Малко повече от месец преди автосалона в Детройт, където ще се състои премиерата му, Volvo представи новия си флагман. S90 сменя досегашния най-голям модел на шведите S80 и ще се опита да отхапе парче от тортата в европейския средния клас, доминиран от Audi A6, BMW 5er и Mercedes-Benz E-Klasse.
Новата S-деветдесетка е вторият модел на Volvo с това име след седана, произвеждан в края на 90-те години на миналия век. Автомобилът е базиран на модулната платформа SPA, дебютирала с втората генерация на всъдехода XC90.
Шведският седан ще се предлага с двулитрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Drive-E, които могат да се комплектоват с шестстепенна механична предавателна кутия или автоматик с осем предавки. Ще има и хибридна модификация със системна мощност 400 к.с. с 65-киловатов електромотор на задната ос.
Продажбите на Volvo S90 ще стартират с бензинова версия с мощност 320 к.с. с турбокомпресор и механичен нагнетател. За любителите на нафтата са предвидени два варианта с четирицилиндров турбодизел със 190 (400 Нм) и 225 конски сили (470 Нм).
Всички модификации с изключение на най-маломощната ще имат четири задвижващи колела. В нормални условия въртящият момент се предава на предния мост, а при пробуксуване към задната ос може да се прехвърля до 50% от тягата.
Volvo S90 ще получи система за полуавтономно управление на базата на активен круиз контрол. Тя позволява движението в едно платно със скорост до 130 км/ч без намесата на водача. Електрониката не се нуждае от "пилотен" автомобил отпред, който да следва, поддържайки същата траектория от дистанция.
Интерес буди и системата за засичане на едри животни като лосове на пътното платно, която работи както през деня, така и нощем. В случай на опасност тя задейства спирачките, за да се избегне удар.
В оборудването влизат също системи за 360-градусово видеонаблюдение, следене на слепите зони, автоматично паркиране и помощ при пресичане на натоварени кръстовища. Освен това S90 ще може да предотвратява неволно излизане на банкета, като спира и завива самостоятелно в случай на нужда.
Volvo няма да се разочарова и почитателите на големи шведски комбита. Малко след седана се очаква и появата на универсала с традиционния индекс V90.
Технически характеристики за съществуващите моделите на Волво , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 4546
10:07 03.12.2015
2 zolfrid
10:17 03.12.2015
3 КАЛОЯНОВ
10:23 03.12.2015
4 Plodviv
10:32 03.12.2015
5 Гост
Марката одавна нее Шведска
Информацията е подвеждаща.
Коментиран от #36
10:34 03.12.2015
6 112
10:38 03.12.2015
7 опсмопсус
Отпред вече всички са ми еднакви в решетката, Мазда, Волво, Мерцедес!
Всеки има различен вкус, като не ви харесва не я купувайте бие!
10:48 03.12.2015
8 да ама не
Коментиран от #10
10:48 03.12.2015
9 Кофти
10:53 03.12.2015
10 VWandMercedes
До коментар #8 от "да ама не":
Мдааа, и аз харесвам Алфа Ромео но карам немец.10:59 03.12.2015
11 xxx
Кофти се подържа Волво, а и бензиновите им мотори са доста лакоми, но че е хубава марка- да, факт е!
11:08 03.12.2015
12 ваг пляк
11:32 03.12.2015
13 asoos
11:40 03.12.2015
14 Киро
Радвате ли се сега?
Лимузина с 2000 кубика дигателче!
И на ХС90 слагат същия, смях в залата, другари!
Коментиран от #27
12:11 03.12.2015
15 копеле
12:13 03.12.2015
16 бмв е61
12:25 03.12.2015
17 МSux
Коментиран от #28, #46
12:28 03.12.2015
18 гост
Единственото което не е хубаво е, че е голяма на габарити. Все повече и повече растат на размер, а пътищата не, в България дори се стесняват паркоместа и пътни ленти. Няма как да става по-приятно карането, ако е трудно да се разминеш или изпитваш трудност при всяко едно маневриране из града.
Това волво ако запази същия дизайн и пропорции, но купето е към 4,5м. ще е много по-удобно и практично.
Коментиран от #21
13:08 03.12.2015
19 maxblue
13:28 03.12.2015
20 Косматия
13:41 03.12.2015
21 Косматия
До коментар #18 от "гост":
То има и S60, като ти е голямо това.13:44 03.12.2015
22 Мнение
13:51 03.12.2015
23 Кобрата
Като я погледна отстрани, задницата е скосена подобно на тази на Audi A7, други забележки няма, VOLVO-то е хубава марка!
Коментиран от #26
13:52 03.12.2015
24 така е
иначе като цяло е много добро на вид
13:59 03.12.2015
25 елеганс
14:13 03.12.2015
26 макя му и прасе - цел шопар ти ка'ам
До коментар #23 от "Кобрата":
И доста скъпичко за поддръжка, но като си го купиш, ще разбереш14:50 03.12.2015
27 Домакин
До коментар #14 от "Киро":
Аз мисля, че са достатъчни тези 2000куб. Малък разход, прилична динамика. Ти какво очакваше? Конкурент на 550д?Коментиран от #45
15:01 03.12.2015
28 факт
До коментар #17 от "МSux":
" Като дизайн бих го предпочел пред немската 3ка. " - Трепереха ли ти ръцете, докато го написа това? Та това Волво е някаква комбинация от немската 3ка и не им се е получило особено добре!15:05 03.12.2015
29 гост
15:26 03.12.2015
30 Аз
16:07 03.12.2015
31 b b simon
Супер возия а и частите не бяха скъпи, нооооо на градско ми влизаше дълбоко в джоба(16-17L).
На всекими според потребноститe!
16:28 03.12.2015
32 mediator37
Обаче, подтискащо малък двигател 2,0л. Просто недоумявам. Бизнескласа, флагман... и изведнъж - спестители на плажа. Остава фабрична газова бутилка да й сложат и айде чакай да пребориш триглавата ламя .
16:32 03.12.2015
33 slavi
Щели да побеждават E-class, A6 и 5-er ... :D Боже,Боже...
16:37 03.12.2015
34 656
Коментиран от #41
16:59 03.12.2015
35 фори
17:09 03.12.2015
36 Моля
До коментар #5 от "Гост":
Компанията, завода и персонала са шведски. Основният акционер е китайски консорциум, хайде моля когато пишете коментари поне се поинтересувайте. Според теб Ягуар и Роувър са индийски сигурно. В БМВ има арабски акционери... това прави ли я арабска кола?17:23 03.12.2015
37 Анастас Анастасов Хх
17:23 03.12.2015
38 Volvo
Това казва всичко!!!
Коментиран от #42
18:47 03.12.2015
39 SWEDEN
20:59 03.12.2015
40 SWEDEN
21:05 03.12.2015
41 XC 90
До коментар #34 от "656":
Ко, Ко каза, ко ? Ей тва е красота и изящество мани го мерца ;)https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-0/p180x540/12308841_10153786688116052_1182695378794193641_n.jpg?oh=3afbbad0f5ef9c637184eceb63512a5b&oe=56D9DB87
Коментиран от #44
21:30 03.12.2015
42 Behemoth
До коментар #38 от "Volvo":
Шведския метал е за децата. Сега по-темата, колата изглежда добре. Централната козола обаче е доста грозна за мен, както и задницата.22:33 03.12.2015
43 Hahaha
00:25 04.12.2015
44 656
До коментар #41 от "XC 90":
Съгласен съм но аз визирах седан-лимозина12:08 04.12.2015
45 Киро
До коментар #27 от "Домакин":
Да, ще може да се движи с 2000 кубика двигателче, но това двигателче не подхожда за флагманите на Волво, които са по над 2 тона!Като ще даваш 150 хиляди лева за ХС 90, дали си заслужава двигателчето да ти е 2000 кубика? Този автомобил ще има динамика на пенсионерска кола, а хората, които дават толкова пари, не искат такава кола, повярвай ми.
И не е нужно да е 550 Д, един нормален за това купе 3.0 дизел му е екстра.
Коментиран от #49
12:16 04.12.2015
46 йгхб
До коментар #17 от "МSux":
Лошото е ,че никой с БМВ няма да ти види хубавата Задница !08:18 05.12.2015
47 Бмв Фен
11:26 05.12.2015
48 VKB
15:44 07.12.2015
49 VKB
До коментар #45 от "Киро":
Погледни първо колко кончета е!Вече и от 1000 кубика вадят 150 к.с.По-ме притеснява дали ще издържи повече от 100 000км!
15:48 07.12.2015
50 V70 2001 и SuperB 2014
23:41 09.12.2015