В Рюселсхайм подготвят масирана атака с модели с повишена проходимост. На SUV-фронта се завръща пазарният провал Antara, а следващата генерация на Insignia ще има "всъдеходна" версия.
За разлика от предшественика си, който не е нищо повече от префасониран Chevrolet Captiva, т.е. Daewoo, новата Antara най-вероятно ще бъде базирана на "китайския" Buick Envision и ще опита да се бори за клиенти с Audi Q3, BMW X3 и Mercedes-Benz GLK.
Envision е дълъг 4 667, широк 1 804 и висок 1 659 мм при междуосие 2 750 мм. Предлага се с 2.0-литров турбодвигател с мощност 260 к.с., съчетан с автоматична скоростна кутия, която предава въртящия момент на четирите колела, и ускорява до 100 км/ч за 8.4 секунди. Европейската му версия най-вероятно ще се оборудва с 2.0-литров CDTI със 195 коня.
Все повече подробности стават ясни и за новата Insignia. Според главния дизайнер на Opel Малкълм Уорд тя ще стане един от най-красивите автомобили в света. Флагманът от Рюселсхайм ще бъде по-нисък от предшественика си за постигане на по-добра аеродинамика, но няма да расте на дължина. Комбито ще си остане 4.9-метрово.
Оптимизация предстои и в разхода на гориво. Немските инженери са се захванали сериозно с намаляването на емисиите на въглероден двуокис до 75 г/км, което значи, че надали ще се мине без хибридни технологии. Според Уорд обаче се работи усилено и върху олекотяването на конструкцията и по-рационално използване на вътрешното пространство.