Audi представи официално прототип на бъдещото спортно купе TT с допълнителен чифт врати на салона в Париж. Слухове за новия Sportback се носят отдавна, а в края на септември в интернет се появиха и снимки, което донякъде разкри изненадата, но въпреки това концептът веднага привлече вниманието на специалистите.
TT с пет врати е дълго 4.47, широко 1.89 метра и високо 1.38 метра. Разстоянието между предната и задната ос е 2.63 м. Това го прави 29 см по-дълго, 6 см по-широко и 3 см по-високо от двувратката. Базата е удължена с 12 см.
Прототипът е построен на модулната платформа MQB. Предният мост е окачен на МакФерсони, а отзад има многолостова конструкция с четири носача. Изложбеният TT Sportback е обут в 21-цолови джанти с гуми 255/30.
Под предния капак на концепта е монтиран двулитров четирицилиндров турбомотор с директно впръскване. Той се различава от аналогичния двигател в серийните модели на Audi по алуминиевите бутала, новия колянов вал, изработен от свръхвисокоякостна стомана, и увеличеното до 1.8 бара налягане на принудителното пълнене. Мощността достига 400 к.с., а максимумът на въртящия момент - 450 Нм, достъпни в диапазона от 2 400 до 6 000 об/мин.
Концептът има седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic с два съединителя и система за дойно предаване quattro. TT Sportback спринтира от място до 100 км/м за 3.9 секунди, което е със седем десети по-бързо от наточеното TTS от последното поколение и с едва 0.4 сек. по-бавно от суперкара R8 във версията с 550 коня.
Интериорът на прототипа повтаря стилистиката на серийното купе и роудстър TT. Приборите са заменени от 12.3-инчов екран, а отворите на вентилационната система са снабдени с бутони за управление на климатика. В салона могат да се возят четирима души. Тапицерията е от кожа и алкантара.
В Париж се състоя и официалният дебют на откритата версия на TT и TTS. Те имат мек покрив, който се сгъва автоматично за 10 секунди при скорост до 50 км/ч.