Второто поколение на Q7 бе представено едва преди три месеца на салона в Детройт, но от Audi тепърва подготвят изненади за новия си всъдеход. Моделът вече има хибридна модификация, а догодина ще дебютира и спортният SQ7 с уникален дизелов двигател с електрически нагнетатели. За него и перспективите за появата на версия с понижаваща предавка с далеч по-висока проходимост разказва главният конструктор на "Четирите кръга" Улрих Хакенберг в интервю за британското сп. Auto Express.
Доскоро се смяташе, че подобно на прототипа RS5 TDI Concept от миналата година SQ7 ще получи дизелов V6 с три компресора. Сега обаче Хакенберг говори за осемцилиндров мотор. Той най-вероятно ще бъде базиран на агрегата Porsche Cayenne S Diesel, но с намален от 4.1 на 4.0 литра работен обем. Броят на нагнетателите остава три, но според Auto Express два от тях ще бъдат електрически.
"Всъдеходната" Q-седмица пък ще бъде снабдена със специална раздатъчна кутия с бавни скорости и в никакъв случай няма да бъде напудрен градски каубой с претенции без покритие. Според Хакенберг платформата MLB предоставя мегдан за монтажа на подобно оборудване (следващият Volkswagen Touareg ще разполага с понижаваща предавка от най-ново поколение). Друг е въпросът кой би си купил Audi Q7, за да го кара в пресечена местност.