Миналата година по това време, точно 25 години след дебюта на първия роудстър от серията MX-5, Mazda представи четвъртата генерация на модела. От японската марка се хвалят, че новата платформа на MX-5 притежава най-ниския център на тежестта в историята на модела.
Благодарение на нея четвъртото поколение е олекнало със 100 кг в сравнение с предшественика. Тези иновации обаче не помогнаха на двуместния роудстър да заработи най-високата оценка от пет звезди в краш тестовете на Euro NCAP. Малката спортна Mazda получи четири от пет възможни звезди.
Недостатъците по отношение на безопасност са свързани с липсата на някои електронни помощници, като система за автоматично екстремно спиране, например. Още нещо, което е обезпокоило специалистите от Euro NCAP е опасността от нараняване на гръдния кош при страничен удар в стълб.
В отделните категории Mazda MX-5 получава следните оценки: Защита на възрастни пасажери - 84%, защита на деца - 80%, защита на пешеходци - 93% (това е най-високия бал, който се дължи на мекия преден капак на автомобила, както и на самата форма на предницата).
Електронните помощници пък са оценени най-ниско - със само 64%, което е и основната причина за крайната оценка от четири звезди. Неполучаването на максимална оценка на нов модел, какъвто е MX-5 се счита от мнозина от специалистите за сериозна грешка от страна на конструктори и инженери.
Ето и видео от самите краш тестове.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 диан
а другите производители какво чакат?
че и ролбари слагат
да е сигурно че ще пукне гадината
09:28 08.10.2015
2 Жапанка
09:32 08.10.2015
3 оня същия
10:22 08.10.2015
4 Румен Янев
11:06 08.10.2015
5 Телевизора на Елвис
Айде да беше с 2 или 3 звезди да говорим за посредственост, дори тогава не е баш провал. Електронните помощници били малко. Дървени глави оценяват субективно. Нали публиката точно заради това търси тая кола бе, че е по проста и по натурална за каране от съвременната синтетика. Точно заради това МХ5 е бестселър в класа си от 25 години. Разни други производители обаче това не ги кефи и затова на финала четем подобни пасквили. Иначе какво очаквате от кола, чиято врата ти седи под мишницата? Естествено, че при страничен удар ще има травми. Както се казва като си тъп може и пишката да си счупиш от много зор...
13:06 08.10.2015
6 Никой
14:20 08.10.2015
7 pfff
16:32 08.10.2015
8 TeodorM
Коментиран от #10
16:37 08.10.2015
9
13:45 09.10.2015
10
До коментар #8 от "TeodorM":
Не може да се сравнява това недозавиващо корито с предно предаване ТТ с истински спортен роудстър като Мазда.13:50 09.10.2015