Новото поколение на RS3 Sportback стана най-мощният компактен хечбек в света, измествайки досегашния първенец в категорията Mercedes-Benz A 45 AMG. 2.5-литровият петцилиндров мотор на малкото Audi развива 367 к.с. и 465 Нм срещу 360-те коня, които щутгартският конкурент изцежда от двулитров четирицилиндров двигател.
Новата RS-тройка тежи 1 520 кг, с 55 по-малко от досегашния модел с 340 коня. Силовият агрегат е съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic, която ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди, с три десети по-бързо от A 45 AMG. Изкуственият таван на скоростта е 250 км/ч, но по желание на купувача електронният ограничител може да бъде пренастроен на отметката 280.
Напомпаната версия на Audi A3 се различава от стандартната по занижения с 25 мм клиренс и разширената колея. Следата отпред е увеличена с 24 мм до 1 559 мм, а отзад - с осем (до 1 514 мм).
Двойното предаване quattro има междуосева многодискова муфа с електронно управление, разположена отзад за по-добро разпределение на масата. Със същата цел там е преместен и акумулаторът. При необходимост към задните колела могат да бъдат разпределени до 50% от въртящия момент. В спортен режим (Dynamic) и напълно изключена стабилизираща програма тягата се предава по-бързо към задния мост.
Срещу допълнително заплащане RS3 може да се поръча с въглеродно-керамични спирачки отпред и адаптивно окачване с магнитореологични амортисьори. Техните характеристики се променят с помощта на системата Audi drive select, включена в базовото оборудване. Тя управлява работния алгоритъм на волана и отзивчивостта на мотора при подаване на газ. Разполага с три предварително програмирани режима и един с индивидуални настройки.
Британското сп. Autocar твърди, че публичният дебют на новото Audi RS3 ще се състои на салона в Женева напролет, а продажбите ще стартират през лятото. Предполагаемата цена на стероидния хечбек в Англия е 39 950 паунда (над 99 хил. лева).