положителен PCR.
Можеха да не си заложат 162 за представителна извадка от 35 ХИЛЯДИ. Поне до 1000 да ги бяха добутали, от кумова срама.
Няма да ти преразказвам доклада, нито изследването. 140 страници са - чети си ги сам.
Но пък получиха вакса, която ти отговаря на разбиранията. Защо не се радваш...?
19:59 27.09.2021
112 10% от какво?
До коментар #103 от "Извадка":
От починалите и от новопостъпилите в болници, а не от общия брой ваксинирани, който е над 1 млн. души. Същевременно го съпоставяш с 20%, което е процентът ваксинирани от ОБЩОТО население.Коментиран от #113
19:59 27.09.2021
113 Как от какво
До коментар #112 от "10% от какво?":
Нарича се "извадка".В момента имаме от 7 млн. население, 500 000 случаи. И милион набодени, според теб. Другите 5.5 млн за безсмъртни ли ги броиш, или?
Щом имаш 20% набодени, при 50% ефективност на ваксата, ще имаш 10% в съответните графи.
Като и другите 6.5 млн българи минат през Кромида, тогава ще знаем, какво се е случило с набодения милион.
Коментиран от #114
20:09 27.09.2021
114 Цитат
До коментар #113 от "Как от какво":
"Процентите "играят" около 10, което е половината от 20 за страната ". Хайде, помисли пак над това изказване. 10% от какво и 20% от какво.Коментиран от #115, #117
20:26 27.09.2021
115 Сериозно
До коментар #114 от "Цитат":
Сериозно ли питаш? Ще приема, че да. Което значи, че тепърва ще го учиш...Нарича се статистика. И много надарената й, по-малко дащна, но доста по-желана сестра - Теория на вероятностите.
20% от населението е боцнато, и намираме 10% в положителни, хоспитализирани и в починали, за жалост.
Малко е автогол, на запад обаче, по-работи - 7% от американците ще гласуват за...! Ами... Американците са 300 млн, че и кусур. Дали някой е питал 21 млн. от тях?
Коментиран от #116
20:34 27.09.2021
116 Сериозно ли
До коментар #115 от "Сериозно":
не разбираш за какво говоря - съпоставяш 10% от 40 починали (=4 души) с 20% ваксинирани от цялото население (= над 1 млн. души) и ми казваш, че 10% е половината от 20%, т.е 4 е половината от над 1 млн.?!Коментиран от #118
20:51 27.09.2021
117 Добре
До коментар #114 от "Цитат":
Добре, още по-опростен пример...Марийка "дава" на всеки 10-ти, който си поиска. 10% пробив.
В България сме 7 млн население, да кажем, 3.5 млн мъже - значи ли, че досега е била със 350 хиляди?
Или успеваемост от 10% ще й дадем, чак, когато ги... мине? Всичките?
По-скоро, като от хиляда "поискали си", 100 получат - ще си "изкара" процентите.
Опростено. Като си прочетеш учебника по статистика в университета, ще знаеш, защо 80 -130 получили, пак ги приравняваме на 10% ;)
Коментиран от #119
20:54 27.09.2021
118 Защо
До коментар #116 от "Сериозно ли":
Защо гледаш точно починалите...?Гледай заразените и хоспитализираните.
За починалите, сега е "странен ден". Тъй се е случило. Като се натрупат повече, ще имаме по-смислена статистика.
Коментиран от #120, #121
21:05 27.09.2021
119 Ама не ми
До коментар #117 от "Добре":
давай опростен пример. По-просто от това, което ти писах в коментар 16, няма как да го напиша. Не можеш да кажеш, че 10% от едно двуцифрено число е половината на 20% от шестцифрено число. Това е невъзможно не само в статистиката, а и в елементарната математика. Можеш да кажеш, че 10% е половината на 20%, когато ги смяташ върху едно и също число или между числа със сравнително еднаква стойност (т.е. без голямо отклонение).21:07 27.09.2021
120 Защото
До коментар #118 от "Защо":
тези 10% се отнасят именно за 10% от броя на починалите (4 от 40).21:10 27.09.2021
121 Поне що се отнася
До коментар #118 от "Защо":
до 10-те процента, за които става дума в единния инф. портал. 10% от починалите 40, или равно на 4 души, са били ваксинирани. 8,48% от новопостъпилите в болница 165 човека, или равно на 14 души, са били ваксинирани.Коментиран от #122
21:15 27.09.2021
122 Нема страшно
До коментар #121 от "Поне що се отнася":
Извод: Нема страшно. Боцкаш се, и всичко е наред. Двойно по-защитен си, само /и единствено/ не забравяй, да е с две дози! Засега, и поне.От 1 млн, като сметнеш петимата за последните три дни... Ама то това е 0.00025%. Че повече ги е ударила мълния, най-вероятно.
А другото... Пиши го разни лунатици и антивакъсри. Някви си там смятат някакви си чисълца. Не са верни, какво ти пука? Параноици. Конспиратори. Лъжат. Шанс. Фонов шум.
Нищо интересно. Спи спокойно. Всичко е наред - само дозите да са две, а третата - питай го 1403-и, кога точно да си я сложиш, че да не стане фал. Не че има как да стане фал, де, ама го питай. От любезност, нека и в плаНдемията бъдем любезни. ;)
Коментиран от #123
21:55 27.09.2021
123 Какво общо
До коментар #122 от "Нема страшно":
има изчисляването на проценти с решението, дали да се ваксинират човек или не? Защото в момента обсъждаме първото, а не второто. Пък ти, ако щеш, си бий и 5 дози.Коментиран от #124
21:59 27.09.2021
124 Не вдявам
До коментар #123 от "Какво общо":
Не вдявам.Подписът на информираното съгласие е личен, и следствие от лично решение.
Аз, ЛИЧНО, не пет, а и една игла няма да си сложа.
А 1403-и, си e набил две, и трета нелегално даже - чака официалното разрешение, за да се боцне трети път и официално. Не, не иронизирам - той сам така казва.
Но дали ще се набодеш - не го решаваме нито аз, нито той. Решението си е твое, изборът си е твой, резултатите - лично твои. И подписът е твой.
А статистиката е нещо, което можеш да ползваш, можеш и да игнорираш. Може да е вярна - може и да е заблуждаваща. Всичко може да е.
Но подписът ти, и резултатът от него, или от липсата му - си е изцяло за теб.
В България малко стана като във вица с казана - никой не го пази. А сега, де...
Коментиран от #125
22:34 27.09.2021
125 Защо ми го пишеш
До коментар #124 от "Не вдявам":
това на мен? Като имаш да обсъждаш нещо с "1403", пиши му го на него.Коментиран от #126
22:38 27.09.2021
126 Защото
До коментар #125 от "Защо ми го пишеш":
Защото ти ми писа на мене...?А на 1403-и тепърва му предстои сам да види какво е прозрял, от какво е част, и за какво ратува. Няма да му се получи, това и по филмите не се случва, ама все пак...
Коментиран от #127
22:49 27.09.2021
127 Аз ти пиша
До коментар #126 от "Защото":
във връзка с нещо, което си писал ти. Ти ми пишеш по повод на трети човек. Оправяй си се с него.Коментиран от #128
22:53 27.09.2021
128 Ти да видиш
До коментар #127 от "Аз ти пиша":
Аха. Демек, покрай престрелката с 1403-и, която е абсолютно безнадеждна - но за сметка на това безсмислена, тука си го знаеме... И оня пич, дето не стопля как, аджеба, се смятат 10% от един милион по извадка от 40 000 случая - без да има преброени до човек 100 000 налични... Си се намесил в разговора.Е убу де. Не си 1403-и, не си и оня пич... Моя грешка.
При всички случаи, грабвай пуканките и гледай сеира, като се включат и двамата. 1403-и например обича да слага по два минуса накуп, явно го надъхва ;)
Коментиран от #129, #130
23:27 27.09.2021
129 За оня пич,
До коментар #128 от "Ти да видиш":
който ти обяснява, че 10% от 40 не е половината на 20% от 1 млн., ли говориш. Това съм аз. Явно ти не стопляш, че 4 не е половината от 1 млн. С 1403 не ме занимавай.Коментиран от #131
23:38 27.09.2021
130 Но да,
До коментар #128 от "Ти да видиш":
и на мен ми направи впечатление това с двата минуса и плюса при 1403. (Днес дискутирах с него по-горе).23:43 27.09.2021
131 Разбирай
До коментар #129 от "За оня пич,":
"4 не е половината на 20% от 1 млн." Така, аз изчезвам. Струва ми се, че 1403 чете коментарите, така че си говори с него. Лека!00:03 28.09.2021