Отидете към основна версия

1 729 3

Шампионът

  • renault-
  • renault megane trophy

От доста години френският гранд Renault не пропуска възможността да покаже характер в някое от многобройните мероприятия със състезателен характер. Още по-голяма амбиция галите показват с ежегодно провеждащата се надпревара за четириколесни под егидата на собствената им фирма. Това обаче още повече ги задължава откъм достойно представяне, така че появата на героя в настоящия материал е съвсем оправдан ход. Той носи названието

Renault Megane Trophy

и ще дебютира официално пред публика още в началото на следващата година. Иначе френският шампион като визия силно наподобява серийният Megane в модификацията му с три врати. Забелязват се обаче очевидни различия при габаритите, което е нормално, предвид факта, че Renault Megane Trophy е със 150 мм по-дълъг и 50 мм по-широк от серийния си събрат. Силно променено е и шасито - при състезателят то е тръбно и е изработено от олекотени сплави. Двигателят е средноразположен, а задвижването идва от задните колела. Сериозни усилия конструкторите влагат и при допълнителното повишаване на сигурността. За целта Renault Megane Trophy разполага със специални енергопоглъщащи зони при удар, които имат за цел да снижат до минимум риска от нараняване на пътуващите в купето.

Двигателят

също е в съзвучие с останалите hi-tech решения на конструкторския тим. Сърцето на Renault Megane Trophy е V-образно с шест цилиндъра и четири клапана на цилиндър. Работният му обем е 3.5 литра. За солидния му потенциал свидетелства фактът, че размахвайки камшика бихте могли да мобилизирате всички 320 южняшки кончета, с които създателите на атлета са дарили агрегата на новата състезателна машина. Максималният въртящ момент също е в много прилични граници - 390 Нм. Иначе въртящият момент се предава до колелата с помощта на полуавтоматична секвенциална шестстепенна скоростна кутия, като превключването на скоростите става посредством лостчета, разположени от двете страни на волана. По тази причина необходимостта от педал за съединителя отпада, а изцяло в духа на традициите от Формула 1, пилотът в Renault Megane Trophy ще натиска спирачката с левия крак. Предвижда се автомобила да бъде оборудван и със специална навигационна система, чрез която да се улесни процесът по проследяване на трасето за движение и неговите особености.


Специфичната мощност при Renault Megane Trophy е впечатляваща - 1 конска сила на 2.9 кг. Това в съчетание с отличната аеродинамика, която французинът предлага, води до поведение и манталитет на пътя, близки до тези на състезателните GT-возила, само че струва далеч по-малко пари от тях и се поддържа много по-лесно през целия състезателен сезон.

След дебюта си пред публика през януари, новият френски атлет съвсем скоро след това ще получи и първото си “бойно” кръщение на писта - през пролетта, именно по време на състезанието “Renault”.

Последното се организира вече в продължение на няколко десетилетия (за пръв път се провежда през 1974 година) и преследва една единствена цел - да даде поле за изява на млади таланти в областта на автомобилните спортове, подпомагайки от преминаването им от картсериите до Формула 1.

Станислав Гавазов
gavazov@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Чували ли сте за Renault Talisman Shooting Break RS

    Интересните снимки, които ви показваме, бяха публикувани авторитетното френско издание L'Argus и определено привлякоха вниманието на автомобилните ...
    вчера в 16:31 ч.
    2 720
    5
  • Запознайте се с най-новото Renault

    Renault Symbioz ще се конкурира с Nissan Qashqai, но иновацията е с акцент върху практичността, красивия дизайн и ниския разход на гориво. SUV гама ...
    02.05.2024
    8 630
    20
  • Renault води преговори с Xiaomi и Li Auto

    Renault проучва потенциални сътрудничества с китайските компании Li Auto и Xiaomi в областта на електрическите и интелигентните автомобилни технологии ...
    29.04.2024
    2 245
    8
  • Renault показа част от най-новия си кросоувър

    Renault се подготвя да представи на света най-новия си модел, който ще носи името Symbioz.Това ново попълнение в гамата на Renault, което ще дебютира ...
    29.04.2024
    3 276
    15
  • Renault 5 E-Tech получи първата специална версия

    Електрическият хечбек Renault 5 E-Tech получи първата специална версия с префикса Roland Garros в името. Моделът ще направи публичен дебют по време на ...
    28.04.2024
    3 087
    8