През пролетта шефът на Lamborghini Щефан Винкелман се кълнеше, че компанията няма никакво намерение да разработва хибриден модел. Батериите щели да бъдат прекалено тежки и щели да влошат динамиката, а авангардни леки акумулатори щели да бъдат прекалено скъпи, гласяха тогавашните аргументи на немеца.
В Сант' Агата обаче или са ревизирали наистина скоропостижно плановете си, или Винкелман е послъгвал, защото проектирането на представения в Париж Asterion LPI910-4 надали е започнало през март. Прототипът е първият хибрид в историята на Lamborghini и трябва да се справя с конкуренцията на високотехнологични играчки като Porsche 918 Spyder, McLaren P1 и Ferrari LaFerrari.
Asterion има 5.2-литров бензинов V10 с мощност 610 к.с. и три електромотора с по 100 коня всеки. Двигателят с вътрешно горене е разположен надлъжно зад двете седалки (с което спекулациите за четириместно Lambo отпадат) и е съчетан със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя.
Единият от електромоторите е разположен между бензиновия агрегат и трансмисията, а другите два са монтирани на предната ос. Asterion може да изминава до 50 км само на ток, но максималната скорост с изключен ДВГ е само 125 км/ч. В изцяло електрически режим задвижващи са само предните колела.
Когато работят и четирите мотора, заявеният среден разход на хибридното Lambo е нечуваните за подобен автомобил 4.12 литра на 100 километра. Пак по каталог Astertion ускорява от място до 100 км/ч за 3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.
Двете седалките в салона на хибрида са разположени по-високо в сравнение със останалите суперколи на компанията. Такова ергономично решение би трябвало да направи серийния модел доста по-пригоден за ежедневна употреба.
Новото Lamborghini е кръстено на минотавъра от лабиринта на Дедал на остров Крит, митично чудовище с тяло на човек и глава на бик. Буквалният превод на Asterion е "звезден". LP показва надлъжното разположение на двигателя между предния и задния мост, I обозначава хибридната конструкция, 910 са конските сили, а 4 - броят на задвижващите колела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ
Коментиран от #7, #14, #28
10:58 02.10.2014
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Shmeker
11:24 02.10.2014
4 Бате Цецо
Коментиран от #9
11:26 02.10.2014
5 Симеон Тасев
Коментиран от #18, #19, #20
12:13 02.10.2014
6 Бхд БхД
12:45 02.10.2014
7 Джук Сокс
До коментар #1 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":
Може ли под коментарите поне на една статия да липсва коментар, задължаващ ни да вярваме че Нисана ти е номер едно!!!!!!Коментиран от #10
12:46 02.10.2014
8 Ivo Angelov
14:19 02.10.2014
9 9119
До коментар #4 от "Бате Цецо":
4 на 100 масло или антифриз ще гори че не разбрах15:23 02.10.2014
10 9119
До коментар #7 от "Джук Сокс":
може да е толкова изгнил че да няма друг като неговия и за това е номер едно15:25 02.10.2014
11 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
16:05 02.10.2014
12 Wow
16:06 02.10.2014
13 205GTI
17:34 02.10.2014
14 титов
До коментар #1 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":
Много ми е интересно да та видя кой си ....ей тъй ! :)Коментиран от #22
17:41 02.10.2014
15 самосвала
17:59 02.10.2014
16 Овал
18:33 02.10.2014
17 Shmeker
20:26 02.10.2014
18 mentra
До коментар #5 от "Симеон Тасев":
СимеонТасев
20:36 02.10.2014
19 Autohouse Randm
До коментар #5 от "Симеон Тасев":
na pozitano sa ti vzeli akala21:07 02.10.2014
20 Кобрата
До коментар #5 от "Симеон Тасев":
Ех Симо аман от тебе вече, или изказвай мнение по темите или просто не пиши, не се ли научи вече21:15 02.10.2014
21 Vasik Atanasova
КОЛА СЪС СОБСТВЕН СТИЛ
22:57 02.10.2014
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Шиничи Ясуко
Коментиран от #24
14:20 03.10.2014
24 Име:
До коментар #23 от "Шиничи Ясуко":
Нееее миурата си остава по-красива.17:46 03.10.2014
25 Пакман
14:32 05.10.2014
26 Гостът
21:58 05.10.2014
27 Shmeker
Обаче другото си е много много напомнящо Миура
08:22 07.10.2014
28
До коментар #1 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":
Още един заблуден сектант16:22 07.10.2014
29 лъжа
11:10 09.10.2014