От доста години френският гранд Renault не пропуска възможността да покаже характер в някое от многобройните мероприятия със състезателен характер. Още по-голяма амбиция галите показват с ежегодно провеждащата се надпревара за четириколесни под егидата на собствената им фирма. Това обаче още повече ги задължава откъм достойно представяне, така че появата на героя в настоящия материал е съвсем оправдан ход. Той носи названието
Renault Megane Trophy
и ще дебютира официално пред публика още в началото на следващата година. Иначе френският шампион като визия силно наподобява серийният Megane в модификацията му с три врати. Забелязват се обаче очевидни различия при габаритите, което е нормално, предвид факта, че Renault Megane Trophy е със 150 мм по-дълъг и 50 мм по-широк от серийния си събрат. Силно променено е и шасито - при състезателят то е тръбно и е изработено от олекотени сплави. Двигателят е средноразположен, а задвижването идва от задните колела. Сериозни усилия конструкторите влагат и при допълнителното повишаване на сигурността. За целта Renault Megane Trophy разполага със специални енергопоглъщащи зони при удар, които имат за цел да снижат до минимум риска от нараняване на пътуващите в купето.
Двигателят
също е в съзвучие с останалите hi-tech решения на конструкторския тим. Сърцето на Renault Megane Trophy е V-образно с шест цилиндъра и четири клапана на цилиндър. Работният му обем е 3.5 литра. За солидния му потенциал свидетелства фактът, че размахвайки камшика бихте могли да мобилизирате всички 320 южняшки кончета, с които създателите на атлета са дарили агрегата на новата състезателна машина. Максималният въртящ момент също е в много прилични граници - 390 Нм. Иначе въртящият момент се предава до колелата с помощта на полуавтоматична секвенциална шестстепенна скоростна кутия, като превключването на скоростите става посредством лостчета, разположени от двете страни на волана. По тази причина необходимостта от педал за съединителя отпада, а изцяло в духа на традициите от Формула 1, пилотът в Renault Megane Trophy ще натиска спирачката с левия крак. Предвижда се автомобила да бъде оборудван и със специална навигационна система, чрез която да се улесни процесът по проследяване на трасето за движение и неговите особености.
Специфичната мощност при Renault Megane Trophy е впечатляваща - 1 конска сила на 2.9 кг. Това в съчетание с отличната аеродинамика, която французинът предлага, води до поведение и манталитет на пътя, близки до тези на състезателните GT-возила, само че струва далеч по-малко пари от тях и се поддържа много по-лесно през целия състезателен сезон.
След дебюта си пред публика през януари, новият френски атлет съвсем скоро след това ще получи и първото си “бойно” кръщение на писта - през пролетта, именно по време на състезанието “Renault”.
Последното се организира вече в продължение на няколко десетилетия (за пръв път се провежда през 1974 година) и преследва една единствена цел - да даде поле за изява на млади таланти в областта на автомобилните спортове, подпомагайки от преминаването им от картсериите до Формула 1.
Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.