Често наричан "Ford F150 в костюм" заради общата платформа, напоследък Lincoln Navigator трудно мери сили с най-прекия си конкурент Cadillac Escalade. Двата американски всъдехода атакуваха пазара паралелно в края на 90-те години, но през 2015-а луксозното поделение на Ford е продало по-малко от 12 хил. екземпляра, докато предложението на GM е пласирало близо 36 000. За сравнение през 1998 г. са купени 43 859 "навигейтъра" срещу едва 3 089 "ескалейда".
Този прелом в съотношението на силите логично тревожи Lincoln и компанията смята да предприеме решителни стъпки за привличането на повече купувачи. Точно такава амбиция има Navigator Concept, чието премиера ще се състои на автосалона в Ню Йорк след два дни.
Според дизайнерите разкошният всъдеход е вдъхновен от платноходните яхти. Необичайните за този сегмент врати тип "крила на чайка" се отварят автоматично и облекчават максимално достъпа на пътниците в салона, където ги посреща една от гордостите на Lincoln - кожените седалки с електрически настройки в 30 направления.
Navigator Concept има напълно цифрово арматурно табло с голям сензорен дисплей на мултимедията, специален дрешник в багажника и аудиосистема Revel.
Останалото оборудване също е на ниво - водачът може да разчита на 360-градусово видеонаблюдение, система за предотвратяване на челен удар, която разпознава пешеходци, и функция за поддържане на движението в лентата.
Под предния капак се крие 3.5-литров V6 с два турбокомпресора от семейството EcoBoost. Според Lincoln мощността му надхвърля 400 к.с. С този агрегат най-вероятно ще се оборудва и серийната версия на следващия Navigator, който ще бъде построен на нова платформа и ще се появи на пазара към края на 2017 г.