Отидете към основна версия

16 025 44

Как автомобилите Omoda & Jaecoo, които вече са налични и у нас, превземат Европа

  • omoda-
  • jaecoo-
  • европа-
  • българия

Китайските брандове отпразнуваха ударния си старт на Стария континент с бляскаво събитие в Будапеща, докато статистиката отчита 50 000 продадени автомобила само за 16 месеца

Будапеща, Унгария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Будапеща винаги е била мост между Изтока и Запада, но този декември градът се превърна в сцена на една от най-бързите експанзии в автомобилния свят. Екипът ни бе на мястото на събитието в унгарската столица по покана на Omoda & Jaecoo, за да видим отблизо как марките, които доскоро бяха просто екзотични имена, вече диктуват темпото на европейския пазар. С над 30 автомобила обиколихме празничните улици на Будапеща, а равносметката на гала вечерята беше красноречива: 300 дилърства в 9 държави и амбиция за пълно покритие на Европа до края на 2026 година.

Черешката на тортата беше предпремиерата на новата OMODA 5 SHS-H – хибрид, който според Артьом Попков от дизайнерския екип на Chery Europe, олицетворява новия визуален език на марката. И от този най-нов модел, но и от останалите в гамата на двеге марки е ни направи впечатление колко далеч са стигнали тези производители по отношение на материалите и самата сглобка. Но по-важното е какво се крие под капака и в стратегията на компанията майка Chery, която вече е 233-та в класацията Fortune Global 500 с приходи от близо 60 милиарда долара.

Едно от ценните неща, по време на събитието е, че успяхме разберем за бъдещите намерения на марката, лично от Дейвид Шен, вицепрезидент на Chery International за Европа, който не спести истината за трудностите на нашия пазар. Ето най-интересното, което той сподели с медиите:

За разликите между пазарите: „Европа има най-строгите изисквания за безопасност и киберсигурност в света. Клиентите тук са зрели и очакват не просто иновации, а дългосрочна надеждност и сервиз. Китай е движен от скоростта, докато Европа изисква дълбока локализация.“

За най-голямото предизвикателство: „Това е изграждането на доверие. Европейският купувач е рационален. Нашата стратегия е да слушаме обратната връзка на клиентите постоянно и да правим промени в моделите си спрямо техните навици.“

За избора на задвижване: „Предлагаме различни решения за различни сценарии. За дълги разстояния е JAECOO J7 SHS-P (PHEV) с пробег до 1200 км. За града е OMODA 5 SHS-H (HEV), която се усеща като електромобил, но изминава 1000 км с един резервоар.“

За местното производство и цените: „Активно оценяваме възможността за завод в Европа. Вече имаме R&D център в Барселона и работим с лидери като Bosch и BorgWarner. Колкото до цените – не искаме да сме най-евтините, а да предлагаме най-добрата стойност и технология.“

Напускайки Будапеща, си даваме сметка, че Omoda & Jaecoo вече не са „новите играчи“. Те са реална алтернатива, която залага на прагматизъм и сериозна инженерна адаптация към европейските вкусове. С 5 милиона изнесени автомобила зад гърба си, Chery очевидно знае как се печелят територии. А както вече знаете, автомобилите са налични на родния пазар, атрактивни са, както визуално, така и ценово, но как ще се представят на родна земя - предстои да разберем. Очаквайте и подробни тест ревюта на моделите, които се продават у нас.

Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 31 гласа.

Свързани новини