Отидете към основна версия

2 293 0

Компактният атлет

  • audi-
  • audi a3-
  • a3 1.6 r4 attraction-
  • тт

И така, първото поколение на Audi A3 слезе от сцената на новите автомобили. Едва ли този автомобил би могъл да се нарече комерсиално успешен. От неговият “съплатформеник” VW Golf ежегодно се продаваха повече от милион екземпляра, докато за периода от 1996 до свалянето му от конвейера от “тройката” бяха произведени само 875 000 автомобила. Логично е след тези статистически данни да си зададем въпроса: Каква ще е съдбата на новото Audi A3? Точен отговор все още е трудно да се даде, но автомобилът вече се продава на нашия пазар и ние ще се опитаме да ви представим основните положителни и отрицателни черти на новия компактен автомобил от Инглощат. За целта се спряхме на модификацията A3 1.6 R4 Attraction, която следва да разгледаме отвън и отвътре.

 Екстериор

Според едно от изявленията на ръководството на волфсбугския концерн, новото амплуа на подразделението Audi трябва да е аналогично с думата “спорт”. В резултат на това външността на А3 вече е значително по- изразителна и динамична. Още от пръв поглед се вижда, че от автомобила струи агресия. Това се дължи на малки, но основни промени в дизайна - на осъвременените фарове, леко променената радиаторна решетка, ефектно оребрената броня и на още куп дребни детайли. Интересен е фактът, че “муцуната” на Audi-то изглежда различно, в зависимост от това от какъв ъгъл ще се погледне. Ако я видите отгоре ще ви се стори доста неприветлива и дори злобничка. Ако обаче я погледнете директно отпред ще си помислите, че автомобилът ви се усмихва. Задните светлини също са различни, като са в унисон с новата линия, лансирана във всички последни модели с четири кръга на решетката. Иначе по-запознатите с автомобилите биха открили прилика с FIAT Stilo, както и с “резачката” от Инглощат - ТТ. Въпреки това новата “тройка” има подчертано собствено излъчване и думичката “спорт” определено є приляга.
 

Интериор

Вече споменахме за приликата в някои от елементите по екстериора на новото А3 и ТТ. Тя умело е внесена и в салона на компактния хечбек. Общите черти личат най-вече в средната конзола и в части от арматурното табло. Въпреки детайлите придаващи голяма доза спортен стил обаче, интериорът на А3 си остава с предимно класическо излъчване.

В сравнение с предшественика вътрешното пространство е значително по-голямо, което се отразява най-благоприятно на пасажерите отзад. Донякъде това се дължи на увеличеното с 65 мм междуосие. Освен това в средата на задната седалка е монтиран функционален сгъваем подлакътник. Един от малкото недостатъци е плоската и доста по-твърдата от нормалното задна седалка. Предните пък са снабдени с малка странична подръжка, но ако поръчате по-високо ниво на оборудване автомобилът ви ще бъде оборудван със значително по-удобни предни кресла - за съжаление задните отново ще се причина за дискомфорт. Друг недостатък на версията с три врати са тежичките предни седалки, които за да се повдигнат и да осигурят достъп до задния отсек е необходима повечко сила. Иначе багажното простронство е нормално за автомобил от т. нар. Голфов клас, но не се е изменило в сравнение с това на предшественика.

Двигател и окачване

Разглежданият от нас агрегат, който е с работен обем 1.6-литра е заимстван от предшественика на новата “тройка”. Освен него се предлагат и два дизелови мотора - с обем, съответно 1.9 и 2.0-литра. Очаква се скоро на нашия пазар да се появи и новия дулитров бензинов двигател FSI (Fuel Stratified Injection), който ще замени 1.8-литровия агрегат от старото А3. Въпреки че 1.6-литровият мотор не е с нова концепция и е снабден само с по два клапана на цилиндър, графиката, показваща характеристиките му е като извадена от учебник. Най-интересна е кривата на мощността, която наподобява почти права линия, като започне от ниските обороти и стигне почти до максимума. Ускорението е изключително плавно, наподобяващо това на тролейбус. При това въпреки по-тежкото с 100 кг. купе, разходът на гориво е снижен с почти литър на сто километра.

За разлика от двигателя окачването търпи сериозни промени. Докато пред-ното е само мо-дернизино, като основната промяна е добавянето на нова стабилизираща щанга, то задното вече е многолостово. Стандартната петстепенна скоростна кутия перфектно предава въртящия момент на предните колела и се характеризира с много добри предавателни числа. Като цяло моторът и останалите възли и агрегати са перфектни и към тях трудно могат да се отправят критики.

Цена

Цената е по-висока от тази на алтернативите, но все пак говорим за марката Audi. Базовото оборудване е доста богато, а качеството на отделните детайли въобще не бива да се обсъжда. Ако сте почитател на марката с четири кръгчета едва ли по-високата цена ще ви разколебае. Ако пък сега се ориентирате, трябва да знаете, че автомобилът няма да ви подведе и ще ви служи вярно.



 

Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини