Отидете към основна версия

4 895 8

Mercedes-Benz пуска сериен GLC на водород от догодина

  • mercedes-benz-
  • glc-
  • f-cell-
  • горивни клетки-
  • водород

През 2017 г. започват продажбите на първия сериен Mercedes-Benz, задвижван от горивни клетки, обявиха от германския концерн. За разлика от единствения до момента водороден автомобил на пазара Toyota Mirai батериите на кросоувъра GLC F-Cell ще могат да се зареждат от битовата мрежа.

Daimler AG произвежда автомобили с горивни клетки от началото на новия век. През 2009-а немците пуснаха ограничена партида от хечбека B-Klasse F-Cell, но той не бе предназначен за свободна продажба, а се отдаваше под аренда. GLC F-Cell предприема следващата логична стъпка и ще бъде достъпен на пазарите в Германия, САЩ и Япония още догодина.

Според инженерите на Mercedes-Benz опцията за зареждане на акумулаторите в домашни условия ще направи експлоатацията на кросоувъра изключително удобна за собствениците. След зареждане през нощта автомобилът ще може да изминава до 50 км само на ток и така ще пести водород, а един резервоар ще стига за пробег до 500 км или една седмица без презареждане.

Самият процес на зареждане отнема не повече от три минути, което е напълно съпоставимо с бензиновите и дизеловите коли. Както всеки автомобил на горивни клетки обаче, GLC F-Cell ще страда от някои недостатъци. Цената на модела ще бъде висока, а водородните станции са прекалено малко на брой.

Именно трудностите със зареждането карат много други производители да се отнасят скептично към технологията. Преди дни Hyundai обяви, че се отказва от разработката на водородни коли и смята да съсредоточи усилията си върху хибриди и електромобили. BMW, Nissan, Volkswagen и Ford обаче продължават работата си в тази насока, макар да не смятат скоро да започват серийно производство.

Технически характеристики и разход на гориво за стандартните модификациите на GLC - ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини