Пак дъжд .... С досада си помислих, докато се приготвях за тест драйва на бензиновата версия на Great Wall Н6. Какво пък - идеално време да шофираш SUV, а не кабриолет. Дори и при проливния дъжд, който се изливаше от сутринта, личеше, че визията на H6 е доста по-модерна и европейска. Това се дължи на факта, че дизайнът на кросоувъра е дело на бившия дизайнер на Mercedes-Benz Андреас Дойфел, който преди това създава второто поколение на ML, както и най-големия щутгартски всъдеход GL.
Great Wall Н6 е ново поколение SUV,
отличаващ се с модерна визия и просторен и комфортен интериор.
Той е перфектен както за градска, така и за извънградска среда. Моделът се отличава от останалите в сегмента, като предлага умела комбинация от технически характеристики и високо ниво на оборудване, придаващи допълнителен комфорт на пътниците.
H6 разполага с 1.5-литров бензинов турбодвигател, интелигентно 4х4 задвижване, ESP стабилизираща програма, 4-сензорен асистент за паркиране и камера за заден ход, РКЕ безключов достъп и стартиране на двигателя, просторен багажник, сензори за светлина и дъжд, енерго-абсорбиращи брони с хромирани елементи и много други. Арматурното табло е комплекс от електронни и аналогови прибори, предоставящи разнообразна информация. Водачът може да се възползва от данните на системата за следене на налягането в гумите. Мултимедийната система е разработка на Great Wall Motors.
До този момент предходните модели H3 и H5 се характеризираха с рамна конструкция, двойно предаване и остарял, но непреходен 2.4-литров бензинов двигател по лиценз на Mitsubishi.
1.5-литровият турбомотор развива 143 к.с.
при 5600 об/мин. Турбокомпресорът е с променлива геометрия, инжекторите са доставени от Bosch. Максималният въртящ момент е 202 Нм, постижим в широкия диапазон от между 2200 и 4500 об/мин. Благодарение на това автомобилът се управлява по-комфортно и се налага по-рядко да сменяме предавките. Скоростният лост е удобно разположен, а предавките се сменят с лекота.
Напречно разположеният двигател отговаря на екологичния стандарт EURO 5b+ и изкушава допълнително с разумната цена, поради ниската гражданска отговорност поради малкия си работен обем и приличния си разход.
Спирачките са дискови и на четирите колела, а списъкът със системи за безопасност включва ABS, предни и странични въздушни възглавници, модерна електронно стабилизираща програма (ESP) и доста други.
Що се отнася до проходимостта в пресечена местност, бензиновата версия на
H6 следва добрите тенденции в SUV сегмента.
Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела е електронно управляема и доста сходна с тази на останалите съвременни кросоувъри. 4х4 задвижването е доказалото се вече Torque on Demand или TOD на американския концерн Borg Warner.
Н6 се държи стабилно в завоите, а купето предлага завиден комфорт, детайлите са изпипани и са далеч от стила на евтините имитации.
Моделът се отличава с двойно оптични фарове с регулиране по височина и функция „Изпрати ме до вкъщи”. Следвайки европейските тенденции в автомобилостроенето, H6 има и дневни светлини. Вградените сензори за светлина и дъжд са само в помощ на шофьора. Помислено е и за енерго-абсорбиращи брони с хромирани елементи, които засилват излъчването на H6.
Автомобилът е идеален за дъжд, кал и пресечена местност
със средна трудност дори и при снежни условия.
Поведението на автомобила по магистрала и първокласните пътища е отлично. В съчетание с просторния салон H6 по нищо не отстъпва на комфорта, предлаган от съвременните ванове. Да не забравяме екстрата от 4х4, която за съвременно динамично общество дава бонус за семействата с малки деца. Мултимедийната система чете стари формати на запис на музика и видео. Това е много полезно на дълъг път с деца. Пускаш DVD-то с детски филмчета и се наслаждаваш на пътя вместо непрекъснато да отговаряш на въпросите: „Стигнахме ли?“, „Кога ще пристигнем?“, „Колко дълго ще пътуваме?“, „Защо“ и други.
Шофьорът може да блокира задните врати, ако вози деца. По принцип моделът е снабден с автоматично заключване на вратите след 20 км/ч.
Задните седалки предлагат системата Isofix за закрепяне на детски столчета. Багажникът е просторен - обемът варира от 808 до 2010 литра. Това е идеално за семейна кола, с която може да се отиде на пикник сред природата дори и по черни пътища. Моделът се предлага с релси на покрива, което е плюс за запалените любители на зимните спортове.
Конструкторите са успели да снижат общия център на тежестта и да направят салона значително по-просторен. В задната част на кросоувъра се долавят сходни черти с VW Touareg, но все пак H6 е роден в България. Да не забравяме, че цените за кросоувъра започват от 35 990 лв. и стигат до 41 490 лв. за ниво Premium.
Great Wall H6 е интелигентен SUV,
който превъзхожда подобни модели в сегмента със своите характеристики като интериор, оборудване, пространство, възможности и други.
В модела се съчетават едни от най-модерните технологии за управление, комфорт и сигурност. Това гарантира безопасно и удобно шофиране.
Елегантните му форми и модерния дизайн привличат вниманието още от пръв поглед, а просторният и комфортен интериор го превръщат в практично SUV, подходящо не само за градска, а и за извънградска среда. Great Wall H6 е отличен с 5 звезди на C-NCAP тест за безопасност в Китай, като качеството му е подчертано и от редица награди.
Двигател - 1.5 Turbo
Обем на двигателя: 1497 куб. см
Максимална мощност: 143 к.с.
Максимален въртящ момент: 202 Nm
Ускорение 0-100 км/ч: 11.2 - 11.4 сек
Максимална скорост: 180 км/ч