Ако досега богатите янки са пазарували италиански и френски возила, вече обръщат поглед към лукса, предоставен им от ГерманияКои са най-скъпите коли за 2004 година? Един от кралете на богатството е Енцо Ферари, чийто екип предостави на колекционерите с дебел портфейл поредното бързоного бижу.
Списъкът на скъпи автомобили ще включва само експонати от северноамериканския автомобилен пазар. Ето защо дългоочакваният шедьовър на Volkswagen Bugatti Veyron 16.4 Coupe няма да бъде коронован, въпреки внушителната му цена от $1.1 млн. С мощността си от 987 коня Veyron е натоварен с мисия, подобна на McLaren F1 (с мощност 627 к.с.), да бие не само по трасетата, а и на пазара своите конкуренти. Само че McLaren слезе от конвейера още през май 1998 г.DaimlerChrysler също се представя отлично с новия флагман на Mercedes-Benz SLR McLaren. Купето излезе на пазара през лятото с цена $450 000. (Първият в света SLR McLaren се продаде на благотворителен търг в САЩ през 2003 г. за фантастичната цена от $2.1 млн.)
След SLR McLaren се нарежда Maybach 62, който се предлага срещу не по-малко приветливата сума от $350 000.
Докато включваме в списъка на най-скъпи автомобили Porsche, Maybach и BMW (с Rolls-Royce Phantom), германският автомобилен производител Volkswagen остава в другата категория - като собственик на легендарни марки, запечатали имената си сред най-луксозните представители на шикозния автобизнес. Това са Lamborghini, Bentley и Bugatti.
Едва ли е нужно да се уточнява, че това не са коли за "народа". И все пак класифицираме серийни модели, назовавани от производителите "масови", та дори и подът на ценовите вариации да започва от $200 000.
Maybach, Porsche и останалите германски производители оформят венеца на автомобилните производители със синя кръв. Съвсем скоро богатите американци ще се спират не на италиански или френски коли, а ще търсят лукса, предоставен от Германия.
Мария Минкова
mmiankova@avto.bg
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.