Отидете към основна версия

29 741 33

Тест на суперкупето BMW i8

  • bmw-
  • i8-
  • тест

Още с появата си хибридното спортно купе BMW i8 предизвика фурор. Автомобилът винаги е в центъра на вниманието, но съответстват ли неговите възможности на тази ефектна външност? Това се опитахме да разберем, след като направихме обстоен тест драйв на първия Plug-in хибриден автомобил на BMW. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Едва ли има някой, който да отрече ефектната външност на i8. Естествено, на някои им харесва повече, на други - не, но определено това е автомобил, който още с вида си предизвиква емоция. В това се убедихме по време на снимките, които направихме на паркинг на една от търговските вериги в София. Само за 20-ина минути над 30 души снимаха колата паралелно с нас. Иначе визията се характеризира със сини лайстни над фирмените "бъбреци" и около емблемите, което е отличителна черта на баварската линия i.

Най-впечатляващи обаче са вратите. Те са от типа "гилотина" и се отварят нагоре. Футуристичните задни калници, огромните джанти и ефектните предни и задни светлини допълват уникалната визия. Като цяло екстериорът не се различава почти по нищо от концепцията EfficientDynamics - смело решение, което обаче е напълно оправдано.

Интериор

За разлика от изключително футуристичния екстериорен вид, салонът на BMW i8 е доста по-консервативен. След като човек влезе в купето, а това не е лесна задача заради високите прагове, които са част от пътническата клетка, изработена от CFRP, изведнъж придобива усещането, че се намира в почти стандартно BMW. Приборите са сходни, седалките са удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него - предостатъчно. Разликите се откриват в основния дисплей пред водача, в сините предпазни колани и в задната част на купето. Там се предвидени две места, но те биха били относително комфортни само за деца до десетгодишна възраст. На практика багажник няма. Задното стъкло се отваря и там открихме малка ниша, която може да събере багаж колкото две ученически раници, например. Липсата на функционалност в купето обаче едва ли учудва някой. Това е автомобил с подчертано спортна насоченост и хората, предпочитащи подобни коли, изобщо не се впечатляват от термини като функционалност и практичност. Иначе интериорът е много качествен, а материалите - скъпи. Принадлежността на i8 към марката се усеща в салона, но това не означава, че той не се отличава със свой собствен стил. Като цяло и тук нещата са се получили отлично.

Двигател и ходови характеристики

Идваме до най-странната част от конструкцията - структура на каросерията от CFRP и алуминий и комбинация между бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и BMW eDrive под формата на хибриден синхронен електромотор. Още по-любопитното е, че двигателят с вътрешно горене е с работен обем от едва 1.5 литра, но е максимално форсиран и развива мощност 231 к.с. Максималният му въртящ момент е 320 Нм. Той предава мощността към задните колела през шестстепенна автоматична трансмисия. Електромоторът пък е с мощност 131 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Тягата му се предава през двустепенна автоматична трансмисия към предните колела. Така комбинацията между технологиите BMW TwinPower Turbo и BMW eDrive, както и интелигентното управление на енергията, осигуряват системна мощност от 362 к.с. и максимален въртящ момент 570 Нм.

Хибридният автомобил разполага с четири основни режима на работа: чисто електрическо шофиране с пробег до 35 км и максимална скорост 120 км/ч, режим Comfort с оптимален баланс между динамика и ефективност (общ пробег във всекидневието около 500 километра), режим Eco Pro - може да се ползва както при електрическо, така и при хибридно задвижване, и най-важният - режим Sport с особено интензивна функция Boost чрез електромотора. При него ускорението е впечатляващо, но не и невиждано. Напомня за някои от М-моделите на марката. Така и не успяхме да постигнем заявения разход от 2.5 литра на 100 км, а масата на карбоновото купе е съвсем малко под тази на М4, което е по-бързо, по-комфортно и по-практично, но не и толкова футуристично.

В заключение ще кажем, че i8 е уникално като дизайн, динамиката му е отлична, а стабилността в завои - превъзходна, но както вече стана ясно, с подобни характеристики впечатляват и някои от М-моделите на марката. Само че базовата цена на i8 е 126 000 евро! Не задължаваме никого с мнението ни, но ако това са автомобилите на бъдещето, по-добре да си останем в настоящето с уникалните редови шестаци на BMW и с удоволствието от шофирането на спортистите с индекс М.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини