През пролетта шефът на Lamborghini Щефан Винкелман се кълнеше, че компанията няма никакво намерение да разработва хибриден модел. Батериите щели да бъдат прекалено тежки и щели да влошат динамиката, а авангардни леки акумулатори щели да бъдат прекалено скъпи, гласяха тогавашните аргументи на немеца.
В Сант' Агата обаче или са ревизирали наистина скоропостижно плановете си, или Винкелман е послъгвал, защото проектирането на представения в Париж Asterion LPI910-4 надали е започнало през март. Прототипът е първият хибрид в историята на Lamborghini и трябва да се справя с конкуренцията на високотехнологични играчки като Porsche 918 Spyder, McLaren P1 и Ferrari LaFerrari.
Asterion има 5.2-литров бензинов V10 с мощност 610 к.с. и три електромотора с по 100 коня всеки. Двигателят с вътрешно горене е разположен надлъжно зад двете седалки (с което спекулациите за четириместно Lambo отпадат) и е съчетан със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя.
Единият от електромоторите е разположен между бензиновия агрегат и трансмисията, а другите два са монтирани на предната ос. Asterion може да изминава до 50 км само на ток, но максималната скорост с изключен ДВГ е само 125 км/ч. В изцяло електрически режим задвижващи са само предните колела.
Когато работят и четирите мотора, заявеният среден разход на хибридното Lambo е нечуваните за подобен автомобил 4.12 литра на 100 километра. Пак по каталог Astertion ускорява от място до 100 км/ч за 3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.
Двете седалките в салона на хибрида са разположени по-високо в сравнение със останалите суперколи на компанията. Такова ергономично решение би трябвало да направи серийния модел доста по-пригоден за ежедневна употреба.
Новото Lamborghini е кръстено на минотавъра от лабиринта на Дедал на остров Крит, митично чудовище с тяло на човек и глава на бик. Буквалният превод на Asterion е "звезден". LP показва надлъжното разположение на двигателя между предния и задния мост, I обозначава хибридната конструкция, 910 са конските сили, а 4 - броят на задвижващите колела.