Точно 25 години след дебюта на първия роудстър от серията MX-5 Mazda представи четвъртата генерация на модела. Премиерата се състоя едновременно в САЩ, Европа и Япония.
Дизайнът на новата MX-петица следва стилистиката на Mazda, обобщена с понятието KODO. На аналогична концепция са подчинени актуалните "шестица", "тройка" и "двойка" на марката.
Четвъртото поколение на роудстъра има предно окачване на двойни напречни носачи и многолостова конструкция отзад. Моделът ще се оборудва с два двигателя от семейството SkyActive-G с обем 1.5 и 2.0 литра (141 и 182 к.с. съответно) и шестстепенни трансмисии с механично или автоматично превключване на предавките.
От Mazda се хвалят, че представената още през април нова платформа на MX-5 притежава най-ниския център на тежестта в историята на модела. Четвъртото поколение е олекнало със 100 кг в сравнение с предшественика. Това означава, че версията с мек таван ще тежи под 1 000 кг, разпределени поравно между двете оси.
Новата MX-петица е дълга 3 915, широка 1 730 и висока 1 235 милиметра при междуосие 2 315 мм, което я прави по-къса със 105, по-широка с 10 и по-ниска с 20 милиметра от предходното поколение. Базата също се е скъсила с 1.5 см.
Продажбите на новия японски роудстър започват догодина. Според сп. Autocar на пазара първо ще се появи версията с гюрук, а модификация с твърд таван може да се очаква по-късно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Autohouse Randm
Коментиран от #2
13:07 04.09.2014
2 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ
До коментар #1 от "Autohouse Randm":
Мечтай си за немска щайга и остави японците да правят КОЛИКоментиран от #7, #18
13:09 04.09.2014
3 Kofti
15:29 04.09.2014
4 Никой
16:17 04.09.2014
5 xaxa
Коментиран от #13
16:35 04.09.2014
6 mitko mitov
16:50 04.09.2014
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 CarPro
18:22 04.09.2014
9 Турбото
18:26 04.09.2014
10 Кобрата
Коментиран от #15
18:56 04.09.2014
11 Симеон Тасев
22:14 04.09.2014
12 mitko mitov
00:31 05.09.2014
13 Нен Нен
До коментар #5 от "xaxa":
Това е автомобил с чудесен баланс на шасито, който е направен за извличане на пълно удоволствие от шофирането, не е направена за състезания, нещо като Toyota GT86/Subaru BRZ , на една Miata не и трябват повече от 200 коня, имай напредвид, че теглото и е по-ниско от на повечето немски автомобили и ще върви повече от разни БМВ 325, 330, 530 и подобни .Коментиран от #14
13:48 05.09.2014
14 zendera
До коментар #13 от "Нен Нен":
Няма нищо лошо да си вярваш-това го уважавам,но няма връзка с реалноста!!!Теглото е много ниско,добро е,но малолитражния двигател има бързо изчерпващ се лимит на мощноста.Точно там БМВ,с новите турбо агрегати ще смачка Маздата.А тя е много красива междо другото,но нека се заяжда с нейните аналози...19:42 05.09.2014
15 zendera
До коментар #10 от "Кобрата":
Недей така ве пич,красива е,можеби носи по-големи джанти..20:35 05.09.2014
16 мануел апостолов
Коментиран от #17
20:59 05.09.2014
17 Autohouse Randm
До коментар #16 от "мануел апостолов":
e to sravnenie nemoje da stava.21:58 05.09.2014
18 Dani
До коментар #2 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":
iaponcite sa tolkova zle s darvenia interior che nikoga nima da si kupia.edno vreme biaha kachestveni no gnieha a sega i se troshat.za nishto ne stavat21:19 06.09.2014
19 Mr. Swaggerson
11:20 08.09.2014
20 Мони НСА
18:32 08.09.2014
21 Ентусиаст
Коментиран от #22
02:08 09.09.2014
22 Никой
До коментар #21 от "Ентусиаст":
Така е Това е модела на Мазда, който винаги съм ценял.13:05 09.09.2014