Отидете към основна версия

53 411 25

8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете

  • porsche-
  • cerrera-
  • gt

Porsche 918 Spyder се смята за последен писък в автомобилостроенето, но не трябва да забравяме и за неговия нехибриден предшественик Carrera GT. Porsche Carrera GT е снабдено с V-образен десетцилиндров двигател, разполагащ с 612 конски сили. Този мотор работи съвместно със "старомодната" шестстепенна механична скоростна кутия, но тези факти са добре известни на феновете на марката. Сега ще ви разкажем за осем неща, касаещи Carrera GT, които не са познати на широката общественост.

1. Не е за вярване, но в началото на 2000 година компанията изпитва сериозни финансови трудности. Налага се силно ограничаване на спортните програми за сметка на разработване на първото SUV на компанията. Когато Cayenne се появява на бял свят е критикуван много, но именно той спасява компанията от фалит. Така че, ако не се беше появил Cayenne, то едва ли щяхме да видим и Carrera GT.2. Carrera GT е оборудвана с един от най-сложните съединители сред всички серийни автомобили. В YouTube има немалко клипчета, показващи как собственици на Carrera GT се опитват да паркират автомобилите си, вследствие на което колата неочаквано гасне. Вината е във въпросното, първо в света, керамично сцепление. Carrera GT е снабдена с автоматичен дросел, който подава газ при потегляне. Така водачът трябва само да отпусне плавно съединителя и чак след като левият педал е отпуснат напълно да подаде газ.3. Стандартният скоростен лост на Carrera GT е изработен от дърво. По-конкретно от бреза и ясен, като целта е да се отдаде заслужения дан към Porsche 917. Освен това въпросната дървесина е по-лека от алуминий, и не провежда топлина. Чак на втората година от производството на Carrera GT се появява опция, позволяваща колата да се поръча със скоростен лост от карбон.4. Ако се вгледате по-детайлно в екстериорните особености на автомобил, ще забележите, че централните гайки на гумите са с различен цвят. От страната на водача гайката е червена, а от страната на пасажера - синя. От Porsche ги маркират по този начин, за да не стане объркване, защото единият комплект е с дясна резба, а другият - с лява.5. Carrera GT е първият сериен автомобил, който разполага с шаси-монокок, изработено от армирани въглеродни нишки. Шасито е направено върху архитектурата на спечелилото Льо Ман през 1998 година Porsche GT1. Масата му е малко повече от 100 килограма, но тя не трябва да ви смущава. Оказва се, че благодарение на това шаси откритата Carrera GT е по-яка от закритото състезателно 911 RSR.6. Разходите по обслужването на Carrera GT са доволно внушителни. Смяната на масло, например струва $1 200. Нов алтернатор струва $2 400, а нови гуми, които трябва да се сменят на всеки четири години - $2 500. Ветроупорното стъкло също е доста скъпо - $9 000, а споменатия по-горе керамичен съединител се предлага от компанията за $20 000.

7. Името Carrera GT е използвано от компанията и по-рано, само че не самостоятелно. Запознатите с историята на Porsche са чували за моделите 356 A Carrera GT и 924 Carrera GT.8. Производството на Carrera GT започва през 2004 години. Първоначално е предвидена серия от 500 екземпляра. Тази цифра е увеличена на 1 000, а по-късно на 1 500. За съжаление производството на Carrera GT е преустановено през месец май 2006 година, когато влизат значително по-строги мерки по отношение на въздушните възглавници. До тогава от конвейерите на Porsche са излезли 1 270 автомобила Carrera GT.От култовия спортен V10 мотор до шасито от въглеродни влакна - Carrera GT е един наистина уникален автомобил. И сега, когато се намираме в ера на хибридни конски сили, то не трябва да забравяме за едно от най-екстремните и расови Porsche-та в историята. Респект!

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини