Audi представи официално новото, пето поред поколение на A4. Продажбите на седана започват през септември, а малко по-късно към него ще се присъединят комбито Avant и версията с повишена проходимост Allroad.
Новата A-четворка е построена на модулната платформа MLB и е пораснала леко в сравнение с предшественика. Седанът е дълъг 4 726, широк 1 842 и висок 1 427 мм при междуосие от 2 820 милиметра. Това го прави 25 мм по-дълъг и 16 мм по-широк от актуалния модел, чиято база е 12 мм по-къса.
Инженерите на Audi са постигнали най-съществен напредък с намаляването на теглото. Някои от модификациите са олекнали с цели 120 кг спрямо предшественика. Каросерията тежи 15 кг по-малко от преди, електрическата инсталация и акумулаторът - с 6, седалките - с 9, трансмисията - с 16, диференциалът - с 1, електрическият усилител на волана - с 3.5, а спирачните механизми - с 5 килограма.
Дизайнът на Валфганг Егер не изглежда никак революционен, но от Audi твърдят, че абсолютно всеки панел на каросерията е разработен от нулата. Новото A4 може да се похвали с най-ниския коефициент на въздушно съпротивление в класа - 0.23. Друг впечатляващ показател е обемът на багажника на комбито Avant, който поема 505/1 510 литра.
Автомобилът получава ново петлостово окачване отпред. Всички щанги и лагерите на колелата са изработени от алуминий. Новата A-четворка ще може да се поръча с регулируеми амортисьори, чиито характеристики се променят в зависимост от пътните условия от модули, който събира информация за напречните и надлъжни ускорения. Имат два режима на работа - стандартен и спортен. При първия клиренсът е 10 по-малък в сравнение с обикновения модел с еднотръбни амортисьори, а във втория - с 23 мм.
Новото Audi A4 ще стъпи на пазара с гама от три бензинови и четири дизелови двигателя. Базовият мотор с обем 1.4 литра развива 150 к.с. Ще се монтира също двулитров агрегат със 190 или 252 коня. Най-мощната бензинова версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.8 секунди.
Дизеловата гама се състои от четирицилиндров 2.0-литров двигател с мощност 150 (320 Нм) и 190 к.с. (400 Нм) и V-образен шестак с обем 3.0 литра с 218 или 272 к.с. (400 или 600 Нм). Най-мощният нафтов мотор позволява ускорение до 100 км/ч за 5.3 секунди.
Новата A-четворка ще има модификация, работеща на синтетичен метан g-tron. Тя има 2.0-литров турбодвигател с мощност 170 коня. Бутилките са разположени в задната част на колата и поемат до 19 килограма газ под налягане 200 бара. Разходът е под 4 кг на 100 км. Предвиден е и бензинов резервоар за случаите, в които в бутилките остане по-малко от 600 грама метан.
Всички четирицилиндрови двигатели са съчетани с 6-степенна ръчна предавателна кутия. Вариаторът Mutlitronic вече няма да се предлага. Мястото му ще заеме обновена версия на 7-степенния робот S tronic с два съединителя. Най-мощната дизелова версия ще може да се поръча с осемстепенен автоматик.
Стандартното оборудване на модела включва система за предупреждение при потенциален челен удар, функция за следене на състоянието на водача, климатична инсталация, мултимедийна система MMI с осем говорителя, седеминчов дисплей, USB-порт, Bluetooth протокол и гласово управление и ксенонови фарове.
Срещу допълнително заплащане клиентът може да си поръча адаптивен круиз контрол, цифров приборен панел с 12.3-инчов LCD екран вместо аналоговите уреди, прожекционен дисплей, аудиосистема Bang & Olufsen, матрични фарове и много други.
Публичната премиера на новото Audi A4 ще се състои на салона във Франкфурт през септември.
Технически характеристики за моделите на Ауди , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 раптор
Коментиран от #3
12:20 29.06.2015
2 анонимен
12:21 29.06.2015
3 некойси
До коментар #1 от "раптор":
Ами изглежда си също като всяка една кола на Ауди. По-скоро от колите за возене отколкото за каране.12:34 29.06.2015
4 ххх
Неграмотници!!
Иначе АУДИ-то е хубаво, но не мога да кажа, че съм впечатлен от от екстериора
12:48 29.06.2015
5 ЮРИ АЛДИНОВ
13:32 29.06.2015
6 мм84
13:51 29.06.2015
7 dfrwef
Коментиран от #8
13:52 29.06.2015
8 Владислав Димитров
До коментар #7 от "dfrwef":
Не, новото Ауди А 413:57 29.06.2015
9 ярослав станчев
14:41 29.06.2015
10 Mr B
15:05 29.06.2015
11 100
15:42 29.06.2015
12 Wow
16:13 29.06.2015
13 хааа
Абе, кажи им Алди и не ги обиждай повече!
Коментиран от #20
16:17 29.06.2015
14 Дошо
18:02 29.06.2015
15 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
18:50 29.06.2015
16
19:10 29.06.2015
17 Хитлер
21:58 29.06.2015
18 гошко
Коментиран от #21
22:02 29.06.2015
19 ауди яяяя
22:05 29.06.2015
20 ПерзоненКрафтВаген дас Ауто
До коментар #13 от "хааа":
Ха! Точно от АЛди пазарувах преди час, нека ти! И е евтинко даже - 28,58 € оставих, ама огромна кошница напълних!Сега, ако имаш напредвид АУди, май че смесиме нещата. Но, аз да използвам и да ти препоръчам АЛди - по-готин е от Лидл, от Нетто, от Пени Маркет.😁
Колицата (Крафтфарцойг) е добре изглеждаща, а този дизел с шесте цилиндъра, трите литра и близо триста коня че е брутална размазвачка - нема натоварване такъв мотор.
00:15 30.06.2015
21 ПерзоненКрафтВаген унд ЛКВ Актрос
До коментар #18 от "гошко":
Искаш, ама ти требе адресна регистрация, за адресна регистрация пък ти требе трудов договор и ... Ами, няма в Дойчланд! А, сетих се - питаш м.лите и ти дават дюшек под наем за 300 евра на месец и там кютиш. И като изкараш неколко месеца така между м.лите и вече няма да искаш в Дойчланд!😁Радвам се обаче, че поне си призна колко гот е това Ауди. И на Дошо щом му хареса........
00:21 30.06.2015
22 Лексус
Имат някои много добри попадения като 4 серия, 5 серия ,А5 и Р8
но другите са доста скучни.
Например новите кю7 и 7 серия са бая груби като цяло моделите им станаха еднообразни.
От мерцедес се справят доста по добре ГЛ, С класс, С класс купе, ЦЛС и АМГ ГТ изглеждат в пъти по готино.
Друга немска марка която ми прави впечатление като дизайн е Порше.
Иначе съм фен на Лексус
22:02 03.07.2015