4 Септември, 2014 12:58, обновена 4 Септември, 2014 13:01 4 316 22

Mazda MX-5 четвърт век по-късно

  • mazda-
  • mx-5

Точно 25 години след дебюта на първия роудстър от серията MX-5 Mazda представи четвъртата генерация на модела. Премиерата се състоя едновременно в САЩ, Европа и Япония.

 

Дизайнът на новата MX-петица следва стилистиката на Mazda, обобщена с понятието KODO. На аналогична концепция са подчинени актуалните "шестица", "тройка" и "двойка" на марката.

 

Четвъртото поколение на роудстъра има предно окачване на двойни напречни носачи и многолостова конструкция отзад. Моделът ще се оборудва с два двигателя от семейството SkyActive-G с обем 1.5 и 2.0 литра (141 и 182 к.с. съответно) и шестстепенни трансмисии с механично или автоматично превключване на предавките.

 

От Mazda се хвалят, че представената още през април нова платформа на MX-5 притежава най-ниския център на тежестта в историята на модела. Четвъртото поколение е олекнало със 100 кг в сравнение с предшественика. Това означава, че версията с мек таван ще тежи под 1 000 кг, разпределени поравно между двете оси.

 

Новата MX-петица е дълга 3 915, широка 1 730 и висока 1 235 милиметра при междуосие 2 315 мм, което я прави по-къса със 105, по-широка с 10 и по-ниска с 20 милиметра от предходното поколение. Базата също се е скъсила с 1.5 см.

 

Продажбите на новия японски роудстър започват догодина. Според сп. Autocar на пазара първо ще се появи версията с гюрук, а модификация с твърд таван може да се очаква по-късно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Autohouse Randm

    1 4 Отговор

    Коментиран от #2

  • 2 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ

    3 8 Отговор

    До коментар #1 от "Autohouse Randm":

    Мечтай си за немска щайга и остави японците да правят КОЛИ

    Коментиран от #7, #18

  • 3 Kofti

    1 2 Отговор
    Е стига бе, сериозно ли това е крайният дизайн? Рендерите бяха адски красиви, но това тук... Като огромен фен на марката мога да кажа, че съм меко казано разочарован :(
  • 4 Никой

    1 1 Отговор
    Очаквах повече. Отзад прилича на жалък опит за копиране на F type, а за двигателите да не говорим.
  • 5 xaxa

    1 1 Отговор
    пак се дъниш.. как ще са щайги немските като знам кви каруци са японските, а и с този 2.0л. двигател е най-мощният за модела.. смятай :)

    Коментиран от #13

  • 6 mitko mitov

    2 1 Отговор
    В статията никъде не е споменато това да е суперкар та да има 1000 к.с. .това е спортна кола за всекидневна употреба.На мен ми харесва това ,че не е претрупана няма нищо излишно от вънка и вътре.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 CarPro

    1 2 Отговор
    Kaji che i fiat e edna umrela shaiga na razapadane. A qponcite sa se spravili dobre s novata Mazda.
  • 9 Турбото

    1 2 Отговор
    Изглежла много не шаблонно и здраво. Една от тези колите, която има както говорят душа.
  • 10 Кобрата

    2 2 Отговор
    Тази Мазда не е нищо особено...

    Коментиран от #15

  • 11 Симеон Тасев

    2 1 Отговор
  • 12 mitko mitov

    0 1 Отговор
    Пак се намери някой да е оприличи на нещо друго
  • 13 Нен Нен

    1 3 Отговор

    До коментар #5 от "xaxa":

    Това е автомобил с чудесен баланс на шасито, който е направен за извличане на пълно удоволствие от шофирането, не е направена за състезания, нещо като Toyota GT86/Subaru BRZ , на една Miata не и трябват повече от 200 коня, имай напредвид, че теглото и е по-ниско от на повечето немски автомобили и ще върви повече от разни БМВ 325, 330, 530 и подобни .

    Коментиран от #14

  • 14 zendera

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Нен Нен":

    Няма нищо лошо да си вярваш-това го уважавам,но няма връзка с реалноста!!!Теглото е много ниско,добро е,но малолитражния двигател има бързо изчерпващ се лимит на мощноста.Точно там БМВ,с новите турбо агрегати ще смачка Маздата.А тя е много красива междо другото,но нека се заяжда с нейните аналози...
  • 15 zendera

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Кобрата":

    Недей така ве пич,красива е,можеби носи по-големи джанти..
  • 16 мануел апостолов

    2 0 Отговор
    SLK po me kefi ama e i dosta po skapa de.

    Коментиран от #17

  • 17 Autohouse Randm

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "мануел апостолов":

    e to sravnenie nemoje da stava.
  • 18 Dani

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":

    iaponcite sa tolkova zle s darvenia interior che nikoga nima da si kupia.edno vreme biaha kachestveni no gnieha a sega i se troshat.za nishto ne stavat
  • 19 Mr. Swaggerson

    0 1 Отговор
    Откъде научи думата агрегати по Ауто Мотор унд Шпорт ли? И щом говориш така, нямаш право даже да говориш за колата и измислените ти мощни BMW-та.
  • 20 Мони НСА

    0 0 Отговор
    маи е доста малка?не бих си взел такъв клас автомобил
  • 21 Ентусиаст

    0 0 Отговор
    Ако сте истински ентусиасти на тема автомобили, а не автомобилни запалянковци, би трябвало да отдадете заслуженото на малката симпатична Миата. В класа си на малък двуместен роудстър с предно разположен двигател и задно задвижване малката гейша е ненадмината. За 25 години е най-продаваната в класа си. Може би Миатата е най-ярък пример за философията на Мазда-" Ако не си струва удоволствието от карането,то не си струва усилията за построяването". Не съм имал удоволствието да карам, но имам ли възможност, няма да се откажа да я развъртя по завоите. В тубата има прекрасно видео от Топ Гиър с Ричард Хамън за Миятата. За тези 25 години тази малка японка се превърна в еталон за това как колата не трябва да е супер мощна, супер бърза и безумно скъпа за да доставя истинско удоволствие на собственика си. Или както казва Джей Лено за неговата: Все още можеш да се насладиш на истинска спортна тръпка докато отиваш до супермаркета да напазаруваш.

    Коментиран от #22

  • 22 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ентусиаст":

    Така е Това е модела на Мазда, който винаги съм ценял.