Отидете към основна версия

30 105 57

Тест на най-мощното BMW X5 M (575 hp)

  • bmw-
  • x5-
  • m-
  • тест

Откакто се появи на бял свят, BMW X5 се превърна в нарицателно и символ за цял клас автомобили. Става дума за т.нар. спортно ориентирани кросоувъри, а "черешката на тортата" точно в този премиум спортен сегмент на SUV-тата е X5 M. Новото поколение на Х5 се сдоби с М-версия, която беше показана за първи път зад Океана в началото на годината. През пролетта на 2015-а BMW X5 M дебютира и в Европа на автомобилното изложение в Женева, а сега този култов автомобил се появи и у нас. Екипът ни не пропусна възможността да направи тест драйв на най-мощната Х5-ица и първоначалните ни впечатления са за една наистина расова резачка, която е доста далеч от понятието високопроходим автомобил.

Екстериор

Факт е, че новото Х5 се отличава от предшествениците си с по-загладени линии. Изпълнението М не прави изключение, но за разлика от стандартното Х5 впечатлява с далеч по-агресивна "муцуна". Разликите са свързани с доста по-злобно изглеждащата предна броня, различната радиаторна решетка и страничните въздухозаборници. Задната броня също е променена, като тази на М-вариантът се отличава с масивен дифузьор. Като цяло колата е по-ниска, клиренсът е снижен с 10 мм и това ѝ личи. Екстериорната картинка се завършва от 20-цоловите алуминиеви джанти, които са "обути" с гуми Michelin Pilot Super Sport. Като цяло обаче BMW X5M издава с външния си вид агресията, която се крие под капака.

Интериор

В сравнение с предходната Х5-ица дисплеят на мултимедията, който беше интегриран дълбоко в централната конзола, сега е заменен от доста по-стилен и значително по-голям екран. Той е разположен над основната част на арматурното табло, наподобява широкоекранен таблет и е статичен. Именно на него може да се проектира т.нар. спортен екран, който показва конските сили и въртящият момент в реално време. Салонът се различава и с нестандартния скоростен лост, различните предни седалки (специално проектирани за модела), както с алуминиевите декоративни елементи. Иначе като цяло салонът предлага отличен комфорт, който също не кореспондира със "звяра", криещ се под предния капак.

Двигател, ходови характеристики и цена

И докато при екстериорната и интериорна визия разликите не са големи, що се отнася до возия и динамика, положението е "out of control". 4.4-литровият бензинов V осмак, развиващ с 575 конски сили и със 750 Нм въртящ момент, няма да остави равнодушен дори и най-спокойният водач. Този мотор в съчетание с осемстепенната Steptronic трансмисия позволява на масивното SUV да ускори от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди, а усещането, когато газта бъде натисната докрай, е наистина неописуемо. То се допълва и от уникалния звук, който въпреки отличната шумоизолация се чува доста добре и в купето.

За да бъде "обуздано" най-мощното Х5 се грижат огромни шестбутални спирачни апарати отпред, а за стабилността отговаря т.нар. мехатронно шаси. То има три режима на работа Comfort, Sport и Sport+, като последният е умопомрачаващ. Возията става твърда, воланът също, а откликът на педала за газта - мигновен. Ако има достатъчно пространство пред колата, без да усетите ще достигне електронното ограничение на скоростта, което е 250 км/ч. Първите 100 километра в час се достигат неусетно, но по-забележителното в новото Х5 М е неговото доускорение. На практика то може да става във всички оборотни диапазони, а усещането е излишък от мощ. Дори и след 200 км/ч автомобилът продължава да ускорява и огромната мощ бива възпряна чак от електронния ограничител на скоростта.

След края на теста все пак погледнахме борд компютъра с цел да разберем какъв е реалният разход на гориво на новото Х5 М. Оказва се, че за 380 километра пробег, при това само на спортен режим и доста сериозно настъпване на газта, средната консумация на бензин е 19.6 литра на 100 км. От компанията производител казват, че ако се кара спокойно, средният разход може да падне и под 11 литра на 100 километра пробег. Друг е въпросът, че едва ли са много водачите, които ще карат този автомобил спокойно. Удоволствието от шофирането на най-мощната Х5-ица обаче си има и своята цена, а тя не е никак ниска. Базовият вариант се предлага у нас за сумата от 226 000 лева с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини