Точно 25 години след дебюта на първия роудстър от серията MX-5 Mazda представи четвъртата генерация на модела. Премиерата се състоя едновременно в САЩ, Европа и Япония.
Дизайнът на новата MX-петица следва стилистиката на Mazda, обобщена с понятието KODO. На аналогична концепция са подчинени актуалните "шестица", "тройка" и "двойка" на марката.
Четвъртото поколение на роудстъра има предно окачване на двойни напречни носачи и многолостова конструкция отзад. Моделът ще се оборудва с два двигателя от семейството SkyActive-G с обем 1.5 и 2.0 литра (141 и 182 к.с. съответно) и шестстепенни трансмисии с механично или автоматично превключване на предавките.
От Mazda се хвалят, че представената още през април нова платформа на MX-5 притежава най-ниския център на тежестта в историята на модела. Четвъртото поколение е олекнало със 100 кг в сравнение с предшественика. Това означава, че версията с мек таван ще тежи под 1 000 кг, разпределени поравно между двете оси.
Новата MX-петица е дълга 3 915, широка 1 730 и висока 1 235 милиметра при междуосие 2 315 мм, което я прави по-къса със 105, по-широка с 10 и по-ниска с 20 милиметра от предходното поколение. Базата също се е скъсила с 1.5 см.
Продажбите на новия японски роудстър започват догодина. Според сп. Autocar на пазара първо ще се появи версията с гюрук, а модификация с твърд таван може да се очаква по-късно.