Отидете към основна версия

14 059 36

Деветстепенна трансмисия за Honda NSX

  • honda-
  • nsx-
  • салон-
  • женева 2015

Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието

Honda избра най-значимото европейско автомобилно изложение, за да демонстрира новата си суперкола NSX. Първоначално този автомобил беше показан в малко по-различен вариант под марката Acura, но понеже този бранд не е добре познат в Стария континент, японците решиха да направят и европейска версия на NSX с марката Honda. Суперколата на японците разполага с DOHС V-образен шестцилиндров бензинов мотор, снабден с два турбокомпресора.

В състава на силовия тракт влизат още три електродвигателя, а въртящият момент се предава на колелата през свръхиновативна деветстепенна скоростна кутия с два съединителя. Интересното е, че предните два електромотора служат за динамично разпределение на въртящия момент, както и за подобряване на динамичните характеристики на колата при ускорение. Задният електромотор е разположен между агрегата с вътрешно горене и трансмисията и има за цел да поддържа ускорението, спирането и превключването на предавките.

По думи на специалистите от Honda благодарение на тази схема NSX демонстрира уникално ускорение. Още нещо любопитно, което беше разкрито в Женева е, че шасито е изработено от здрави и свръхлеки материали, а режимите на работа на колата са четири - Quiet, Sport, Sport + и Track. Последната технология регулира работата на двигателя, трансмисията, окачването, а така също и звука на мотора. Режимът Quiet е предназначен за ниски скорости, а Sport и Sport + позволяват да се премине към значително по-динамична езда.

При активиране на режима Track, колата разкрива пълните си възможности. Над външността на NSX са работили специалисти от центъра на концерна в Реймънд, Охайо, които са наблегнали на отличителни особености като въздухозаборници на предния капак и ниска странична линия. В сравнение с концепта, показан през 2013 година, серийната версия е по-дълга със 79 мм и е по-широка с 25 мм. Въпреки че продажбите ще стартират още от началото на следващата година, японците продължават да пазят в тайна точните динамични характеристики на новата си суперкола.

Технически характеристики и разход на гориво за всички модели на Honda , ще намерите ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини