Още с появата си хибридното спортно купе BMW i8 предизвика фурор. Автомобилът винаги е в центъра на вниманието, но съответстват ли неговите възможности на тази ефектна външност? Това се опитахме да разберем, след като направихме обстоен тест драйв на първия Plug-in хибриден автомобил на BMW. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Едва ли има някой, който да отрече ефектната външност на i8. Естествено, на някои им харесва повече, на други - не, но определено това е автомобил, който още с вида си предизвиква емоция. В това се убедихме по време на снимките, които направихме на паркинг на една от търговските вериги в София. Само за 20-ина минути над 30 души снимаха колата паралелно с нас. Иначе визията се характеризира със сини лайстни над фирмените "бъбреци" и около емблемите, което е отличителна черта на баварската линия i.
Най-впечатляващи обаче са вратите. Те са от типа "гилотина" и се отварят нагоре. Футуристичните задни калници, огромните джанти и ефектните предни и задни светлини допълват уникалната визия. Като цяло екстериорът не се различава почти по нищо от концепцията EfficientDynamics - смело решение, което обаче е напълно оправдано.
Интериор
За разлика от изключително футуристичния екстериорен вид, салонът на BMW i8 е доста по-консервативен. След като човек влезе в купето, а това не е лесна задача заради високите прагове, които са част от пътническата клетка, изработена от CFRP, изведнъж придобива усещането, че се намира в почти стандартно BMW. Приборите са сходни, седалките са удобни, а мястото за краката на водача и пасажера до него - предостатъчно. Разликите се откриват в основния дисплей пред водача, в сините предпазни колани и в задната част на купето. Там се предвидени две места, но те биха били относително комфортни само за деца до десетгодишна възраст. На практика багажник няма. Задното стъкло се отваря и там открихме малка ниша, която може да събере багаж колкото две ученически раници, например. Липсата на функционалност в купето обаче едва ли учудва някой. Това е автомобил с подчертано спортна насоченост и хората, предпочитащи подобни коли, изобщо не се впечатляват от термини като функционалност и практичност. Иначе интериорът е много качествен, а материалите - скъпи. Принадлежността на i8 към марката се усеща в салона, но това не означава, че той не се отличава със свой собствен стил. Като цяло и тук нещата са се получили отлично.
Двигател и ходови характеристики
Идваме до най-странната част от конструкцията - структура на каросерията от CFRP и алуминий и комбинация между бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и BMW eDrive под формата на хибриден синхронен електромотор. Още по-любопитното е, че двигателят с вътрешно горене е с работен обем от едва 1.5 литра, но е максимално форсиран и развива мощност 231 к.с. Максималният му въртящ момент е 320 Нм. Той предава мощността към задните колела през шестстепенна автоматична трансмисия. Електромоторът пък е с мощност 131 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Тягата му се предава през двустепенна автоматична трансмисия към предните колела. Така комбинацията между технологиите BMW TwinPower Turbo и BMW eDrive, както и интелигентното управление на енергията, осигуряват системна мощност от 362 к.с. и максимален въртящ момент 570 Нм.
Хибридният автомобил разполага с четири основни режима на работа: чисто електрическо шофиране с пробег до 35 км и максимална скорост 120 км/ч, режим Comfort с оптимален баланс между динамика и ефективност (общ пробег във всекидневието около 500 километра), режим Eco Pro - може да се ползва както при електрическо, така и при хибридно задвижване, и най-важният - режим Sport с особено интензивна функция Boost чрез електромотора. При него ускорението е впечатляващо, но не и невиждано. Напомня за някои от М-моделите на марката. Така и не успяхме да постигнем заявения разход от 2.5 литра на 100 км, а масата на карбоновото купе е съвсем малко под тази на М4, което е по-бързо, по-комфортно и по-практично, но не и толкова футуристично.
В заключение ще кажем, че i8 е уникално като дизайн, динамиката му е отлична, а стабилността в завои - превъзходна, но както вече стана ясно, с подобни характеристики впечатляват и някои от М-моделите на марката. Само че базовата цена на i8 е 126 000 евро! Не задължаваме никого с мнението ни, но ако това са автомобилите на бъдещето, по-добре да си останем в настоящето с уникалните редови шестаци на BMW и с удоволствието от шофирането на спортистите с индекс М.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BRABUS
Коментиран от #2
10:26 23.06.2015
2 ALPINA
До коментар #1 от "BRABUS":
Или накратко -поредния недодялан безмислен коментарКоментиран от #9
10:54 23.06.2015
3 Марио
10:55 23.06.2015
4 ShAkAtA
11:07 23.06.2015
5 Бате Цецо
--------------
11:12 23.06.2015
6 аь
11:17 23.06.2015
7 гостенин
11:40 23.06.2015
8 xaxa
11:45 23.06.2015
9 BRABUS
До коментар #2 от "ALPINA":
Ако си напривиш труда първо да прочетеш статията ,след това коментарите ,може и да разбереш....,но едва ли ! Пробвай,действа образователно и за правописа.12:38 23.06.2015
10 ваг рулс
Може, като екстра да пуснат сменяеми лайстни в различни цветове. Дизайна е прекалено раздвижен, повече прилича на някоя корейска или италиянска кичня.
12:53 23.06.2015
11 mediator37
13:16 23.06.2015
12 Georgi Iliev
Коментиран от #16
15:30 23.06.2015
13 Мирослав
15:47 23.06.2015
14 bmw fen
Коментиран от #15
16:13 23.06.2015
15 Maurice
До коментар #14 от "bmw fen":
Точно, защото ти допада Алпината, тя се предлага и те чака в магазина! Щом не ти харесва i8, отърви се от него. Ако всички коли бяха създадени да ни придвижат от А до Б, то щяхме да караме още Форд Т100. Разни хора, разни идеали.... Има си за всеки по нещо. Аз мога да си позволя да имам само 1 кола, което изключва i8, дори да струваше 10 пъти по-малко. Но има и такива, които си го взимат за да "крещят" на пътя.17:46 23.06.2015
16 гешо
До коментар #12 от "Georgi Iliev":
точно този автор е един от най добрите авто журналисти у нас. освен това е карал колата и изказва мнение, което всъщност е целта18:59 23.06.2015
17 mediator37
Другото различно от останалите коли е натрапчивото обръщане на таблото към водача. Дори навигацията е безсрамно завъртяна към него, както и 3/4 от цялото табло, подчертано от ексцентрика на най-горния ръб. Друг въпрос е, че това е стил само на БМВ, но тук вече кокпитът е натрапчиво обграждащ водача, сякаш дясностоящ няма.
Какво друго остава да е различно ? Ако човек вместо две ръце има една или хобот, воланът ще е джойстик, а не кръг. Ако човек има 4 двойки очи като паяка, ще има 4 навигации, вкл. на тавана. Ама няма.
Новост е и вътре колата.
Коментиран от #19
19:25 23.06.2015
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Стоян Бангеев
До коментар #17 от "mediator37":
Имаш право на мнение, но аз лично се интересувам от това на автора, а не от твоето.20:13 23.06.2015
20 Аз го казвам
20:15 23.06.2015
21 S Doichinov
22:13 23.06.2015
22 dhcp
22:20 23.06.2015
23 Калоян
22:30 23.06.2015
24 ква е тая пародия на БМВ
22:33 23.06.2015
25 Роман (Маверика) Ценов
23:09 23.06.2015
26 BMW
00:01 24.06.2015
27
01:19 24.06.2015
28 Иван Господинов
02:25 24.06.2015
29 Ituriel
Коментиран от #30
22:20 24.06.2015
30 ннднд
До коментар #29 от "Ituriel":
Това не са го направили за да ходиш с жената и децата на море + 1/2 къща у багажното. Това са го направили, ако те бие парата, да излезеш да се повозиш, да се покефиш, да качиш някоя мацка... Хората имат по няколко коли. То и тая е за тези дето могат да си я позволят няма да е основна!!!00:04 25.06.2015
31 БМВ
03:21 25.06.2015
32 Трифонов
07:38 25.06.2015
33 Японеца който наказва бмвета
12:47 25.06.2015