Отидете към основна версия

20 Ноември, 2014 10:49, обновена 20 Ноември, 2014 10:49 16 924 45

Audi показа конкурент на S-Klasse Coupe

  • audi-
  • prologue-
  • a9-
  • лос анджелис 2014

На автосалона в Лос Анджелис се състоя една от най-очакваните премиери напоследък. Audi представи първообраза на A9, за който се носят слухове от години. Петметровата сухопътна яхта, позиционирана над сегашния флагман A8, се оказа класическо купе от висш клас противно на спекулациите за архитектура с четири врати.



Прототипът неслучайно носи името Prologue. Както обещаваха от Инголщад, той демонстрира бъдещия стил, на който ще бъде подчинен дизайнът на всички нови Audi-та през идните години.



Prologue е първият модел на немската марка, разработен под ръководството на новия шеф-дизайнер Марк Лихте. Автомобилът е дълъг 5 100, широк 1 950 и висок 1 390 мм при междуосие от 2.94 м. Това го прави 35 мм по-къс и 70 мм по-нисък от Audi A8. Разликата в базата е 52 мм в полза на лимузината.



Външното оформление на прототипа представлява по-скоро еволюция на сегашния стил на марката, отколкото радикално нов дизайн. Грамадното купе впечатлява с мускулест раменен пояс и радиаторна решетка, която вече достига абсурдни размери. Матричните фарове имат чупка в долната част, която напомня за модернизираната A-петица.



Дизайнерите са се потрудили здравата в интериора. Вътрешната архитектура е изключително изчистена и минималистична, макар че дигиталните технологии са пълновластен господар в салона. Бутони практически липсват и цялото арматурно табло представлява огромен OLED-дисплей. Сензорен екран се показва дори зад скоростния лост.



В салона има четири индивидуални места. Всяка седалка се регулира автоматично в зависимост от предпочитанията на пътника, когото разпознава по смартфона. От Audi неформално наричат тази функция "иконом".



Серийната версия на Prologue ще стане първият опит на Audi да се противопостави на най-големите момчета в елитния клуб на купетата от висш клас. Бъдещото A9 ще се пробва да отмъкне купувачи най-вече от извънземния Mercedes-Benz S-Klasse Coupe и в по-малка степен от британските представители в сегмента.



Prologue има изцяло ново петлостово пневматично окачване отпред и отзад, което позволява регулиране на твърдостта и клиренса. Зад 22-цоловите колела са монтирани 508-милиметрови спирачни дискове от карбон-керамична сплав.



Една от новостите за марката са четирите завиващи колела. Задните могат да променят ъгъла на хоризонталната си ос до 5 градуса, което не само оптимизира маневреността при паркиране, а и подобрява динамиката при висока скорост.



Концептът от Лос Анджелис е оборудван с 4.0-литров бензинов турбиниран V8 и осемстепенна автоматична трансмисия. Моторът развива 445 кВт (605 к.с.) и 750 Нм. Тези показатели са доста близки до характеристиките, които според слуховете ще притежава предстоящото RS6 Plus.



Prologue тежи сочните 1 980 кг, но въпреки това ускорява от място до 100 км/ч за 3.7 секунди. Освен нова управляващата електроника на двигателя има функция overboost, която увеличава въртящия момент с 50 Нм в продължение на 5 секунди в случай на нужда.



От Audi засега мълчат по въпроса кога може да се очаква серийната версия на прототипа, изработен от алуминий и свръхвисокоякостна стомана. Повечето специалисти обаче са на мнение, че Prologue изглежда напълно готов за конвейера и пазарният му дебют надали ще се забави много.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини