Mercedes Vario Research Car (VRC) е представен в Женева през 1995 година, като колата впечатлява с четири различни купета, а трансформацията става за 15 минути. Още по-любопитното е, че тя е толкова лесна, че може да бъде направена и от три жени...Да. Един автомобил за минути може да се превърне в четири различни коли - блестяща идея, която обаче остава само под формата на концепция. Собственикът на Mercedes VRC може да трансформира колата си във формата на седан, комби, кабриолет или в пикап.Всичко това става възможно благодарение на сравнително леки стъклопластови модули, всеки от които тежи от 30 до 50 килограма. Въпросните модули се съхраняват в специални станции на компанията, където обучени екипи за минути трансформират автомобила.Техниците поставят желания модул, след което електромотори го фиксират в осем опорни точки. При демонтирането е необходимо да се "отключат" четири ръчки, след което сервомоторите откачат елемента от колата и той се сваля на ръка.Тъй като въпросните ел. съединения са различни за всеки тип каросерия, на помощ идва един централен терминал, който разпознава актуалната конструкция. Така например, ако е монтиран тип каросерия комби, то компютърът включва задната чистачка, разположена на него, а ако е поставена кабрио приставката, компютърът свръзва към приборите управлението на гюрука.Това е първият Mercedes, използващ технология със сервомотори. Още нещо интересно е, че спирачното и кормилно управление нямат механична връзка с водача, което за онези години се счита като свръхфутуристично решение.Същото се отнася и до системата за активно окачване Active Body Control, която впоследствие се превръща в стандарт. Това става през 1999 година с модела Mercedes CL. Цветният дисплея от VRC пък се появява на S-Klasse през 1998 година.Иначе VRC е конструиран като автомобил с предно предаване и с вариаторна скоростна кутия - решения, които днес се използват масово при болшинството от автомобилните марки. Допълнителна система пък позволява на пасажера до водача да следи вторична информация.Въпросната вторична информация показва налягане в гумите, ниво на различните течности, състояние на светлините и др.. Въпреки този футуристичен концепт, следващата стъпка на Mercedes идва през 1997 година, когато се появява неудачната A-Klasse, която първоначално се проваля на т.нар. "лосов тест".
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.