Отидете към основна версия

7 333 22

Audi разкри новото A4

  • audi-
  • a4-
  • франкфурт 2015

Audi представи официално новото, пето поред поколение на A4. Продажбите на седана започват през септември, а малко по-късно към него ще се присъединят комбито Avant и версията с повишена проходимост Allroad.



Новата A-четворка е построена на модулната платформа MLB и е пораснала леко в сравнение с предшественика. Седанът е дълъг 4 726, широк 1 842 и висок 1 427 мм при междуосие от 2 820 милиметра. Това го прави 25 мм по-дълъг и 16 мм по-широк от актуалния модел, чиято база е 12 мм по-къса.



Инженерите на Audi са постигнали най-съществен напредък с намаляването на теглото. Някои от модификациите са олекнали с цели 120 кг спрямо предшественика. Каросерията тежи 15 кг по-малко от преди, електрическата инсталация и акумулаторът - с 6, седалките - с 9, трансмисията - с 16, диференциалът - с 1, електрическият усилител на волана - с 3.5, а спирачните механизми - с 5 килограма.



Дизайнът на Валфганг Егер не изглежда никак революционен, но от Audi твърдят, че абсолютно всеки панел на каросерията е разработен от нулата. Новото A4 може да се похвали с най-ниския коефициент на въздушно съпротивление в класа - 0.23. Друг впечатляващ показател е обемът на багажника на комбито Avant, който поема 505/1 510 литра.



Автомобилът получава ново петлостово окачване отпред. Всички щанги и лагерите на колелата са изработени от алуминий. Новата A-четворка ще може да се поръча с регулируеми амортисьори, чиито характеристики се променят в зависимост от пътните условия от модули, който събира информация за напречните и надлъжни ускорения. Имат два режима на работа - стандартен и спортен. При първия клиренсът е 10 по-малък в сравнение с обикновения модел с еднотръбни амортисьори, а във втория - с 23 мм.



Новото Audi A4 ще стъпи на пазара с гама от три бензинови и четири дизелови двигателя. Базовият мотор с обем 1.4 литра развива 150 к.с. Ще се монтира също двулитров агрегат със 190 или 252 коня. Най-мощната бензинова версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.8 секунди.



Дизеловата гама се състои от четирицилиндров 2.0-литров двигател с мощност 150 (320 Нм) и 190 к.с. (400 Нм) и V-образен шестак с обем 3.0 литра с 218 или 272 к.с. (400 или 600 Нм). Най-мощният нафтов мотор позволява ускорение до 100 км/ч за 5.3 секунди.



Новата A-четворка ще има модификация, работеща на синтетичен метан g-tron. Тя има 2.0-литров турбодвигател с мощност 170 коня. Бутилките са разположени в задната част на колата и поемат до 19 килограма газ под налягане 200 бара. Разходът е под 4 кг на 100 км. Предвиден е и бензинов резервоар за случаите, в които в бутилките остане по-малко от 600 грама метан.



Всички четирицилиндрови двигатели са съчетани с 6-степенна ръчна предавателна кутия. Вариаторът Mutlitronic вече няма да се предлага. Мястото му ще заеме обновена версия на 7-степенния робот S tronic с два съединителя. Най-мощната дизелова версия ще може да се поръча с осемстепенен автоматик.



Стандартното оборудване на модела включва система за предупреждение при потенциален челен удар, функция за следене на състоянието на водача, климатична инсталация, мултимедийна система MMI с осем говорителя, седеминчов дисплей, USB-порт, Bluetooth протокол и гласово управление и ксенонови фарове.



Срещу допълнително заплащане клиентът може да си поръча адаптивен круиз контрол, цифров приборен панел с 12.3-инчов LCD екран вместо аналоговите уреди, прожекционен дисплей, аудиосистема Bang & Olufsen, матрични фарове и много други.



Публичната премиера на новото Audi A4 ще се състои на салона във Франкфурт през септември.

Технически характеристики за моделите на Ауди , вижте  ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини