Last news in Fakti

8 Юни, 2016 10:51 53 329 25

8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете

  • porsche-
  • cerrera-
  • gt
8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете - 1

Porsche 918 Spyder се смята за последен писък в автомобилостроенето, но не трябва да забравяме и за неговия нехибриден предшественик Carrera GT. Porsche Carrera GT е снабдено с V-образен десетцилиндров двигател, разполагащ с 612 конски сили. Този мотор работи съвместно със "старомодната" шестстепенна механична скоростна кутия, но тези факти са добре известни на феновете на марката. Сега ще ви разкажем за осем неща, касаещи Carrera GT, които не са познати на широката общественост.

1. Не е за вярване, но в началото на 2000 година компанията изпитва сериозни финансови трудности. Налага се силно ограничаване на спортните програми за сметка на разработване на първото SUV на компанията. Когато Cayenne се появява на бял свят е критикуван много, но именно той спасява компанията от фалит. Така че, ако не се беше появил Cayenne, то едва ли щяхме да видим и Carrera GT.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете
2. Carrera GT е оборудвана с един от най-сложните съединители сред всички серийни автомобили. В YouTube има немалко клипчета, показващи как собственици на Carrera GT се опитват да паркират автомобилите си, вследствие на което колата неочаквано гасне. Вината е във въпросното, първо в света, керамично сцепление. Carrera GT е снабдена с автоматичен дросел, който подава газ при потегляне. Така водачът трябва само да отпусне плавно съединителя и чак след като левият педал е отпуснат напълно да подаде газ.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете
3. Стандартният скоростен лост на Carrera GT е изработен от дърво. По-конкретно от бреза и ясен, като целта е да се отдаде заслужения дан към Porsche 917. Освен това въпросната дървесина е по-лека от алуминий, и не провежда топлина. Чак на втората година от производството на Carrera GT се появява опция, позволяваща колата да се поръча със скоростен лост от карбон.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете
4. Ако се вгледате по-детайлно в екстериорните особености на автомобил, ще забележите, че централните гайки на гумите са с различен цвят. От страната на водача гайката е червена, а от страната на пасажера - синя. От Porsche ги маркират по този начин, за да не стане объркване, защото единият комплект е с дясна резба, а другият - с лява.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете
5. Carrera GT е първият сериен автомобил, който разполага с шаси-монокок, изработено от армирани въглеродни нишки. Шасито е направено върху архитектурата на спечелилото Льо Ман през 1998 година Porsche GT1. Масата му е малко повече от 100 килограма, но тя не трябва да ви смущава. Оказва се, че благодарение на това шаси откритата Carrera GT е по-яка от закритото състезателно 911 RSR.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете

6. Разходите по обслужването на Carrera GT са доволно внушителни. Смяната на масло, например струва $1 200. Нов алтернатор струва $2 400, а нови гуми, които трябва да се сменят на всеки четири години - $2 500. Ветроупорното стъкло също е доста скъпо - $9 000, а споменатия по-горе керамичен съединител се предлага от компанията за $20 000.

7. Името Carrera GT е използвано от компанията и по-рано, само че не самостоятелно. Запознатите с историята на Porsche са чували за моделите 356 A Carrera GT и 924 Carrera GT.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете
8. Производството на Carrera GT започва през 2004 години. Първоначално е предвидена серия от 500 екземпляра. Тази цифра е увеличена на 1 000, а по-късно на 1 500. За съжаление производството на Carrera GT е преустановено през месец май 2006 година, когато влизат значително по-строги мерки по отношение на въздушните възглавници. До тогава от конвейерите на Porsche са излезли 1 270 автомобила Carrera GT.8 факта за Porsche Carrera GT, които не знаете

От култовия спортен V10 мотор до шасито от въглеродни влакна - Carrera GT е един наистина уникален автомобил. И сега, когато се намираме в ера на хибридни конски сили, то не трябва да забравяме за едно от най-екстремните и расови Porsche-та в историята. Респект!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    22 2 Отговор
    Това е последното истинско Порше. Интересен материал, наистина не знаех някои от фактите. Браво.
  • 2 Никой

    24 3 Отговор
    Уникален суперавтомобил, който едва ли някога ще бъде копиран. V10тка без глупави електромотори, красота, избрана пред безопасността, без тракшън контрол и с ръчна скоростна кутия! Олицетворение на какво трябва да представлява една суперкола.
  • 3 Дошо

    2 32 Отговор
    Неуправляем кенеф

    Коментиран от #4, #8

  • 4 Дохшо

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Дошо":

    Дохшо, бъди така добър, днес да си изпиеш всичките хапчета за психиатрията, която те мори от незапомнени времена!
  • 5 1111

    1 15 Отговор
    Ей сега го изкарвам и отивам пред "Планет";). Този картинг е толкова неудобен колкото и скъп. Но за гъзарията в БГ няма лошо време а явно и неудобни коли, щом притежават необходимата емблема на предния капак.

    Коментиран от #7

  • 6 Кофти

    13 0 Отговор
    Най-красивото Порше....
  • 7 Никой

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "1111":

    Toва е за хора, които искат кола за каране. Като си дърт и търсиш удобство си има С класа.
  • 8 разбирачанамаикатиебача

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Дошо":

    а на твоя кенеф хидравлка имаш ли или си с червячен редуктор на гадната лада !?
  • 9 гост

    3 14 Отговор
    Да, кажете го на Пол Уокър, но няма да можете понеже изгоря като факла в същото порше. Това е невероятен барутник, точно съединителя му били сменили преди да го карат и излезли да го изпробват. Много други спортни коли катастрофират, но не избухват в пламъци както това порше, като въпросната катастрофа не станала с невероятно висока скорост. Според порше тяхната кола не е имала проблем, а превишената скорост е довела до катастрофата, но вече се водят неколко дела точно за този модел, че е неуправляем и има технически неизправности, които от порше отричат.

    Коментиран от #15

  • 10 iii

    17 0 Отговор
    Гумите на Карерата на Пол Уокър са били оригиналните 10 годишни, което е недопустимо и само по себе си доказва, че Уокър не е бил такъв авто маниак за какъвто всички го мислят. Дъщеря му се опитва да съди Порше, но на всички ни е ясно, че просто не и стигат паричките и тя си е мислила, че лесно ще изкара няколко милиона като ги осъди. Никой не си купува суперкола за да е лесно управляема. Това, че повечето собственици нямат уменията, нужни за пилотирането на този автомобил, не означава, че е неуправляем. за суперколите е нормално понякога да се палят, Порше GT3, Lamborghini Gallardo и много други от същия клас имат проблеми с пламъци.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #10 от "iii":

    Човека управлявал въпросното порше е състезател, а Уокър е любител. Със сигурност е имал достатъчно опит да кара порше, със сигурност е било достатъчно поддържано след като те притежават още 50-60 екзотични коли и всички са в безупречно състояние.
    Факт е, че някои спортни коли със задно разположен двигател може да се подпалят, но при удар резервуара трябва да е защитен, а не да експлоадира както е станало с Уокър. Защото хората са изгорели живи, не са загинали от удара, а от пожара. Това казвам, че е недопустимо, реално всяка катастрофа е възможен пожар, има толкова много поршета и нито едно не избухва като този модел. Очевидно има нещо сбъркано, но порше не го признават. И да, дъщерята трябва да си търси правата в съда, не заради пари, а за да изнесат недъзите на това порше на яве, за да не загинат други хора с тази опасна кола.

    Коментиран от #13, #24

  • 12 киро мокрия

    3 0 Отговор
    Браво за статията,ако пишете повече такива ще е супер.
  • 13 Никой

    10 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Напълно нормално да загубиш управление в завой при 160км/ч, дори с нови гуми. Имаше много разследвания и всички сочеха, че гумите са били стари и износени. При такава скорост и страничен удар - браво на инженерите на Порше. Да оцелеят хората при това. Повечето коли се разцепват на две. Колкото до пожара - това си е състезателен двигател. Всичко работи на високи температури и не мога да си предтавя как може да се защити такава система от пожар при такъв удар. На много суперколи се случва, при катаствофс да изгарят, дори много Ферарита и Ламбота се запалват докато се движат.

    Коментиран от #17

  • 14

    1 7 Отговор
    Би трябвало да излезеш жив от такъв суперкар, даже и да катастрофираш с такава неособено висока за подобна кола скорост. Наскоро някъв чичка катастрофира с Ламборгини на аутобан с 260км/ч и излезе невредим.

    Коментиран от #22

  • 15 Гога

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Гусин Професор може ли да споделите колко Поршета от въпросните 1 270 произведени бройки са се запалили ?

    Коментиран от #19

  • 16 той

    13 0 Отговор
    Абе не е за всеки този автомобил. 99% от колите в САЩ са автомат и хората карат такива..Много малък процент могат да карат ръчни скорости а още по-малко могат да карат ДОБРЕ ръчни скорости. Само веднъж съм го виждал това Порше на живо и наистина собственика имаше проблем с потеглянто от светофара..като че ли беше учебна кола с новобранец вътре. Значи не е за всеки..в комбинация с толкова голяма мощност, висок адреналин и малко богаташка нахаканост могат да доведат до фатален край почти на 100%..Не са важни толкова конете под капака, колкото магарето зад волана:) за мен когато се качиш на толкова мощна кола трябва да имаш респект и голяма доза СТРАХОПОЧИТАНИЕ към автомобила..иначе дървета колкото щеш...
  • 17

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Никой":

    Нарочно са направени да се разцепват на две при силен страничен удар някои подобни коли, това намалява силата на удара, задната част с двигателя се отделя като цялостта на пътническата клетка остава ненарушена.
  • 18 ПАБЛО ЕСКОБАР

    2 10 Отговор
    КАКТО ВСИЧКО НЕМСКО,ТВЪРДО,ТЯСНО И НЕУДОБНО

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гога":

    Това единствената кола, за която знам, чийто резервуар се намира зад седалките и пред двигателя. Или при евентуално спукване спокойно облива седалките и е изложено на огън или висока топлина от двигателя. Не смятам, че това може да се мери с кола от Ф1, където ползват тази технология, и ако в Ф1 е надежна, защо при порше не е, а хората изгарят като факли?

    Коментиран от #21

  • 20 Разум КОГА

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "ПАБЛО ЕСКОБАР":

    Ти май не си се докосвал до немски автомобил никога. Немските автомобили са се прославили с пословичните си комфорт, пространство в купето и динамика, които осигуряват. Безспорни примери са МБ, БМВ, АУДИ. Видно от некомпетентния ти коментар е, че ти никога не си имал такъв автомобил. Силно вероятно е да си карал или да имаш някоя Онда или някой френски жмел.
  • 21 Никой

    7 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Много суперколи (и особено такива, които са създадени за състезания на писта) имат резервоари в средата. Така балансън 50 на 50 не би се нарушил в зависимост от колко гориво имаш.
  • 22 ясно

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от " ":

    Има разлика между катастрофа и катастрофа. Въпросният чичкаа може само да се е занесъл и подпрял в мантинелата. Не вярвам да оцелее който и да е ако катастрофира по-сериозно с тази скорост. Че те колите от рали шампионатите се блъскат с двойно по-ниска скорост и водачите или навигаторите почиват на място ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, че са с рол кейдж и т.н.

    Коментиран от #25

  • 23 Един

    2 1 Отговор
    Поршето е само едно и то е carrera в класическия си силует с масата за пикник отзад!
  • 24 Ааааа

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Пич каквато и кола да караш със стари 10 годишни гуми е опасна. Камо ли 612 коня кола. Защо се излагаш не знам. Всички обичаме Пол Уокър.
  • 25 Dgi

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "ясно":

    Законите на физиката се пренебрегват много често, Джеръми Кларксън дори дава страхотен пример, цитирам - “Не високата скорост убива хората, а рязкото спиране!”. Ти и с 5 колана да си вързан в най-сигурното Волво или S-class ако се лепнеш някъде челно със 120 дори и си пътник. Колана спира теб, но мозъка ти няма какво да го спре и от отрицателното ускорение се смазва в черепа ти. Е колана ще счупи някое ребро, но пък в него ще се впият белите ти дробове.
    За органите колан няма...