28 Август, 2015 12:17, обновена28 Август, 2015 13:45 12 12829

Диетата на новия Opel

  • opel-
  • astra-
  • олекотяване
Всичко в новата Astra следва идеята за постигане на максимална ефективност. Болшинството механични компоненти и елементи от дизайна на новия модел са съобразени с наложената диета. При новата Astra се използва изцяло нова, олекотена конструктивна архитектура, каросерията е с осезаемо по-малки размери (с общата си дължина от 4.37 метра версията хечбек с пет врати е с близо 5 см. по-къса от своя предшественик, височината на каросерията от 1.48 м. е намалена с 2.5 см, а широчината - с 0.5 см до 1.81 м.) Тези промени в размерите имат положително отражение върху теглото на автомобила, но в същото време вътрешното пространство е увеличено.
 
За задвижване се използват оптимизирани по отношение на теглото изцяло алуминиеви двигатели. Така новата Astra е с до 200 килограма по-лека от своя предшественик. в зависимост от версията и нивото на оборудване, новият модел е с до 200 (и с не по-малко от 120) килограма по-лек от своя предшественик. Новата изцяло олекотена конструктивна архитектура играе ключова роля за това намаляване на теглото – само суровата каросерия и носещата структура са с над 20 процента по-леки, намалявайки теглото от 357 на 280 килограма.
Други 50 килограма са спестени чрез конструкцията на елементите на ходовата част – принос за отличния краен резултат имат и използването на високоякостни и свръхвисокоякостни стомани, по-компактните по размер допълнителни рами, както и модификациите на предното и задното окачване. В допълнение към това инженерите са се отказали от пълна облицовка на дъното и са пристъпили към допълнителна оптимизация на аеродинамиката на елементите от ходовата част и задвижването, с което е постигнато двойно предимство – по-ниско тегло и намаляване на производствените разходи, водещо на свой ред до по-изгодни, привлекателни и гъвкави ценови условия.
 
Сред мерките за оптимизация на размерите на теглото са и скъсените преден и заден надвес на каросерията, по-леката с до 25 процента изпускателна система, която спестява около 4,5 килограма само от този компонент. По-малките колела и гуми тежат с до 11.5 килограма по-малко от тези при предходния модел, а същото важи и за спирачките – тъй като системата е подложена на по-ниско теглово натоварване, инженерите са използвали друго оразмеряване и по-компактна конструкция, която тежи с 10 килограма по-малко от досегашната при едновременно подобряване на спирачните характеристики на новия модел. Намаляването на теглото естествено води до осезаемо повишаване на динамиката. 

Всичко за новия Опел Астра  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мм84

    2 0 Отговор
    Прекрасен наследник на настоящия модел. Браво на Опел.
  • 2 Ицо

    2 0 Отговор
    Така си е свършили са отлична работа хората от опел. Личи си, че са се постарали.
  • 3 АЗЛК

    0 2 Отговор
    Немски Москвич :))))!!! Или немско Рено. Все едно! Ако се вярва на снимките, бутона на темпомата е на централната конзола до скоростния лост също като при рендетата. Ково да коментирам останалите глупости. Всичко е направено цена да ти докарат :)))!!!

    Коментиран от #6

  • 4 ИскамДАСъмПонеГолф

    0 2 Отговор
    Кво да ви кажа? И цялата азбука да изредят отпред-назад и отзад-напред :) все си е опел (с малка буква)!

  • 5 разбирач

    2 0 Отговор
    От Опел отново произвеждат наистина добри автомобили!
    Тези които го сравняват с Фолксваген нека само да погледнат статистиката за надеждност на Голф и Астра и на Пасат и Инсигния.
    И малко да помислят преди да плюят.
  • 6 Ицо

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "АЗЛК":

    хейтърските коментари (#3 , #4)
    Единия е човек който се мисли за голф, а другия е просто е поредният трикратен хейтър с големи претенции към хубавата кола.
  • 7 nikitoblend

    0 0 Отговор
    Предницата не ми допада особено обаче интериора е страхотен.
  • 8 алабала

    0 0 Отговор
    Ново ли е , хубаво е ! Конкуренцията е толкова силна че производителите нямат избор , освен да произведат най-доброто което могат . Хората със стари коли си сравняват тяхните с други стари коли под подобни статии което е супер ........
  • 9 Kann

    1 3 Отговор
    Поредното поевтиняване и разваляне на качеството...лошото е,че не само при Опел...поне да не се хвалят
  • 11 Пешо

    3 0 Отговор
    Кола бижу.Всичко нужно е съчетано и измислено до най-дребния детайл.Хейтарите да си лаят те така са щастливи в злобата си поздрави.
  • 12 Капитана

    0 0 Отговор
    То хубаво пишат за Опела,но проблема е че много бързо се обезценява и после няма продаване.За сравняване с Фолксвагена и дума не може да става.
  • 13 Стоян Стоянов

    0 2 Отговор
    Добре изглежда - спор няма, ама само на мен ли пи прилича адски много на Меган?!
  • 14 Oпелофоб

    0 4 Отговор
    Карал съм Вектра Б,Корса Ц и Зафира А,такава болест като Опела незнам да ли има друга.Л..но в целуфан.

    Коментиран от #15


  • 15 PlimP

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Oпелофоб":

    14, така е, читавите опелчета не са по 2000лв., освен ако не ти е голям приятел продавачът, но изглежда теб добре те лъжат :D:D:D, всички коли са еднакви(без извращенията), въпросът е, че са съдрани от каране, баща ми е имал опел, форд и сега е с пежо, и трите са читави автомобили, никога не е имало големи проблеи, всички ремонти правени по тях са съвсем рутинни
  • 16 Цветомир Попов

    1 0 Отговор
    Карал съм Форд,Рено,Алфа,Фиат,Рено,Мерцедес и в момента Опел. Не мога да кажа, че една марка е по-добра от друга всеки производител има добри и лоши решения. Колкото до Опел към днешна дата не мога да се оплача.
    Факт е , че автомобилите не са като едно време в смисъл Опела който карам е с мотор на концерна Фиат ( монтира се на Алфа,Фиат,СААБ,Опел и още няколко марки) а скоростната кутия е на Айсин (Японска , която се монтира на Алфа,Фиат,Форд,Волво,СААБ,Опел,Ролвър и др. ) Демек в днешни дни не може да се каже ,че една марка е скапана още повече ,че половината и части са външно производство. Това се отнася и за премиум марките.

    Коментиран от #18

  • 17 Мечо

    0 2 Отговор
    Не знам за вас но аз лично съм впечатлен най много от бмв и ауди.Като дизаин,возия,мощност,комфорт.
  • 18 Бай Кор

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Цветомир Попов":

    Съгласен съм с теб! Карам БМВ, но не съм сляп за добрите характеристики на другите автомобилни марки, включително Опел. Като бях в България, по-специално в Пловдив, замалко не започнах работа в Стратус - българска фирма с италианска собственост. Развиват точно дейност с обработка на детайли за автомобилната промишленост, основно италиански фирми. Ето, откъде Фиат си вземат част от алуминиевите заготовки.

    Същата работа е с Бош - част от компонентите за БМВ идват от Бош - България. Или Бош - Китай. Или Бош - Италия....

    Просто е, отдавна автомобилите не се изготвят изцяло в една страна - редица материали, детайли, възли, агрегати идват отдругаде. В този смисъл, ти сам можеш да си сглобиш автомобил в гаража и да го закараш в Технотест ЕООД, където да го сертифицираш за движение по пътищата. Вземаш доброто от тази марка, от друга марка, от трета марка и накрая идва добрия резултат - точно както на канал Дискавъри сглобяват мотоциклети.
  • 19 ХХМ

    3 0 Отговор
    До коментар №12
    Не знам каква база за сравнение имаш между WW и OPEL но аз смея да твърдя че по отношение на поддръжка и експлоатационни разходи плюсовете не са в полза на WW.
  • 20 Vasik Atanasova

    4 3 Отговор
    ИЗМИСЛЕЛИ ОПЕЛ ЧЕ ДА НЕ Е ФОРД НАЙ ГЛУПАВАТА КОЛА

    Коментиран от #21, #26, #30

  • 21

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "Vasik Atanasova":

    Погледни как изглеждат скучните глупави VW, погледни Опел и Форд как изглеждат, виж статистиките за надеждност, ама той сектанта си е сектант не признава реалността....
  • 22 -_-

    0 0 Отговор
    Добре са се насочили към олекотяване, но все пак всички съвременни хечове са твърде тежки, кола с тегло над 1100кг за мен си е тежка. Липсват ми истинските спортни хечове които наистина бяха лекички и наистина бяха спортни като : Citroen BX 19 GTi 16V, като първата Lancia Delta 1.6HF, Peugeot 205 1.9GTI, Toyota Starlet 1.3 Turbo. Съвременните хечове са прекрасни, но бледнеят пред истинските стари спортни хечбеци.
  • 23 Тедд

    1 4 Отговор
    Тея интелигентни гугутки, дето говорят за Опел и Форд подобни глупости, нека не си дават неподготвеното мнение, защото освен съжаление и подигравка, аз и много други, пре-доволни от тези марки, друго не мога да изпитвам към тях :)
  • 24 Тедд

    1 4 Отговор
    Vasik Atanasova, за тебе слънце се отнася предишният ми коментар...
    И имаш правописна грешка още на първата дума ...срам....Срам.....

    Коментиран от #28


  • 25 Ghost

    0 1 Отговор
    Opel-ът определено като визия е много избаран !
    Но факт,предната броня има прилики с на VOLVO S60 2013\4 - .
    И е скусено отзад като V60 2013\4 - .
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Георги

    1 0 Отговор
    VW вече е минало астрата е много по добра и които оплюват тази марка нищо не разбират качеството издръжливостта и комфорта са на високо ниво изобщо не ми дрънкайте глупости за тези фолцлагери наскоро се отървах от голф 5 1.9 тди 2004 пълна трагедия ама пълна разберете и сега съм на астра н 2006 1.9 разликата е от тука до небето засега е ок но за нататък ще си проличи....
  • 28

    1 4 Отговор

    До коментар #24 от "Тедд":

    Васик Атанасова е мъж не е жена....
  • 29 Дърабъра

    1 0 Отговор
    Новите опели твърде дръпнаха напред с технологиите. И как бе да нямат общо с тая или оная марка. Те колите са така: броня отпред, купе по средата и броня отзад. Имат и по два фара, по два стопа и т.н., а и четири гуми. Глупости на тракалета. Да намерим кусури и на новото Ауди миниван(не си спомням идентификацията му). Онзи ден му гледах, прилича на Туран, на Зафира и прочие. Еми няма ли да си го купуват хората. Ще го купуват. Добра си е колата. Който не иска де не си ги купува.
  • 30 АЗ

    1 4 Отговор

    До коментар #20 от "Vasik Atanasova":

    Измислили Веска че, да не е баба Айше най тъпата в махлата :)))