Last news in Fakti

13 Декември, 2014 10:00 16 160 44

Двуцилиндров турбокомпресорен дизел от Renault

  • renault-
  • двуцилиндров турбо компресорен дизел
Французите от Renault разработиха двуцилиндров дизелов двигател, който е снабден и с турбо компресор, и механически нагнетател. Агрегатът беше представен в рамките на мероприятието Inovations@Renault, което се проведе в Париж и веднага предизвика интереса на специалистите.
 
Работният обем на този странен агрегат е 0.73 литра. Мощността му може да варира в зависимост от степента на форсиране от 47 до 68 конски сили, които се постигат при 4000 об/мин. Максималният въртящ момент, отново в зависимост от форсировката, е от 112 до 145 Нм.
 
На този етап от Режията не изнесоха информация за разхода на гориво. Французите казаха само, че този двигател е доста по-евтин от четирицилиндровия аналог, а в същото време звучи и се държи по същия начин, както стандартен четирицилиндров дизелов двигател.
 
От Renault добавиха, че за създаването на подобен мотор са били подтикнати от факта, че най-ефективните двигатели са двутактовите на морските контейнеровози. Тяхното КПД е 50%, докато на автомобилните дизелови мотори КПД-то е равно на 35%. В разработката на Renault са помагали още 18 европейски компании.
 
В момента моторчето е в стадий на разработка и мощността му все още не е достатъчна за използване в серийно производство, но това може да се промени. "Зелената светлина" обаче ще бъде забавена, защото, френските власти планират поетапно намаляване дизеловите автомобили в страната с цел ограничаване на замърсяванията.
 
В момента двуцилиндрови двигатели използват хибриди като Volkswagen XL1 и електрокара BMW i3. При BMW i3 моторът се използва само за дозареждане на батерията. С двуцилиндров мотор разполага една от модификациите на Fiat Panda, която е с мощ 90 коня и максимален въртящ момент от 145 Нм.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ддд

    0 0 Отговор
    поредния Трабант
  • 2 CarPro

    1 3 Отговор
    Porednite malomoshtni taralqsnici koi shte ti kara kola s pod 150 Nm ta vartqshtiqt moment e vsichko a 4000 oborata s tiq 45 konski sili kva skorost mislite che shte poddarja niska az pri 4000-5000 oborota na tochnata predavka darja 120-100 km/h

    Коментиран от #6

  • 3 CarPro

    1 0 Отговор
    A pri 5000-7000 kvo shte stane
  • 4 ххх

    0 0 Отговор
    Очаквайте скоро в Renault Twingo...
  • 5 Mitaka

    2 0 Отговор
    Не мога да разбера каква е връзката с корабните двигатели с които смея да кажа, че съм доста добре запознат. Всички те са предимно бавно оборотни( 35-110мин-1) двутактови двигатели с голяма мощност (за контенеровози от 16 000 до 100 000кВ). Май нещто автора на статията се е пообъркал.

    Коментиран от #10

  • 6 Трабант

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "CarPro":

    Трабант е 22кс и си върви прекрасно за размерите си и теглото.

    Коментиран от #14

  • 7 свилен

    2 0 Отговор
    Тук се говори за двутактов дизелов двигател.Малко позабравена технологиа.
  • 8 Владислав Димитров

    1 0 Отговор
    Вероятно сега специалистите работят над едноцилиндров двигател 0,5 с тройно турбо-надуване.
  • 9 Shmeker

    0 0 Отговор
    Абе най-вероятно го готвят за новата им бюджетна кола от 3500 евро. Не знам какво му е евтиното - хем турбо, хем компресор...
  • 10 Манол

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Mitaka":

    Авторът едва ли се е объркал. По-скоро ти си обърканият, нищо, че се имаш за разбирач по корабни двигатели. Твърдението е на хората от Рено. Четох го и в западната преса. Освен това, както е написано и в статията, "за създаването на подобен мотор са били подтикнати", демек са взели идеята.

    Коментиран от #16

  • 11 asdasd

    2 0 Отговор
    Очаквайте скоро в формула 1 ...
  • 12 millenn

    1 0 Отговор
    poredniq frenski boklyk ili ina4e kazano l..no
  • 13 Jack Bauer

    1 0 Отговор
    Честно казано не съм впечатлен от взе по-намаляващите обем, мощност и въртящ момент на новите двигатели, с това значително намаля и ресурса им.
    А до сега не знаех че BMW произвеждат подемна техника - електрокари :D - "...като Volkswagen XL1 и електрокара BMW i3. При..."
  • 14 Петър Петков

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Трабант":

    Траби от най-ранните си години е 26 к.с.
  • 15 анонимен

    3 0 Отговор
    "електрокара i3"!!! Е не звучи ли готино!!!
    Колкото до двигателчето-защо не? В града не са ти необходими 450 к.с. освен да избиваш комплекси от светофар до светофар.
  • 16 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Манол":

    не виждам какво се е объркал. Ти като разбираш направи ми връзката с корабните двигатели, които нито са 2-цилиндрови, много ама мноого бавнооборотни и най-вече ДВУТАКТОВИ. Тук никъде не се споменава за 2-тактов мотор, който поради принципа си на работа има голямо КПД. Друг въпрос е защо пък точно говорят за контейнеровози, а не за друг тип кораби, но както и да е.
  • 17 Бай Дйзел

    0 0 Отговор
    Автора не се объркал просто е пропуснал да добави ,че става дума за двуцилиндров двутактов двигател.Подобен са произвеждали руснаците през 1947г. снабден с помпа дюза .За повече инфо пишете в google двигател ЯМЗ 204

    Коментиран от #21

  • 18 някой

    2 0 Отговор
    Като чета коментарите, разбирам, защо държавата ни е толкова зле
  • 19 дженев

    0 0 Отговор
    Все пак в статията не се казва изрично ,че двигателя на Рено е двутактов.Пише само за двуцилиндров.Да припомня само,че първите камиони у нас бяха МАЗ с двутактов американски дизел.Премахнаха
    ги поради редица неудачи.КПДто им е по високо,ама замърсяването твърде високо.

    Коментиран от #20

  • 20 CarPro

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "дженев":

    KPDTO e visoko obache neprilojimo hah dvutakta e po burz s 2 takta obache nqma moshtnost kolkoto po malko tolkova po malko
  • 21 Динев

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Дйзел":

    От ЯМЗ до ЯАЗ-204-4цилиндров и 206-6цилиндров двутактов дизелов двигател с дюза-помпа,разлика болшая монтирани са на МАЗ и КРАЗ последния съм го размърдвал като войник.
  • 22 мулето

    0 0 Отговор
    Време беше, само компресора ми е малко в повече на дизеларката!
  • 23 гошо прупрунков

    0 0 Отговор
    двутактовата технология е отживелица както и ванкеловият двигател вероятно става дума за двигател от типа еко боост на форд и с малко подобрения се надяват да постигнат по голяма икономия са сметка на мощността

    Коментиран от #25

  • 24 борислав

    0 0 Отговор
    Браво,идва ред на едноцилиндров безтактов дизел с пет турбини и компресор ,взет от балоните.
  • 25 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гошо прупрунков":

    Хората гонят икономия. Тоя мотор на едно Клио може да свали към 2 литра на 100.

    Коментиран от #26

  • 26 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Shmeker":

    Купи си колело - разхода е 2 сандвича и 500 мл. водица на 100 !!!!!!

    Коментиран от #29

  • 27 потребител

    0 0 Отговор
    Към 23. Не двутактов,а двуцилиндров.

    Коментиран от #28

  • 28 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "потребител":

    Напротив, този двигател ще е хем двутактов, хем двуцилиндров. В статията не става ясно, но в чуждите сайтове е уточнено това.
  • 29 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "ддд":

    Ах как не се сетих.
  • 30 ддд

    0 1 Отговор
    Натам са тръгнали нещата, ще ставаме като в Индия

    Коментиран от #39

  • 31 Japoneze

    0 0 Отговор
    Порових се малко из Нет-а за това моторче.Интересна разработка-малък обем двутактов дизел-нещо немислимо преди години(Основно поради лошото горв.разпръскване в такъв малък обем).
    Плюсовете:1.Малко части-евтин и лесен за изработка и подръжка 2.50% по-лек от 4-цил.двигател със същата мощност
    3.Малко на брой цилиндри-по-ниско триене-като резултат по-висока специфична мощност и по-ниска консумация на гориво (всеки 2-ри такт(ход) е работен ).4.Прозоречно-клапанно пълнене-продухване.Главата и горивната камера са с оптимизирана форма за по-добро продухване.
    5.Ново поколение КР гор.система на 2000 бара.
    67кс и 145 Нм от 0.73 литра дизел си е много добър резултат.Двигателя е в процес на разработка-работи се по вдигане надува още за постигане на допълнителни 20% мощност и въртящ момент.Крайната цел е в коли като Туинго и Клио да се вгражда този мотор със много ниски емисии подходящ за градско каране.
  • 32 Japoneze

    0 0 Отговор
    Еволюция,двигател на бъдещето като го наричат всички сайтове.
    Приветствам идеята-този двигател ще бъде със ниска себестойност и малки размери-мечтата на механика-отиваш,свалят го целия-слагаш отремонтирания и форца пак 100-150 хил.километра.Като на Трабитата едно време -така правеха в ДДР.Да не говорим че Българина си е сръчен и може да му смени всичко на двора / в гаража сам - ами то с размерите на моторетка,хващаш го с един авер(по коравите, и сам) и го вадиш изпод капака -пълна профилактика и пак газ!Пуснат ли Клио или Туинго с такъв -купувам веднага -и без това ми трябва и една кола за града ,непретенциозна.
    За тези, скептиците - какво толкова не му харесвате!
    За моряците: Скивай лаф: "Отивам да изчистя подбуталните на Реното!"
  • 33 Japoneze

    0 0 Отговор
    Старите горивни системи -пък било то и помпа/дюза, не постигаха добро разпръскване,В такива малки обеми горивото полепва по стените на цилиндър/глава/чело бутало-лошо горене!По-общо: лоши условия за постигане на добро хомогенно смесване на гориво с въздух.
    Това с тази система на 2000 бара явно вече не е проблем.Може обаче и да не е с правоточно продухване,иначе ще се слагат лубрикатори на втулката-хи,хи-корабно дизелче-любопитна машинка,френска му работа!

    Коментиран от #34

  • 34 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Japoneze":

    Че то мойто 14 годишно Ауди помпа-дюза прави 2100 ако не се лъжа. не знам кви ги блещиш тука ама явно за старите ПД мотори след войната говориш

    Коментиран от #36

  • 35 Shmeker

    0 0 Отговор
    Между другото бих си взел кола с такъв мотор. За втора кола.
  • 36 Japoneze

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Shmeker":

    Тракащите помпи/дюзи на ВАГ-те ако бяха хубави още щеше да ги монтират ,ама минаха на комън рейл,ама че ти обясним :
    Пилотната ти порция -дюзата отваря на 180 бара,после на 300 бара пак се отваря иглата за връскване на основната порция,поради малките отвори на дюзата налягането на връскване се покачва до 2050 бара.така ти работи трактора.Тогава се отсича края на подаването с един соленоид,и иглата се затваря.
    Съвременните Ком.рейл системи са в пъти по-добри,там вътре в рейла седят и чакат едни 2000 бара и пиезоел. клапани отварят/затварят със скорост по-голяма от раждащия ти "бисери" мозък .

    Коментиран от #37

  • 37 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #36 от "Japoneze":

    Съвременните са по-добри, наистина затова и минаха на комън рейл.
    Иначе няма нищо е*ано в 1.9 TDI PD, страшна машина е, а и тракането вътре не се чува при аудитата
  • 38 Shmeker

    0 1 Отговор
    Като излезе 1.9 TDI PD правеше 310 Nm заводски въртящ момент, точно колкото и 320 CDI от същата година. Разход 5 и нещо смесено. Вървеж - върви отлично на всякакви предавки и обороти. Единствено е малко по-шумен.

    Пежо и БМВ се опитват да направят нещо подобно, отначало без особен успех. 2.0 моторите им са по 136 коня, въртящият момент на БМВ-то остава 280, на пежото е 320 Nm. И двата двигателя изкарват 250 000 - 300 000 след което обикновено заминават инжекторите и са адски скъпи. При 1.9 TDI може да минеш доста повечко пробег преди да се появи проблем от такъв порядък.
  • 39 Maurice

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "ддд":

    Не като в Индия, ами като в цивилизованите държави. http://www.capital.bg/light/tema/2011/07/14/1123430_grajdaninut_s_koleloto/
    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=165017
    Само в най-бедната европейска клоака Бълхария е срамно да караш колело, защото издава признак на бедност. А това, че колелото ми струва повече от нечии коли в този форум...... Карайте си 20 годишните четири тактови, 4/6 цилиндрови бегачки и не се безпокойте за 2-тактовия 2-цилиндров дизел и колоездачите от Индия. Срам ме е, че съм Българин. Моят девиз е: България под всичко!

    Коментиран от #43, #44

  • 40 аз

    0 1 Отговор
    Мачка,П..ка и Елхичка.
    Хората правят нови неща,а франсетата се връщат назад-браво.
    Сещам се за оная грозотия CV2-тя беше с такъв мотор,само че боксер(измислен от германци)....
  • 41 601power

    0 0 Отговор
    Трабса е 26к.с.
  • 42 808

    0 0 Отговор
    по добре да хванат двама негри да бутат,и без това има много във Франция
  • 43 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Maurice":

    Прекалил си баце. България може да стане много добра страна за живеене със сравнително малко усилия - само 6-7 милиона сме.
  • 44 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Maurice":

    Щом не те е страх да караш колело по нашите улици и да те отнесе някой, давай, те затова велосипедистите не могат да се увеличат !?
    Само да вметна ,че някои ако може и танк ще си купят за У нас...
    Успех !!!