Французите от Renault разработиха двуцилиндров дизелов двигател, който е снабден и с турбо компресор, и механически нагнетател. Агрегатът беше представен в рамките на мероприятието Inovations@Renault, което се проведе в Париж и веднага предизвика интереса на специалистите.
Работният обем на този странен агрегат е 0.73 литра. Мощността му може да варира в зависимост от степента на форсиране от 47 до 68 конски сили, които се постигат при 4000 об/мин. Максималният въртящ момент, отново в зависимост от форсировката, е от 112 до 145 Нм.
На този етап от Режията не изнесоха информация за разхода на гориво. Французите казаха само, че този двигател е доста по-евтин от четирицилиндровия аналог, а в същото време звучи и се държи по същия начин, както стандартен четирицилиндров дизелов двигател.
От Renault добавиха, че за създаването на подобен мотор са били подтикнати от факта, че най-ефективните двигатели са двутактовите на морските контейнеровози. Тяхното КПД е 50%, докато на автомобилните дизелови мотори КПД-то е равно на 35%. В разработката на Renault са помагали още 18 европейски компании.
В момента моторчето е в стадий на разработка и мощността му все още не е достатъчна за използване в серийно производство, но това може да се промени. "Зелената светлина" обаче ще бъде забавена, защото, френските власти планират поетапно намаляване дизеловите автомобили в страната с цел ограничаване на замърсяванията.
В момента двуцилиндрови двигатели използват хибриди като Volkswagen XL1 и електрокара BMW i3. При BMW i3 моторът се използва само за дозареждане на батерията. С двуцилиндров мотор разполага една от модификациите на Fiat Panda, която е с мощ 90 коня и максимален въртящ момент от 145 Нм.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.