Porsche 918 Spyder се смята за последен писък в автомобилостроенето, но не трябва да забравяме и за неговия нехибриден предшественик Carrera GT. Porsche Carrera GT е снабдено с V-образен десетцилиндров двигател, разполагащ с 612 конски сили. Този мотор работи съвместно със "старомодната" шестстепенна механична скоростна кутия, но тези факти са добре известни на феновете на марката. Сега ще ви разкажем за осем неща, касаещи Carrera GT, които не са познати на широката общественост.
1. Не е за вярване, но в началото на 2000 година компанията изпитва сериозни финансови трудности. Налага се силно ограничаване на спортните програми за сметка на разработване на първото SUV на компанията. Когато Cayenne се появява на бял свят е критикуван много, но именно той спасява компанията от фалит. Така че, ако не се беше появил Cayenne, то едва ли щяхме да видим и Carrera GT.
2. Carrera GT е оборудвана с един от най-сложните съединители сред всички серийни автомобили. В YouTube има немалко клипчета, показващи как собственици на Carrera GT се опитват да паркират автомобилите си, вследствие на което колата неочаквано гасне. Вината е във въпросното, първо в света, керамично сцепление. Carrera GT е снабдена с автоматичен дросел, който подава газ при потегляне. Така водачът трябва само да отпусне плавно съединителя и чак след като левият педал е отпуснат напълно да подаде газ.
3. Стандартният скоростен лост на Carrera GT е изработен от дърво. По-конкретно от бреза и ясен, като целта е да се отдаде заслужения дан към Porsche 917. Освен това въпросната дървесина е по-лека от алуминий, и не провежда топлина. Чак на втората година от производството на Carrera GT се появява опция, позволяваща колата да се поръча със скоростен лост от карбон.
4. Ако се вгледате по-детайлно в екстериорните особености на автомобил, ще забележите, че централните гайки на гумите са с различен цвят. От страната на водача гайката е червена, а от страната на пасажера - синя. От Porsche ги маркират по този начин, за да не стане объркване, защото единият комплект е с дясна резба, а другият - с лява.
5. Carrera GT е първият сериен автомобил, който разполага с шаси-монокок, изработено от армирани въглеродни нишки. Шасито е направено върху архитектурата на спечелилото Льо Ман през 1998 година Porsche GT1. Масата му е малко повече от 100 килограма, но тя не трябва да ви смущава. Оказва се, че благодарение на това шаси откритата Carrera GT е по-яка от закритото състезателно 911 RSR.
6. Разходите по обслужването на Carrera GT са доволно внушителни. Смяната на масло, например струва $1 200. Нов алтернатор струва $2 400, а нови гуми, които трябва да се сменят на всеки четири години - $2 500. Ветроупорното стъкло също е доста скъпо - $9 000, а споменатия по-горе керамичен съединител се предлага от компанията за $20 000.
7. Името Carrera GT е използвано от компанията и по-рано, само че не самостоятелно. Запознатите с историята на Porsche са чували за моделите 356 A Carrera GT и 924 Carrera GT.
8. Производството на Carrera GT започва през 2004 години. Първоначално е предвидена серия от 500 екземпляра. Тази цифра е увеличена на 1 000, а по-късно на 1 500. За съжаление производството на Carrera GT е преустановено през месец май 2006 година, когато влизат значително по-строги мерки по отношение на въздушните възглавници. До тогава от конвейерите на Porsche са излезли 1 270 автомобила Carrera GT.
От култовия спортен V10 мотор до шасито от въглеродни влакна - Carrera GT е един наистина уникален автомобил. И сега, когато се намираме в ера на хибридни конски сили, то не трябва да забравяме за едно от най-екстремните и расови Porsche-та в историята. Респект!
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
11:17 08.06.2016
2 Никой
11:19 08.06.2016
3 Дошо
Коментиран от #4, #8
11:40 08.06.2016
4 Дохшо
До коментар #3 от "Дошо":
Дохшо, бъди така добър, днес да си изпиеш всичките хапчета за психиатрията, която те мори от незапомнени времена!11:53 08.06.2016
5 1111
Коментиран от #7
11:54 08.06.2016
6 Кофти
11:57 08.06.2016
7 Никой
До коментар #5 от "1111":
Toва е за хора, които искат кола за каране. Като си дърт и търсиш удобство си има С класа.11:58 08.06.2016
8 разбирачанамаикатиебача
До коментар #3 от "Дошо":
а на твоя кенеф хидравлка имаш ли или си с червячен редуктор на гадната лада !?12:04 08.06.2016
9 гост
Коментиран от #15
14:46 08.06.2016
10 iii
Коментиран от #11
15:56 08.06.2016
11 гост
До коментар #10 от "iii":
Човека управлявал въпросното порше е състезател, а Уокър е любител. Със сигурност е имал достатъчно опит да кара порше, със сигурност е било достатъчно поддържано след като те притежават още 50-60 екзотични коли и всички са в безупречно състояние.Факт е, че някои спортни коли със задно разположен двигател може да се подпалят, но при удар резервуара трябва да е защитен, а не да експлоадира както е станало с Уокър. Защото хората са изгорели живи, не са загинали от удара, а от пожара. Това казвам, че е недопустимо, реално всяка катастрофа е възможен пожар, има толкова много поршета и нито едно не избухва като този модел. Очевидно има нещо сбъркано, но порше не го признават. И да, дъщерята трябва да си търси правата в съда, не заради пари, а за да изнесат недъзите на това порше на яве, за да не загинат други хора с тази опасна кола.
Коментиран от #13, #24
16:08 08.06.2016
12 киро мокрия
19:47 08.06.2016
13 Никой
До коментар #11 от "гост":
Напълно нормално да загубиш управление в завой при 160км/ч, дори с нови гуми. Имаше много разследвания и всички сочеха, че гумите са били стари и износени. При такава скорост и страничен удар - браво на инженерите на Порше. Да оцелеят хората при това. Повечето коли се разцепват на две. Колкото до пожара - това си е състезателен двигател. Всичко работи на високи температури и не мога да си предтавя как може да се защити такава система от пожар при такъв удар. На много суперколи се случва, при катаствофс да изгарят, дори много Ферарита и Ламбота се запалват докато се движат.Коментиран от #17
19:57 08.06.2016
14
Коментиран от #22
21:21 08.06.2016
15 Гога
До коментар #9 от "гост":
Гусин Професор може ли да споделите колко Поршета от въпросните 1 270 произведени бройки са се запалили ?Коментиран от #19
21:35 08.06.2016
16 той
22:25 08.06.2016
17
До коментар #13 от "Никой":
Нарочно са направени да се разцепват на две при силен страничен удар някои подобни коли, това намалява силата на удара, задната част с двигателя се отделя като цялостта на пътническата клетка остава ненарушена.00:13 09.06.2016
18 ПАБЛО ЕСКОБАР
Коментиран от #20
13:08 09.06.2016
19 гост
До коментар #15 от "Гога":
Това единствената кола, за която знам, чийто резервуар се намира зад седалките и пред двигателя. Или при евентуално спукване спокойно облива седалките и е изложено на огън или висока топлина от двигателя. Не смятам, че това може да се мери с кола от Ф1, където ползват тази технология, и ако в Ф1 е надежна, защо при порше не е, а хората изгарят като факли?Коментиран от #21
20:49 09.06.2016
20 Разум КОГА
До коментар #18 от "ПАБЛО ЕСКОБАР":
Ти май не си се докосвал до немски автомобил никога. Немските автомобили са се прославили с пословичните си комфорт, пространство в купето и динамика, които осигуряват. Безспорни примери са МБ, БМВ, АУДИ. Видно от некомпетентния ти коментар е, че ти никога не си имал такъв автомобил. Силно вероятно е да си карал или да имаш някоя Онда или някой френски жмел.10:59 10.06.2016
21 Никой
До коментар #19 от "гост":
Много суперколи (и особено такива, които са създадени за състезания на писта) имат резервоари в средата. Така балансън 50 на 50 не би се нарушил в зависимост от колко гориво имаш.11:35 10.06.2016
22 ясно
До коментар #14 от " ":
Има разлика между катастрофа и катастрофа. Въпросният чичкаа може само да се е занесъл и подпрял в мантинелата. Не вярвам да оцелее който и да е ако катастрофира по-сериозно с тази скорост. Че те колите от рали шампионатите се блъскат с двойно по-ниска скорост и водачите или навигаторите почиват на място ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, че са с рол кейдж и т.н.Коментиран от #25
14:47 03.03.2017
23 Един
06:45 12.05.2017
24 Ааааа
До коментар #11 от "гост":
Пич каквато и кола да караш със стари 10 годишни гуми е опасна. Камо ли 612 коня кола. Защо се излагаш не знам. Всички обичаме Пол Уокър.00:46 13.05.2017
25 Dgi
До коментар #22 от "ясно":
Законите на физиката се пренебрегват много често, Джеръми Кларксън дори дава страхотен пример, цитирам - “Не високата скорост убива хората, а рязкото спиране!”. Ти и с 5 колана да си вързан в най-сигурното Волво или S-class ако се лепнеш някъде челно със 120 дори и си пътник. Колана спира теб, но мозъка ти няма какво да го спре и от отрицателното ускорение се смазва в черепа ти. Е колана ще счупи някое ребро, но пък в него ще се впият белите ти дробове.За органите колан няма...
21:54 21.02.2018