Отидете към основна версия

17 525 84

Alfa се завръща в елита с Giulia

  • alfa romeo-
  • giulia-
  • quadrifoglio verde-
  • 159

Alfa Romeo отбеляза подобаващо 105-ата си годишнина, влитайки с гръм и трясък в клуба на тежкоатлетите в долния сегмент на средния клас. Италианците решиха да представят дългоочакваната Giulia директно с най-бързата версия Quadrifoglio Verde с 510 к.с. и амбицията да размътят водата на BMW M3 и Mercedes-Benz C63 AMG.

Наконтената наследничка на 159 е построена на ново шаси, чиято архитектура е проектирана както за задно, така и за двойно предаване. Италианците се хвалят, че Giulia има най-устойчивата на усукване каросерия в класа, но не посочват конкретни цифри.



Под предния капак на Quadrifoglio Verde е монтиран 3.0-литров алуминиев V6 с два турбокомпресора, разработен от инженерите на Maserati и Ferrari. Двигателят, чийто звук може да се чуе във видеото по-долу, е снабден със система за деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания. Купувачите ще могат да го комбинират с ръчна предавателна кутия с шест скорости или с осемстепенен автоматик.

Предните колела са окачени на двойни носачи, а задният мост има многолостова конструкция. Моделът ще може да се поръча с карбон-керамични спирачки и спортни седалки с носещ скелет от въглеродни нишки.



Giulia QV тежи 1 530 килограма срещу 1 560 за BMW M3. Масата е разпределена между двете оси в идеално съотношение 50:50 и постигната с използването на алуминий, въглеродни нишки и куп други композитни материали.

От карбон е изработен карданният вал, а от алуминий - предният капак, покривът, калниците, вратите и подрамите на окачването. От Alfa Romeo твърдят, че новият им модел има най-доброто съотношение между мощност и тегло в класа - 3 кг на конска сила.



Giulia QV спринтира от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди. За сравнение Mercedes-AMG C63 S с неговия 4.0-литров битурбо V8 и 510 к.с. лепи стотака за 4.0 сек., а BMW M3 (3.0 литра битурбо R6, 431 к.с.) - за 4.1 сек.

Италианците все още не са намерили за нужно да разкажат за по-скромните версии на новия седан. По предварителни данни базовата модификация ще се оборудва с 2.0-литров четирицилиндров мотор с мощност около 180 коня. Giulia ще бъде достъпна също така с два дизелови двигателя. Четирицилиндровият ще има работен обем 2.2 литра, а шестцилиндровият ще се доставя от VM Motori и ще развива около 340 к.с.



Quadrifoglio Verde ще се отличава от всички тях по въздухозаборниците на предния капак и активния сплитер, който регулира автоматично силата на притискане за повишаване на стабилността и сцеплението при висока скорост. Наточената Afla има диференциал с повишено триене и система за векторно разпределение на въртящия момент към всяко от колелата.

Специално за новата си хубавица италианците са усъвършенствали системата DNA, която позволява избор между четири работни режима на стабилизиращата програма, електрическия усилител на волана и двигателя (Dynamic, Natural, Advanced Efficient и Racing).



Официални снимки на интериора все още не са публикувани. Фотографи на италианското списание Quattroruote обаче са успели да щракнат някои детайли по арматурното табло през страничните стъкла. На кадрите се вижда изобилие от кожа и декорации от въглеродни нишки, както и интересно хрумване за разположението на Старт/Стоп бутона на двигателя под лявата спица на волана.

Giulia е натоварена с тежката задача да покрие почти непосилните изисквания на Серджо Маркионе и да върне Alfa Romeo обратно на автомобилната карта на света, на която през последните десетилетия името на великата марка постоянно избледнява. Красавицата ще трябва да помогне за увеличаването на продажбите компанията с по 74 000 бройки годишно. Маркионе е набележил като цел тираж от 400 000 "алфи" до 2018-а. Giulia излиза на пазара в началото на следващата година.

Подробни технически характеристики за моделите на Алфа , вижте ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини