Всичко в новата Astra следва идеята за постигане на максимална ефективност. Болшинството механични компоненти и елементи от дизайна на новия модел са съобразени с наложената диета. При новата Astra се използва изцяло нова, олекотена конструктивна архитектура, каросерията е с осезаемо по-малки размери (с общата си дължина от 4.37 метра версията хечбек с пет врати е с близо 5 см. по-къса от своя предшественик, височината на каросерията от 1.48 м. е намалена с 2.5 см, а широчината - с 0.5 см до 1.81 м.) Тези промени в размерите имат положително отражение върху теглото на автомобила, но в същото време вътрешното пространство е увеличено.
За задвижване се използват оптимизирани по отношение на теглото изцяло алуминиеви двигатели. Така новата Astra е с до 200 килограма по-лека от своя предшественик. в зависимост от версията и нивото на оборудване, новият модел е с до 200 (и с не по-малко от 120) килограма по-лек от своя предшественик. Новата изцяло олекотена конструктивна архитектура играе ключова роля за това намаляване на теглото – само суровата каросерия и носещата структура са с над 20 процента по-леки, намалявайки теглото от 357 на 280 килограма.
Други 50 килограма са спестени чрез конструкцията на елементите на ходовата част – принос за отличния краен резултат имат и използването на високоякостни и свръхвисокоякостни стомани, по-компактните по размер допълнителни рами, както и модификациите на предното и задното окачване. В допълнение към това инженерите са се отказали от пълна облицовка на дъното и са пристъпили към допълнителна оптимизация на аеродинамиката на елементите от ходовата част и задвижването, с което е постигнато двойно предимство – по-ниско тегло и намаляване на производствените разходи, водещо на свой ред до по-изгодни, привлекателни и гъвкави ценови условия.
Сред мерките за оптимизация на размерите на теглото са и скъсените преден и заден надвес на каросерията, по-леката с до 25 процента изпускателна система, която спестява около 4,5 килограма само от този компонент. По-малките колела и гуми тежат с до 11.5 килограма по-малко от тези при предходния модел, а същото важи и за спирачките – тъй като системата е подложена на по-ниско теглово натоварване, инженерите са използвали друго оразмеряване и по-компактна конструкция, която тежи с 10 килограма по-малко от досегашната при едновременно подобряване на спирачните характеристики на новия модел. Намаляването на теглото естествено води до осезаемо повишаване на динамиката.
Всичко за новия Опел Астра ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.