Отидете към основна версия

13 295 10

Провал за Mazda на краш тестовете

  • mazda-
  • mx-5-
  • краш тест-
  • euro ncap
Миналата година по това време, точно 25 години след дебюта на първия роудстър от серията MX-5, Mazda представи четвъртата генерация на модела. От японската марка се хвалят, че новата платформа на MX-5 притежава най-ниския център на тежестта в историята на модела.
 
Благодарение на нея четвъртото поколение е олекнало със 100 кг в сравнение с предшественика. Тези иновации обаче не помогнаха на двуместния роудстър да заработи най-високата оценка от пет звезди в краш тестовете на Euro NCAP. Малката спортна Mazda получи четири от пет възможни звезди.
 
Недостатъците по отношение на безопасност са свързани с липсата на някои електронни помощници, като система за автоматично екстремно спиране, например. Още нещо, което е обезпокоило специалистите от Euro NCAP е опасността от нараняване на гръдния кош при страничен удар в стълб.
 
В отделните категории Mazda MX-5 получава следните оценки: Защита на възрастни пасажери - 84%, защита на деца - 80%, защита на пешеходци - 93% (това е най-високия бал, който се дължи на мекия преден капак на автомобила, както и на самата форма на предницата).
 
Електронните помощници пък са оценени най-ниско - със само 64%, което е и основната причина за крайната оценка от четири звезди. Неполучаването на максимална оценка на нов модел, какъвто е MX-5 се счита от мнозина от специалистите за сериозна грешка от страна на конструктори и инженери.
 
Ето и видео от самите краш тестове.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини