На автосалона в Лос Анджелис се състоя една от най-очакваните премиери напоследък. Audi представи първообраза на A9, за който се носят слухове от години. Петметровата сухопътна яхта, позиционирана над сегашния флагман A8, се оказа класическо купе от висш клас противно на спекулациите за архитектура с четири врати.
Прототипът неслучайно носи името Prologue. Както обещаваха от Инголщад, той демонстрира бъдещия стил, на който ще бъде подчинен дизайнът на всички нови Audi-та през идните години.
Prologue е първият модел на немската марка, разработен под ръководството на новия шеф-дизайнер Марк Лихте. Автомобилът е дълъг 5 100, широк 1 950 и висок 1 390 мм при междуосие от 2.94 м. Това го прави 35 мм по-къс и 70 мм по-нисък от Audi A8. Разликата в базата е 52 мм в полза на лимузината.
Външното оформление на прототипа представлява по-скоро еволюция на сегашния стил на марката, отколкото радикално нов дизайн. Грамадното купе впечатлява с мускулест раменен пояс и радиаторна решетка, която вече достига абсурдни размери. Матричните фарове имат чупка в долната част, която напомня за модернизираната A-петица.
Дизайнерите са се потрудили здравата в интериора. Вътрешната архитектура е изключително изчистена и минималистична, макар че дигиталните технологии са пълновластен господар в салона. Бутони практически липсват и цялото арматурно табло представлява огромен OLED-дисплей. Сензорен екран се показва дори зад скоростния лост.
В салона има четири индивидуални места. Всяка седалка се регулира автоматично в зависимост от предпочитанията на пътника, когото разпознава по смартфона. От Audi неформално наричат тази функция "иконом".
Серийната версия на Prologue ще стане първият опит на Audi да се противопостави на най-големите момчета в елитния клуб на купетата от висш клас. Бъдещото A9 ще се пробва да отмъкне купувачи най-вече от извънземния Mercedes-Benz S-Klasse Coupe и в по-малка степен от британските представители в сегмента.
Prologue има изцяло ново петлостово пневматично окачване отпред и отзад, което позволява регулиране на твърдостта и клиренса. Зад 22-цоловите колела са монтирани 508-милиметрови спирачни дискове от карбон-керамична сплав.
Една от новостите за марката са четирите завиващи колела. Задните могат да променят ъгъла на хоризонталната си ос до 5 градуса, което не само оптимизира маневреността при паркиране, а и подобрява динамиката при висока скорост.
Концептът от Лос Анджелис е оборудван с 4.0-литров бензинов турбиниран V8 и осемстепенна автоматична трансмисия. Моторът развива 445 кВт (605 к.с.) и 750 Нм. Тези показатели са доста близки до характеристиките, които според слуховете ще притежава предстоящото RS6 Plus.
Prologue тежи сочните 1 980 кг, но въпреки това ускорява от място до 100 км/ч за 3.7 секунди. Освен нова управляващата електроника на двигателя има функция overboost, която увеличава въртящия момент с 50 Нм в продължение на 5 секунди в случай на нужда.
От Audi засега мълчат по въпроса кога може да се очаква серийната версия на прототипа, изработен от алуминий и свръхвисокоякостна стомана. Повечето специалисти обаче са на мнение, че Prologue изглежда напълно готов за конвейера и пазарният му дебют надали ще се забави много.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Къдревия
11:05 20.11.2014
2 Другият
11:07 20.11.2014
3 Autohouse Randm
Коментиран от #8, #9
11:46 20.11.2014
4 ЮРИ АЛДИНОВ
11:55 20.11.2014
5 Ехаа
12:30 20.11.2014
6 ххх
Иначе колата е много хубава (нещо в което не съм се съмнявал).
12:56 20.11.2014
7 benz
14:12 20.11.2014
8 скар фейс
До коментар #3 от "Autohouse Randm":
Статията е за ауди бе.Коментиран от #10, #24
14:20 20.11.2014
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 щщщщщщщщщ
До коментар #8 от "скар фейс":
ама трябва да изтъкнат , че S клас е наЙКоментиран от #12
14:26 20.11.2014
11 koki
14:48 20.11.2014
12 скар фейс
До коментар #10 от "щщщщщщщщщ":
Тия малките нали ги знаеш... Седят пред блока и гледат коя кола какви джанти имала.15:00 20.11.2014
13 ярослав станчев
Коментиран от #15, #16
15:18 20.11.2014
14 SOBSTVENIK NA MERCEDES CLS 320
Коментиран от #31
15:32 20.11.2014
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 аз
Казах! ;):):)
17:03 20.11.2014
18 MPlm
Факти:
Стопове тънки в стил 6
интериор -липсата на копчета по таблото е присъщо само и единстжено на БМВ...досега "скъпият vw" имаше колкото градските тролей:)
Джанти - сравнете с тези на i8 и ще разберете:)
Табло = 7 малко видоизменено
Задница = показаният концепт бмв new luxury или бъдещата 9ка
абе с 2 думи - скъп VW :)
Коментиран от #19
17:04 20.11.2014
19 Ехаа
До коментар #18 от "MPlm":
ха ха,егати вица17:24 20.11.2014
20 Mercedes-Benz
18:44 20.11.2014
21 пешо
19:31 20.11.2014
22 аз
20:24 20.11.2014
23 PONGO
Коментиран от #33
20:35 20.11.2014
24 Autohouse Randm
До коментар #8 от "скар фейс":
be shte kazvash v kashtiКоментиран от #27
20:37 20.11.2014
25 Shmeker
21:36 20.11.2014
26 Japoneze
Коментиран от #36, #37
22:16 20.11.2014
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 МИГЛЕНА КРЪСТЕВА
07:42 21.11.2014
29 Ауди Мондео
Коментиран от #35, #39
12:27 21.11.2014
30 Кобрата
Коментиран от #32
14:20 21.11.2014
31 гост 1
До коментар #14 от "SOBSTVENIK NA MERCEDES CLS 320":
Тази "реплика" е толкова стара и НЕ актуална че, от това няма нататък на къде! Виж ако, беше "стара народна поговорка" бих се замислил но, не и за някаква "реплика"....те такива с лопата да ги ринеш, то имаше такава и за SONY преди време и те бяха №1 ама, сега са №101 така че, влизай в час и бъди в крак с времето ! :)16:32 21.11.2014
32 ккко
До коментар #30 от "Кобрата":
Ако, Сваровският ти е проблема знам един магазин продават ги два за лев и един артък... !16:34 21.11.2014
33 ккко
До коментар #23 от "PONGO":
Тъй, тъй...м дааа..копирали, ахъъ ашколсум бе, машаала как го виде тц, тц, тц...аферим ба дечко!!16:39 21.11.2014
34 ккко
16:43 21.11.2014
35 Другият
До коментар #29 от "Ауди Мондео":
Ха ха ха, взимай ти Форд "Манделото", а аз новото Ауди тогава.16:48 21.11.2014
36 Shmeker
До коментар #26 от "Japoneze":
Напротив бива го окачването21:03 21.11.2014
37 Shmeker
До коментар #26 от "Japoneze":
Майбаха и той най-вероятно ще е с алуминиеви носачиКоментиран от #38
21:04 21.11.2014
38 Дошо
До коментар #37 от "Shmeker":
На HONDA многоточковото окачване също е с алуминиеви носачи ама няма чупене.Не е казано, че Мерцедеса като и той е с алуминиево окачване ще има проблеми.При Алуди проблема не е алуминия , а че са некадърници и не могат да го направят.Коментиран от #40, #41, #42, #45
22:01 21.11.2014
39 Autohouse Randm
До коментар #29 от "Ауди Мондео":
08:12 22.11.2014
40 Autohouse Randm
До коментар #38 от "Дошо":
09:12 23.11.2014
41 Shmeker
До коментар #38 от "Дошо":
Кво значи няма чупене? Да видим като станат на 15-20 години дали няма да се разпадне14:29 23.11.2014
42 ьаь
До коментар #38 от "Дошо":
Дошо ква файда като ти е здраво окачването а нямаш купе...щото новите японски кошове гният още повече от старите...новите хонди от завода излизат с ръжда по болтове,гайки,по пантите на вратите и по снадките на купето...Коментиран от #43
19:32 23.11.2014
43 Shmeker
До коментар #42 от "ьаь":
Тва за гниенето май е при хондите и маздите само.Тойотите са ОК, за НИсан не знам
Най-новите мазди може и те да са ОК, но за тях никой освен производителя не може да каже.
Дошо да каже колко струва носач на Хонда, щото на Ауди/Пасат вече са на цени 50 лв. до към 150 най-скъпите (шарнир, тампон и всичко в тази цена)
10:12 24.11.2014
44 експерт
10:11 26.11.2014
45 мозък
До коментар #38 от "Дошо":
забележителен коментар, вероятно на базата на задълбочени познания за процесите на разработка и производство ...11:43 16.12.2014