Отидете към основна версия

15 800 35

Мегакарът Koenigsegg One:1 чупи рекорди

  • мегакар-
  • koenigsegg-
  • one:1
Шведският мегакар Koenigsegg One:1 счупи рекорда за сериен автомобил на японската писта Сузука. Уникалното купе измина обиколката за 2.17.57 мин - постижение, което е по-добро с цели 0.79 секунди от досегашния рекорд на трасето, който принадлежи на Nissan GT-R.
 
Зад волана на Koenigsegg One:1 беше фирмения тестпилот Робърт Свервански, който обясни, че ако бъдат направени настройки на автомобила специално за това трасе, то времето на обиколка ще е значително по-добро от поставения рекорд
 
Свервански заяви още, че е за първи път на пистата Сузука и като цяло, преди да постави рекорда, е изминал само 20 обиколки. Представители на шведската компания също казаха, че не са се подготвяли за рекорд. Настройките на колата са били абсолютно стандартни.
 
Гумите също са серийните Michelin Pilot Sport Cup 2, а горивото в резервоара е обикновен бензин, а не биоетанол Е85, с който практически се достига максималната мощност на мегакара. Най-общо, компанията е искала да демонстрира колата пред японски журналисти и за рекорд въобще не е мислено.
 
Ще припомним, че мощността на One:1 е един мегават. Този термин вече се използва и при автомобилите и е равен на 1 000 киловата, което пък от своя страна е съизмеримо с мощност от 1 341 конски сили по SAE или 1 360 по DIN. Именно от там идва и прозвището мегакар.
Автомобилът се задвижва от петлитров осемцилиндров двигател с два високопроизводителни турбо компресора. От 0 до 400 км/ч мегакарът ускорява за 20 секунди, а от тази скорост да се приведе обратно в пълен покой са нужни 10 секунди.
 
По време на спиране задният спойлер играе ролята на въздушна спирачка, като рязко променя ъгъла си и обезпечава на автомобила сила на натиск от 600 килограма. Амортисьорите са активни, а задното антикрило и определени елементи от броните са подвижни и се регулират от скоростта.
 
Масата на мегакара е 1341 килограма, което означава, че на всеки килограм се пада по една конска сила мощност. Гигантският въртящ момент се предава на колелата посредством седемстепенна трансмисия с два съединителя.
 
Сега основната цел на шведите от Koenigsegg е техният One:1 да счупи рекорда за обиколка на серийна кола на Нюрбургринг. Целта на шведите е да достигнат време за една обиколка на "Зеления ад" равно на 6.30 минути.
 
Сегашното върхово постижение на Нюрбургринг принадлежи на SCG-003, разработен от компанията Scuderia Cameron Glickenhaus, собственост на американския магнат Джеймс Гликенхаус. Времето за обиколка на SCG-003 на Нюрбургринг е 6.42 минути.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини