Mercedes-Benz E63 AMG и BMW M5 бяха нарочени за основна мишена на Cadillac CTS-V още по време на премиерата на модела. Германските еталони в сегмента са обсебили до такава степен ръководството на американската марка, че почти цялата пресконференция за представянето на новия детройтски атлет мина под знака на сравнението между тях е него.
В Cadillac имат и други грижи покрай най-наточения си автомобил. Той трябва да мери сили не само с тевтонската школа, а и с най-мощния, бърз и свиреп щатски седан Dodge Charger Hellcat с неговите 717 к.с. и максимална скорост 328.3 км/ч.
За щастие в Тексас има достатъчно щури глави, амбицирани да превърнат новия Cadillac в най-бързия автомобил с четири врати на планетата. В Hennessey не си поплюват с доработките на американски модели и смятат да поканят CTS-V на щедро анаболно пиршество.
Механичният компресор на заводския 6.2-литров V8 ще бъде заменен от два турбокомпресора. В комбинация с кованите бутала, поръчковия колянов вал, новия всмукателен колектор и изпускателна система мощността ще бъде увеличена на 1 000 к.с., което според Джон Хенеси и екипа му ще бъде достатъчно за преодоляване на границата от 240 мили/ч (386 км/ч).
Ако плановете на тексасците се осъществят, доработеният Cadillac ще остави доста зад себе си сегашния рекордьор G-Power Hurricane RR, който развива 372 км/ч. За разлика от тунингованата M-петица обаче, CTS-V HPE1000 ще бъде направо масов с тиража си от 24 екземпляра.
Разбира се, от Hennessey Performance са предвидили по нещичко и за онези, които смятат мощността от 1 000 к.с. за прекалена. Те ще могат да си поръчат версии със 750 и 800 к.с. без замяна на заводския компресор с турбинни нагнетатели.