Официалната премиера на новата Honda Civic се състоя преди месец, но детайлните характеристики за модела станаха ясни чак сега. Новото поколение на Civic е построено на изцяло нова модулна платформа, която ще стане основа и за повечето бъдещи модели на марката, включително и за кросоувъра CR-V.
И докато в момента настоящите версии хечбек и комби разполагат с полузависимо окачване отзад, характерната особеност за последния Civic в изпълнение седан е многолостовото задно окачване. Интересно е още, че междуосието на автомобила е удължено само с 30 мм (2700 мм).
Въпреки това новият Civic превъзхожда предишното поколение на Accord по дължина. От "носа" до "опашката" седанът е разтегнат до 4 630 мм, което е повече със 73 мм от предишната кола. Широчината пък е нараснала с 45 мм (1 798 мм), а що се отнася до височина, седанът е по-нисък с 20 мм (1 415 мм).
Последното решение е взето с цел подобряване както на аеродинамиката, така и на визията на автомобила. Версията седан е прицелена основно към американския пазар и ще се оборудва с двулитров атмосферен двигател с мощност 158 конски сили, както и с 1.5-литров бензинов турбомотор с мощност 174 коня.
Механичната шестстепенна кутия е достъпна само за версията 2.0, докато вариаторната трансмисия на марката се предлага и за двата агрегата. Седанът ще се сглобява в американския завод на компанията, където след време ще започне производството и на варианта купе.
Версията хечбек на новото поколение Civic е предназначена основно за Европа. Тя ще постъпи в дилърските центрове на марката от следващата година, а производството и ще става във Великобритания. Именно този вариант ще се предлага и у нас, но на този етап не се знае със сигурност дали в България ще се продава и седанът.
Подробни технически характеристики за съществуващите Хонда Сивик , вижте ТУК