Малко повече от месец преди автосалона в Детройт, където ще се състои премиерата му, Volvo представи новия си флагман. S90 сменя досегашния най-голям модел на шведите S80 и ще се опита да отхапе парче от тортата в европейския средния клас, доминиран от Audi A6, BMW 5er и Mercedes-Benz E-Klasse.
Новата S-деветдесетка е вторият модел на Volvo с това име след седана, произвеждан в края на 90-те години на миналия век. Автомобилът е базиран на модулната платформа SPA, дебютирала с втората генерация на всъдехода XC90.
Шведският седан ще се предлага с двулитрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Drive-E, които могат да се комплектоват с шестстепенна механична предавателна кутия или автоматик с осем предавки. Ще има и хибридна модификация със системна мощност 400 к.с. с 65-киловатов електромотор на задната ос.
Продажбите на Volvo S90 ще стартират с бензинова версия с мощност 320 к.с. с турбокомпресор и механичен нагнетател. За любителите на нафтата са предвидени два варианта с четирицилиндров турбодизел със 190 (400 Нм) и 225 конски сили (470 Нм).
Всички модификации с изключение на най-маломощната ще имат четири задвижващи колела. В нормални условия въртящият момент се предава на предния мост, а при пробуксуване към задната ос може да се прехвърля до 50% от тягата.
Volvo S90 ще получи система за полуавтономно управление на базата на активен круиз контрол. Тя позволява движението в едно платно със скорост до 130 км/ч без намесата на водача. Електрониката не се нуждае от "пилотен" автомобил отпред, който да следва, поддържайки същата траектория от дистанция.
Интерес буди и системата за засичане на едри животни като лосове на пътното платно, която работи както през деня, така и нощем. В случай на опасност тя задейства спирачките, за да се избегне удар.
В оборудването влизат също системи за 360-градусово видеонаблюдение, следене на слепите зони, автоматично паркиране и помощ при пресичане на натоварени кръстовища. Освен това S90 ще може да предотвратява неволно излизане на банкета, като спира и завива самостоятелно в случай на нужда.
Volvo няма да се разочарова и почитателите на големи шведски комбита. Малко след седана се очаква и появата на универсала с традиционния индекс V90.
Технически характеристики за съществуващите моделите на Волво , вижте ТУК