26 10957

Тест на най-мощното BMW X5 M (575 hp)

  • bmw-
  • x5-
  • m-
  • тест
Тест на най-мощното BMW X5 M (575 hp) - 1

Откакто се появи на бял свят, BMW X5 се превърна в нарицателно и символ за цял клас автомобили. Става дума за т.нар. спортно ориентирани кросоувъри, а "черешката на тортата" точно в този премиум спортен сегмент на SUV-тата е X5 M. Новото поколение на Х5 се сдоби с М-версия, която беше показана за първи път зад Океана в началото на годината. През пролетта на 2015-а BMW X5 M дебютира и в Европа на автомобилното изложение в Женева, а сега този култов автомобил се появи и у нас. Екипът ни не пропусна възможността да направи тест драйв на най-мощната Х5-ица и първоначалните ни впечатления са за една наистина расова резачка, която е доста далеч от понятието високопроходим автомобил.

Екстериор

Факт е, че новото Х5 се отличава от предшествениците си с по-загладени линии. Изпълнението М не прави изключение, но за разлика от стандартното Х5 впечатлява с далеч по-агресивна "муцуна". Разликите са свързани с доста по-злобно изглеждащата предна броня, различната радиаторна решетка и страничните въздухозаборници. Задната броня също е променена, като тази на М-вариантът се отличава с масивен дифузьор. Като цяло колата е по-ниска, клиренсът е снижен с 10 мм и това ѝ личи. Екстериорната картинка се завършва от 20-цоловите алуминиеви джанти, които са "обути" с гуми Michelin Pilot Super Sport. Като цяло обаче BMW X5M издава с външния си вид агресията, която се крие под капака.

Интериор

В сравнение с предходната Х5-ица дисплеят на мултимедията, който беше интегриран дълбоко в централната конзола, сега е заменен от доста по-стилен и значително по-голям екран. Той е разположен над основната част на арматурното табло, наподобява широкоекранен таблет и е статичен. Именно на него може да се проектира т.нар. спортен екран, който показва конските сили и въртящият момент в реално време. Салонът се различава и с нестандартния скоростен лост, различните предни седалки (специално проектирани за модела), както с алуминиевите декоративни елементи. Иначе като цяло салонът предлага отличен комфорт, който също не кореспондира със "звяра", криещ се под предния капак.

Двигател, ходови характеристики и цена

И докато при екстериорната и интериорна визия разликите не са големи, що се отнася до возия и динамика, положението е "out of control". 4.4-литровият бензинов V осмак, развиващ с 575 конски сили и със 750 Нм въртящ момент, няма да остави равнодушен дори и най-спокойният водач. Този мотор в съчетание с осемстепенната Steptronic трансмисия позволява на масивното SUV да ускори от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди, а усещането, когато газта бъде натисната докрай, е наистина неописуемо. То се допълва и от уникалния звук, който въпреки отличната шумоизолация се чува доста добре и в купето.

За да бъде "обуздано" най-мощното Х5 се грижат огромни шестбутални спирачни апарати отпред, а за стабилността отговаря т.нар. мехатронно шаси. То има три режима на работа Comfort, Sport и Sport+, като последният е умопомрачаващ. Возията става твърда, воланът също, а откликът на педала за газта - мигновен. Ако има достатъчно пространство пред колата, без да усетите ще достигне електронното ограничение на скоростта, което е 250 км/ч. Първите 100 километра в час се достигат неусетно, но по-забележителното в новото Х5 М е неговото доускорение. На практика то може да става във всички оборотни диапазони, а усещането е излишък от мощ. Дори и след 200 км/ч автомобилът продължава да ускорява и огромната мощ бива възпряна чак от електронния ограничител на скоростта.

След края на теста все пак погледнахме борд компютъра с цел да разберем какъв е реалният разход на гориво на новото Х5 М. Оказва се, че за 380 километра пробег, при това само на спортен режим и доста сериозно настъпване на газта, средната консумация на бензин е 19.6 литра на 100 км. От компанията производител казват, че ако се кара спокойно, средният разход може да падне и под 11 литра на 100 километра пробег. Друг е въпросът, че едва ли са много водачите, които ще карат този автомобил спокойно. Удоволствието от шофирането на най-мощната Х5-ица обаче си има и своята цена, а тя не е никак ниска. Базовият вариант се предлага у нас за сумата от 226 000 лева с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    3 1 Отговор
    Уникално. Завиждам на автора за възможността да покара това високотехнологично творение.
  • 2 MaKaTa

    4 1 Отговор
    Точно тази, с чешките номера я видях като я снимаха. Снимките са направени пред резиденция Бояна. Колата на живо е още по-красива, а кък само потегли...

    Коментиран от #4

  • 3 гост

    2 2 Отговор
    Това е по-яко и от М5 бе. С 4х4 сигурно се изтрелва като куршум. И с тая мощ и визуална злоба... Просто нямам думи. Но цената наистина не е ниска.
  • 4 алфа

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "MaKaTa":

    ехеее тия най накрая имат вече 575 hp брейййййй .... и ако върви ще е добре .... май това бмв е още по грозно от преходните .. даже и един кенеф на ЕКО ТОЙ изглежда по красив и умно направен

  • 5 ТУРБОТО

    1 1 Отговор
    слабо е тва, аз с Пунтото ми с турбина го отвях, а хем комплексара в бмвенцето си беше пуснал сръбската музика, ама уви продължават да са бавни немкините :(, вече само с японките ще се дърпам, че поне е интересно
  • 6 гост

    2 0 Отговор
    20 на 100 показва борда, това може би е реалния среден разход, а тия под 11 се постигат по магистралата със 110 км/ч :D

    Коментиран от #8

  • 7 БМВ са бързи

    3 0 Отговор
    не е вярно, че бмв-та са бавни, вчера на горубляне една м3ка дръпна един камион МАК (който караше на задна)
  • 8 Марто

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    ми те пичовете са го написали. реален 19.6 но това е с цялата газ, ако караш като пенсионер ще спаднеш и на 11, ама кой го интересува разход, след като може да даде 226 000 лв. питам аз и отговор не искам :)

    Коментиран от #19

  • 9 бързи като ГАЗКА

    2 1 Отговор
    не е срамно да караш бмв пичове, срамно е че хонда сивик 1.6 4 цилиндъра спуква тъпите 6ци 140-150 коня, а туин спарковете, кво туин спарковете, 1.3 боксера 90 кс да не говориме кво ги прави "бързите"
  • 10 гроздето

    2 4 Отговор
    тук само Ондажиии има. карай те си прахосмукачките и се наслаждавайте на каручките. Приказката за лисицата и киселото грозде е точно за вас

    Коментиран от #11

  • 11 Хонда

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "гроздето":

    Май май осъзнавате кви бангии карате, а ти тайно си представяш на Сивик, а Акорд как караш, ама те е яд и те е срам да си го кажеш

    Коментиран от #18

  • 12 Алфа

    3 1 Отговор
    Колеги оставете фенчетата на бмв по за един ден да живеят в заблуда че тяхната марка са направили нещо което за мен други марки са постигнали преди 10-15 години

    Коментиран от #13

  • 13 Смийгъл

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Алфа ":

    Да послушайте колегата, не намесвайте сивиците и 156те, че вечерта ще дават по новините: "масови самоубийства на фенове на бмв"
  • 14 ЧвоР

    3 3 Отговор
    Мечтата на Ганю - бяла Х5-ца с черен таван - аааууу страаашна е ! Идеално се вписва на фона на мизерията и калните пътища осеяни с дупки - ако е и с черен таван на Ганю му потичат лигите ! Кола за комплексирани джуджета с къси пи.ки - такива коли са задължителен атрибут за Ганю с тъмни очила и обиколка на бицепса колкото средностатистически мъжки крак в Слънчев Бряг или Марина Диневи ! Шапката бмв на главата подсилва ефекта за извънземната немска технология на 4 гуми - хората цъкат и се обръщат след баварското чудо а черния таван подсилва ефекта с 100 коня отгоре ! Ще повърна !

  • 15 Смийгъл

    2 2 Отговор
    Вчера до като си карах нисан алмерата, видях една М4ка и почнах да си пея "мила душица, защо пищиш като мушица, СКОРО ЩЕ БЪДЕШ ИЗЯДЕНА" и от там бааааам на 2ра върнах и за малко да литна, а онова грозното го изгубих

    Коментиран от #17

  • 16 зззз

    1 0 Отговор
    дам 4,4 двигател от Е38 и Е39,сложили му две турбини и айде 230 000лв,купувай народе....
  • 17 АмГЪЛТА бмвта

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Смийгъл":

    то даже в "нийд фор спиид" игрите, тия грозотии от мюнхен са бавни
  • 18 гроздето

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Хонда":

    бе гледам не ги карате много
  • 19 Алфата

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Марто":

    Море, ако го караш по немецкий аутобан с пълна газ, т'ва 2.5 тона чудовище с тоз "табун"под капака, не сваля под 45-50/100 разход! Вярвай ми. Та сериозно ще ти запука и за разхода!

    Коментиран от #48

  • 20 Ненормален

    4 1 Отговор
    Абе хора каква е тая злоба, какъв е този негативизъм, който изсипвате под тези статии. Не мога да повярвам какви маловажни теми могат да действат така разединяващо...съвсем е пощурял от бедност тоя народ.Какво значение има кой е по-бърз, кой е с по-скъпа кола, коя марка по-добра...че вече и спорове и хейт и 'оригинални' подмятания и 'Ганьо'-вщина и не знам си каво... Излезте от филма, бъдете ХОРА, направете нещо градивно за себе си и околните.

    Коментиран от #42

  • 21 Хонда

    1 3 Отговор
    комплекскче, да хондите не ги караме в сервизите и е нормално там да не ги виждаш, бягай да се запасваш с провизии от кауфланд, че кой знае в момента кво се е прецакало по "здравото" бмв-це

    Коментиран от #33

  • 22 xaxa

    4 1 Отговор
    Джипа е страшен!Проверете в youtube без ограничител вдига 282 км/ч...
  • 23 Зувериг

    3 0 Отговор
    Колко сте смешни всички! Карайте си смешните коли без никаква история и визия.Пръдливи кошници със смешни двигатели с по 90 коня,на които колкото и лепенки и турбини да сложите никога няма да бъдат запомнени и няма да са коли!
  • 24 W222

    1 2 Отговор
    ЕДНО ГАЗОВО ИЛИ МЕТАНОВО И ПРОБЛЕМА С РАЗХОДА Е РЕШЕН.НА ПОСЛЕДНАТА СНИМКА СЕ ВИЖДА ЧЕ ПРИ СРЕДНА СКОРОСТ ОТ 39 КМ/Ч РАЗХОДА Е 20,5 НА 100.НЕ МИ СЕ МИСЛИ ПРИ СРЕДНА СКОРОСТ ОТ 100 КМ/Ч КОЛКО ЩЕ Е РАЗХОДА,БИ ТРЯБВАЛО ДА Е ОКОЛО 45 НА 100

  • 25 тошибиян

    1 2 Отговор
    това може да се нарече поредния опит на бмш да създаде поредния безмислено скъп дарак
  • 26 тошибиян

    1 2 Отговор
    тея само хабат материялите и не виждам къде е куката за теглене кога дойде трактора на помощ хахаа
  • 27 Николай Попов

    0 1 Отговор
    Бая вървеше...
  • 28 kalidko

    2 1 Отговор
    И как ги спуква? Само напред, евентуално. БМВ се кара по друг начин, не е за ч*киджии , дето им поднасяло зимата и не знаят да го карат "на врати", предняри такива, тьркаляйте си оризовите хлебчета и скьсвайте когото искате/можете, но сравненията ви с двг 1.4 90 hp vs 150 hp са нелепи. Щото за вас скьсване означава 0-100 или някакво разстояние от спряло положение. Какво ще кажете за дрьпка 100-220 км/ч, точно когато хондичките умаляват и бмв-тата тькмо се сьбуждат за вьрвене, щото виж ти били "шестаци"? Или да отворим за ревизия 6-так 2.5 литра и 1.6 ондаджийски на 400 000 км да видим разликите в блокове, бутала, валове - кое накьде е.

    Коментиран от #29, #43

  • 29 АСД

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "kalidko":

    Кво им се обясняваш. Отвярачките на кенчета нито 0-100, нито 0-200 имат шанс.
  • 30 МSux

    2 4 Отговор
    Исках да прочета всички коментари за да видя дали сме на едно мнение, е , явно не. Не знам колата колко е технлогична, но за мен е адски грозен тоя джип, никога не съм се изказвал лошо за дизайна на БМВ, макар и да съм говорил срещу тях. Това е най-грозната Х5ца от всичките, направо съм учуден, че няма повече коментари които зачеркват дизайна, всеки с вкуса си.

    Коментиран от #34

  • 31 Jack Bauer

    2 1 Отговор
    Много ми харесва багажника, с този падащ борд отзад мога да кача над тон домати ;)
  • 32 БМВ

    3 0 Отговор
    Колата е перфектна, но е много скъпа, а и разхода на гориво ще да е доста висок! Работете здраво момчета за да карате такива автомобили!!!
  • 33 samo nemsko

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Хонда":

    ха зел да говори за хонди тва не е кола а варел къде си зел да говориш за БМВ ма трябва да има и някой се пак да разсмива ти напрово къртиш
  • 34 alfa

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "МSux":

    и аз като теб мисля ,че е грозно това нещо, но то не е за учудване те бмв от дълго време на сам не са правили красиви и елегантни автомибили , а правят ръбато от вън и дървени от вътре.лежат на стари лаври за надеждност , а не се виждат в същност колко са скъпи за купуване и поддръжка после .
  • 35 Mad Max

    2 1 Отговор
    Искам да го видя с 60 по легналите полицаи или да речеме в ливадата ,в кал ,баир ,дупки(ако не заседне някаде разбира се) и след екшън каква част от пластмасовия паркетен лъки бой и електрониката му ще бъде налична :).В този ред на мисли казвам "евала" на клипът на гоуемио гоуф-тоарега.Хората поне си признават че не е идиото-устойчив.Относно всички коментари бих казал следното "ИСТИНСКИТЕ АВТОМОБИЛИ ПРЕСТАРЯВАТ И НЯМА КОЙ ДА ГИ ЗАМЕСТИ!!!"
  • 36 mediator37

    2 0 Отговор
    Най-важното за проходимостта са гумите и клиренса. Естествено е, че с такива гуми и Хамър да обуеш ще буксува. От друга страна, ако на това БМВ сложиш каквито трябва гуми за оффроуд, може да брадясаш докато чакаш да вдигне 250км/ч.
    Резачката, която са произвели баварците, е яка отвсякъде! Това, което извиква страведливо смущение в душата ми е бензина (разхода). За белия цвят няма да коментирам, иде ми да повърна, но да речем, че такава е останала непродадена.

    Коментиран от #37

  • 37 Mad Max

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "mediator37":

    Колега кеф на 100 няма. И все пак ако си говорим за шосеен кеф бих предпочел поне нещо по-лекичко
  • 38 японките

    1 0 Отговор
    ахахаха мишките изскочиха за момент, ама на пътя на като видят някоя "смешна", "бавна" японка ще пускат аварийките от страх :D. А оня наркоман там с теориите за задното и бмв-то били специални коли и страхотни умения-ХАХАХАХА БРАВО НЕ СПИРАИ НАРКОТИЦИТЕ МОЛЯ ТИ СЕ НЕДЕЙ, бъзикам се не е наркоман-природно "умен" е :P
  • 39 книжка за бмв

    3 0 Отговор
    мда бмв-та както каза онзи мушморок са специални, изисикват се специални умения като: тъп, прост, комплексиран и т.н.
  • 40 Алфа

    2 0 Отговор
    абе ти да не си на лепило бе ???? не, че защитавам хонда или японките ама не може да им се отрече ,че имат някои мн бързи като : нисан jtr, нисан jukR , a бмв с какво ще се похвали до сега, нямат нищо наистина бързо , а и от бая време на сам интериора им е еднакъв на всички те им модели(кошници) ако вземат малко да сменят матрицата дет си правят интериора ще бъде мн добре
  • 41 bloodhound

    1 3 Отговор
    Не е удачно леваци, които не са карали автомобили над 200 к.с. и под 3 години от дата на производство,да дават мнение и да спрягат глаголи.Не съпоставяйте япоска косачка за трева 90к.с. от които 89 са се споминали преди 17 години със скъп автомобил от висок клас,защото разликите са големи като между Враца и Венеция
  • 42 нормален

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ненормален":

    Подкрепям те приятел, мисля, че аудиторията тука е около 16 годишна, съдейки по коментарите.
    Поздрави,
  • 43 нормален

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "kalidko":

    Приятел, много си прав за задното предаване, трябва повече внимание и малко повече опит. Вече десетина години карам коли със задно предаване.
    Както каза колегата по-долу тук се сравнява Враца със Венеция.
  • 44 Vasik Atanasova

    6 0 Отговор
    ВЪПРЕКИ ЧЕ СЪМ ФЕН НА АУДИ
    ТОЗИ ДЖИП Х5 Е СУПЕР АВТОМОБИЛ
    НЕВЕРОЯТЕН ДЖИП
    УБИЙСТВЕН Е
  • 45 алфа

    0 0 Отговор
    вие у враца още топла нямате и се къпете с канчета , тръгнал на мен да ми говори, ти колко нова кола караш бе???? видял тука на снимка нещо дето прилича на автомобил и му наскачаха въшките
  • 46 алфа

    0 0 Отговор
    поста ми е за bloodhound големия разбирач със малкия......
  • 47 Българин

    0 0 Отговор
    Имате " страхотен" правопис! Не си и помислям за " БМВ", за да не ме сравняват с някой от почитателите му!
  • 48 Лошо куче

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Алфата":

    За да му пука за разхода, трябва да е навит да го купи и само да сравнява алтернативи. Така ли е?! Щом е драскач у факти.бг, най-вероятно не е! Тогава?! Какво сте тръгнали да обсъждате автомобили, които не можете да имате?! Май сте мазохисти!
    БМВто е страхотно, ама не ви стиска да извадите 200 000 лева!
  • 49 бмв е61

    0 1 Отговор
    едвали има един който може да извади повече от 20 000 лв ама говорите доста кой къв е да ама не
    а иначе по-темата бавареца е чистокръвен звяр ама за този който е заможен да си го позволи надали ще му пука за разхода
  • 50 йордан иванов

    0 0 Отговор
    Идва зима и Х5 е царят на пътищата
  • 51 Radoslav Georgiev

    1 0 Отговор
    Направо не е за вярване колко злоба и завист има в хората. Тръгнали да сравняват чисто ново БМВ с 15-20 годишни кенефи. Това сме хората дори и да харесват нещо го харесват до момента когато съседа си го купи и после вече е грозно защото съседа го има а ние ни !!!
  • 52 binjiri

    0 0 Отговор
    Аз имам един въпрос.Защо на ГАЗОВАТА ИЛИ МЕТАНОВА УРЕДБА,и викат ГАЗОВОТО или пък МЕТАНОВОТО?Газовото какво?
  • 53

    0 0 Отговор
    .аси грозната намръщена мутра......

    Коментиран от #55

  • 54 БМВ

    0 0 Отговор
    Покупката на толкова скъп автомобил е лоша инвестиция! Цената с времето доста пада и се губят много пари! Иначе, автомобилът е перфектен! От БМВ винаги дават много занижени стойности за разхода на гориво. Този джип харчи много, може би 30л./100км., а моментния разход при бързо набиране ще е над 60л./100км.
  • 55 бончук

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от " ":

    Ти да не си много хубав?

    Коментиран от #56

  • 56

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "бончук":

    Гениален си, по-оригинален отговор не съм чувал.......
  • 57 gmBh

    0 0 Отговор
    Всички джипове са смешни гардероби без значение от марката ! :)
    за същите пари S500 Coupe 5 пъти по красив и престижен тва е от мен :)