Всичко в новата Astra следва идеята за постигане на максимална ефективност. Болшинството механични компоненти и елементи от дизайна на новия модел са съобразени с наложената диета. При новата Astra се използва изцяло нова, олекотена конструктивна архитектура, каросерията е с осезаемо по-малки размери (с общата си дължина от 4.37 метра версията хечбек с пет врати е с близо 5 см. по-къса от своя предшественик, височината на каросерията от 1.48 м. е намалена с 2.5 см, а широчината - с 0.5 см до 1.81 м.) Тези промени в размерите имат положително отражение върху теглото на автомобила, но в същото време вътрешното пространство е увеличено.
За задвижване се използват оптимизирани по отношение на теглото изцяло алуминиеви двигатели. Така новата Astra е с до 200 килограма по-лека от своя предшественик. в зависимост от версията и нивото на оборудване, новият модел е с до 200 (и с не по-малко от 120) килограма по-лек от своя предшественик. Новата изцяло олекотена конструктивна архитектура играе ключова роля за това намаляване на теглото – само суровата каросерия и носещата структура са с над 20 процента по-леки, намалявайки теглото от 357 на 280 килограма.

Други 50 килограма са спестени чрез конструкцията на елементите на ходовата част – принос за отличния краен резултат имат и използването на високоякостни и свръхвисокоякостни стомани, по-компактните по размер допълнителни рами, както и модификациите на предното и задното окачване. В допълнение към това инженерите са се отказали от пълна облицовка на дъното и са пристъпили към допълнителна оптимизация на аеродинамиката на елементите от ходовата част и задвижването, с което е постигнато двойно предимство – по-ниско тегло и намаляване на производствените разходи, водещо на свой ред до по-изгодни, привлекателни и гъвкави ценови условия.
Сред мерките за оптимизация на размерите на теглото са и скъсените преден и заден надвес на каросерията, по-леката с до 25 процента изпускателна система, която спестява около 4,5 килограма само от този компонент. По-малките колела и гуми тежат с до 11.5 килограма по-малко от тези при предходния модел, а същото важи и за спирачките – тъй като системата е подложена на по-ниско теглово натоварване, инженерите са използвали друго оразмеряване и по-компактна конструкция, която тежи с 10 килограма по-малко от досегашната при едновременно подобряване на спирачните характеристики на новия модел. Намаляването на теглото естествено води до осезаемо повишаване на динамиката. 

Всичко за новия Опел Астра ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мм84
12:31 28.08.2015
2 Ицо
12:46 28.08.2015
3 АЗЛК
Коментиран от #6
14:00 28.08.2015
4 ИскамДАСъмПонеГолф
14:04 28.08.2015
5 разбирач
Тези които го сравняват с Фолксваген нека само да погледнат статистиката за надеждност на Голф и Астра и на Пасат и Инсигния.
И малко да помислят преди да плюят.
14:31 28.08.2015
6 Ицо
До коментар #3 от "АЗЛК":
хейтърските коментари (#3 , #4)Единия е човек който се мисли за голф, а другия е просто е поредният трикратен хейтър с големи претенции към хубавата кола.
14:41 28.08.2015
7 nikitoblend
14:50 28.08.2015
8 алабала
14:58 28.08.2015
9 Kann
15:03 28.08.2015
11 Пешо
15:16 28.08.2015
12 Капитана
15:34 28.08.2015
13 Стоян Стоянов
16:00 28.08.2015
14 Oпелофоб
Коментиран от #15
16:31 28.08.2015
15 PlimP
До коментар #14 от "Oпелофоб":
14, така е, читавите опелчета не са по 2000лв., освен ако не ти е голям приятел продавачът, но изглежда теб добре те лъжат :D:D:D, всички коли са еднакви(без извращенията), въпросът е, че са съдрани от каране, баща ми е имал опел, форд и сега е с пежо, и трите са читави автомобили, никога не е имало големи проблеи, всички ремонти правени по тях са съвсем рутинни18:01 28.08.2015
16 Цветомир Попов
Факт е , че автомобилите не са като едно време в смисъл Опела който карам е с мотор на концерна Фиат ( монтира се на Алфа,Фиат,СААБ,Опел и още няколко марки) а скоростната кутия е на Айсин (Японска , която се монтира на Алфа,Фиат,Форд,Волво,СААБ,Опел,Ролвър и др. ) Демек в днешни дни не може да се каже ,че една марка е скапана още повече ,че половината и части са външно производство. Това се отнася и за премиум марките.
Коментиран от #18
18:32 28.08.2015
17 Мечо
21:23 28.08.2015
18 Бай Кор
До коментар #16 от "Цветомир Попов":
Съгласен съм с теб! Карам БМВ, но не съм сляп за добрите характеристики на другите автомобилни марки, включително Опел. Като бях в България, по-специално в Пловдив, замалко не започнах работа в Стратус - българска фирма с италианска собственост. Развиват точно дейност с обработка на детайли за автомобилната промишленост, основно италиански фирми. Ето, откъде Фиат си вземат част от алуминиевите заготовки.Същата работа е с Бош - част от компонентите за БМВ идват от Бош - България. Или Бош - Китай. Или Бош - Италия....
Просто е, отдавна автомобилите не се изготвят изцяло в една страна - редица материали, детайли, възли, агрегати идват отдругаде. В този смисъл, ти сам можеш да си сглобиш автомобил в гаража и да го закараш в Технотест ЕООД, където да го сертифицираш за движение по пътищата. Вземаш доброто от тази марка, от друга марка, от трета марка и накрая идва добрия резултат - точно както на канал Дискавъри сглобяват мотоциклети.
21:25 28.08.2015
19 ХХМ
Не знам каква база за сравнение имаш между WW и OPEL но аз смея да твърдя че по отношение на поддръжка и експлоатационни разходи плюсовете не са в полза на WW.
23:11 28.08.2015
20 Vasik Atanasova
Коментиран от #21, #26, #30
00:05 29.08.2015
21
До коментар #20 от "Vasik Atanasova":
Погледни как изглеждат скучните глупави VW, погледни Опел и Форд как изглеждат, виж статистиките за надеждност, ама той сектанта си е сектант не признава реалността....00:31 29.08.2015
22 -_-
01:31 29.08.2015
23 Тедд
11:43 29.08.2015
24 Тедд
И имаш правописна грешка още на първата дума ...срам....Срам.....
Коментиран от #28
11:49 29.08.2015
25 Ghost
Но факт,предната броня има прилики с на VOLVO S60 2013\4 - .
И е скусено отзад като V60 2013\4 - .
12:55 29.08.2015
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Георги
18:42 29.08.2015
28
До коментар #24 от "Тедд":
Васик Атанасова е мъж не е жена....19:16 29.08.2015
29 Дърабъра
20:49 29.08.2015
30 АЗ
До коментар #20 от "Vasik Atanasova":
Измислили Веска че, да не е баба Айше най тъпата в махлата :)))13:27 30.08.2015